dasspapir Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Trodde først det var nettverket, men etter å ha testa maskinene lokalt ser det ut som det er harddisken. Lese fra hd går greit, men å kopiere en fil fra en katalog fra en annen går utrolig sakte. Kommer ikke over 20Mbit/sek (ca 3MB/s). Har en bærbar med nesten lik spec, der kommer hastigheten opp i over 100Mbit/s Kjører Win2000, duron 800, 256 sdram, ibm 20Gig av no slag. (har samme problem med en tilsvarende maskin med WD) Hva er forskjellen på 16head og 15 head? Standard er 16, så jeg går ut fra at jumperene er riktig på hd. Noen ide?? Lenke til kommentar
McHelten Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Quote: Kjører Win2000, duron 800, 256 sdram, ibm 20Gig av no slag. (har samme problem med en tilsvarende maskin med WD) Hva er forskjellen på 16head og 15 head? Standard er 16, så jeg går ut fra at jumperene er riktig på hd.Noen ide??Du får prøve IBM feature tool og se om write cachen virkelig er slått på, og om Silent mode er aktiv...http://www.storage.ibm.com/hdd/support/dow...rt/download.htmDu kan jo også prøve DriveFitnessTest for å se om disken er allright. IBM disker er som kjent tvilsomme i disse dager... Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 25. februar 2002 Del Skrevet 25. februar 2002 dasspapir, kj0re grundig scandisk + defragmentering!? Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Jeg sliter med nesten d samme... Disken min er en IBM :sad: Jeg leser 2.9m/s Jeg skriver 2.7m/s Dette er sinnsykt irriterende, jeg har kjørt alle IBM-tester og de sier at disken er "healthy". Hva skal jeg gjøre ? Lenke til kommentar
Furinax Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Har nøyaktig det samma problemet akkurat nå!!! kjønner ikke hva det kan være...er det ikke noen der ute som kan hjelpe oss??????????? please:) Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 26. februar 2002 Del Skrevet 26. februar 2002 Hehe. Ser at mange sliter med samme prob. Kan en eller annen smart mann komme å fortelle oss hva vi skal gjøre ? Lenke til kommentar
enl Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Aktiver DMA modus, samt defragmentering. Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 1. mars 2002 Del Skrevet 1. mars 2002 Et par tips for å få opp skrivehastigheten: Ikke ha harddisken og cd spilleren/brenneren på samme kabel. Ha 80 leders kabel slik at dere kan kjørde ultra dma-5. Dersom dere har sisoft sandra er det lettere å se hvor skoen trykker. mvh Kristian Lenke til kommentar
TanNKreM Skrevet 5. mars 2002 Del Skrevet 5. mars 2002 Jeg får ikke aktivert DMA i windows... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå