Gå til innhold

Kamera som også er bra på filming..

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bruke et par tusen kroner på et nytt kamera, tenker vel maks 5000

Siden det er en del penger vil jeg gjerne høre om deres råd om hva som er det beste altarnativet.

Har også tenkt å bruke den til en del filming.

På forhånd takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er en del penger vil jeg gjerne høre om deres råd om hva som er det beste altarnativet.

Det var ikke så alt for mye info å bygge et råd på, men det generelle rådet gjelder uansett. Innen omtrent samme prisklasse er de ulike kameramodellene omtrent like teknisk gode. Så hvis du har mulighet, dra til en butikk som har et rimelig godt utvalg, se litt på de ulike modellene, og kjøp det du liker best.

Lenke til kommentar

Det var ikke så alt for mye info å bygge et råd på, men det generelle rådet gjelder uansett. Innen omtrent samme prisklasse er de ulike kameramodellene omtrent like teknisk gode. Så hvis du har mulighet, dra til en butikk som har et rimelig godt utvalg, se litt på de ulike modellene, og kjøp det du liker best.

Takk for svar. Tenkte det var bedre utvalg på nettet og billigere. Jeg var innom et par butikker men det var ikke så bred utvalg som på nettet

Lenke til kommentar

olympus om-d em-5 mk2 comes to mind

Skulle likt å se hvor du får den for maks 5000 (ideelt sett inkludert optikk). JP har den første versjonen (inkludert 14-42) til 4998.

ah, jeg kom ikke lenger enn til emnetittelen før jeg svarte :)

Det er vel heller ikke verdens beste filmkamera.

Hvis man skal bruke lage film og ikke trenger fotomuligheten, finnes det vel et hav av dedikerte videokamera som gjør jobben mye bedre. em-5 mk2 er vel ikke en gang det beste systemkameraet for video i m43 formatet.

Lenke til kommentar

Skulle likt å se hvor du får den for maks 5000 (ideelt sett inkludert optikk). JP har den første versjonen (inkludert 14-42) til 4998.

Hvis man skal bruke lage film og ikke trenger fotomuligheten, finnes det vel et hav av dedikerte videokamera som gjør jobben mye bedre. em-5 mk2 er vel ikke en gang det beste systemkameraet for video i m43 formatet.

...men det er et kamera som også er bra på filming. ref trådtittel 

Lenke til kommentar

Og det finnes ikke bedre bildestabilisering :-)

Men Iphone 6 Pluss, funker glimrende. 4K med en rask App, 120 bps osv...

Endret av Bringisen
Lenke til kommentar

Og det finnes ikke bedre bildestabilisering :-)

Men Iphone 6 Pluss, funker glimrende. 4K med en rask App, 120 bps osv...

Det er bra bildestabilisering, men det hjelper vel lite når AF er ubrukelig til filming. Jeg har enda ikke skjønt vitsen med C AF-modusen.

Lenke til kommentar

Hellige sitatpyramide, Batman.

Anyway, Panasonic og Sony er vel kanskje de av systemkameraprodusentene som fokuserer mest på video, men det går vel litt utover budsjettet. Sony A6000 med 16-50 ligger rett over 6k. Panasonic har GF7 til ca 5000.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Helt ærlig, det er umulig å gi noe saklig råd uten mer å gå på. Skal du ha systemkamera eller kompaktkamera? Hvor viktig er størrelse? Hva slags situasjoner tenker du å bruke det i?

Hva skal du filme? Du kommer utrolig langt med en kameratelefon også i dag.

Når det gjelder størrelse vil jeg helst ha noe som kan være lett å ta med på ferie/turer, altså noe som ikke er så stort. Da er det vel kompaktkamera som er best? Skal bruke den mest på ferieturer og for filming av innedørs sportsaktiviteter.

Lenke til kommentar

Hva med bruktmarkedet og Panasonic GH3?

Videodelen er vanvittig bra.

Takk. Finner ikke Panasonic GH3 på noen av  de norske nettbutikkene.

GH3 er erstattet av GH4, derfor jeg skrev bruktmarkedet. Du får disse til rundt 5 lapper på finn.

GH3 lå vel på rundt 12-15000 mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...