Gå til innhold

Ymerium 2015-3

Gjest member-296438

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+0987123

Nok et flott og uttrykksfullt portrett av en engasjert vokalist.

Det skal ikke bli enkelt når vår og kommende generasjoner headbangere skal på gamlehjemmet med dertil rockete musikksmak og høyt lydnivå . Og som må være enda høyere for å kompensere for redusert hørsel.

Mvh

Alec

Lenke til kommentar

Særs bra dette Pentaxen. Det gjelder forøvrig de andre bildene i denne serien også. Det er bruken av lyset som gjør seg veldig bra i disse bildene. På en måte gjøre det både mystifisert, sublimt og nært på samme tid. I mine øyne er dette superb. En smakssak - men hadde det gjort seg å separert gråtoner litt mer for større dynamisk spenn?

Mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker for fine kommentarer:-) Setter stor pris på det.

@Jan, så er det veldig hyggelig at du er tilbake. Når det gjelder portretter, så er vel du en av de som holder høyest nivå her inne. Vi andre prøver oss frem, og jeg har gjort et forsøk i en musikalsk setting. Synes det er krevende og få gode resultater, særlig pga. det fargede lyset. Jeg er ingen kløpper på redigering, men har gjort et forsøk på og få frem et musikalsk utrykk på disse bildene.

Separering av gråtoner ligger nok over mitt nivå, foreløpig:-) Veldig nyttig med innspill fra andre, noe som gjør at en utvikler seg. Men som jeg sier, fritt etter Paul Simon, "Still learning after all this years"......

Lenke til kommentar

Nok et fint bilde i serien, denne gangen i litt mer følsom variant. Liker det godt, men lurer på om det hadde kledd litt mer kontrast i konverteringen. Nå fremstår det litt "flatt", spesielt sammenlignet med resten av serien.

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Nok et fint bilde i serien, denne gangen i litt mer følsom variant. Liker det godt, men lurer på om det hadde kledd litt mer kontrast i konverteringen. Nå fremstår det litt "flatt", spesielt sammenlignet med resten av serien.

Takker for kommentar og innspill Mikael. Her var utfordringen blått og rødt scenelys, noe som jeg synes er noe av det mest utfordrende med konsertbilder. Jobbet en del med disse bildene, og ville ha dem i s/hv, særlig pga. sjangeren. Har prøvd etter beste evne, men ser helt klart at der er forbedringspotensiale. Uansett så lærte jeg mye av dette, så neste gang, kan en bruke rådene fra dere og det en har erfart, og få til noe enda bedre:-)

Lenke til kommentar

Ja, tungt metall kan værra så mangt - også en musikkform.

Fint konsertbilde i svarthvit slik konsertbilder gjør seg best i lys og skygger.

Her ville jeg kanskje kutta litt i bånn og unngått fragmenter av tattoo som stikker opp fra nedre ramme.

Ellers perfekt etter min smak.

Roar

Lenke til kommentar

Nok et fint bilde i serien, denne gangen i litt mer følsom variant.

Takker for kommentar og innspill Mikael. Her var utfordringen blått og rødt scenelys, noe som jeg synes er noe av det mest utfordrende med konsertbilder. Jobbet en del med disse bildene, og ville ha dem i s/hv, særlig pga. sjangeren. 

Slik belysning kan være et stort problem. Jeg prøver å løse det med å leke med å bruke kanalmikseren enten i LR eller PS, der verdiene for de forskjellige fargene kan justeres hver for seg. Du har kanskje prøvd det allerede, men jeg tenkte å nevne det likevel. Ellers synes som sagt at bildeserien er knall, men jeg har en lei tendens til å fokusere mest på forbedringspotensialet i min bildekritikk. Men det er bare et tegn på at et bilde er allerede veldig bra :) 

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Nok et fint bilde i serien, denne gangen i litt mer følsom variant.

Takker for kommentar og innspill Mikael. Her var utfordringen blått og rødt scenelys, noe som jeg synes er noe av det mest utfordrende med konsertbilder. Jobbet en del med disse bildene, og ville ha dem i s/hv, særlig pga. sjangeren. 
Slik belysning kan være et stort problem. Jeg prøver å løse det med å leke med å bruke kanalmikseren enten i LR eller PS, der verdiene for de forskjellige fargene kan justeres hver for seg. Du har kanskje prøvd det allerede, men jeg tenkte å nevne det likevel. Ellers synes som sagt at bildeserien er knall, men jeg har en lei tendens til å fokusere mest på forbedringspotensialet i min bildekritikk. Men det er bare et tegn på at et bilde er allerede veldig bra :) 

Synes det er veldig bra med slik konstruktiv bildekritikk. Det gjør at en kanskje får opp øynene for ting en ikke har tenkt på, enten i selve fotograferingen eller i etterbehandling.

Prøvde meg litt i fargekanalene og skjønte fort at der er det mye å lære:-) Det største problemet for min del, var at det fargede lyset fikk huden til og "flyte ut". Sikkert noen forfengelige damer som liker den effekten, men i min setting ble det en utfordring. Brukte litt blits for og motvirke dette, men da dukket problem nr. 2 opp.... Masse hvite prikker på det som måtte være av hårvekst, både i ansikt, på hodet og armene... Fikk en del gode tips av hsp, så jeg berget de fleste av bildene som ble slik. Han er jo "Prince of Darkness" her på forumet, så jeg fant ut at han måtte være den rette å spørre:-) Veldig greit når en kan spørre andre om råd, noe som gjør ting litt enklere og en kan få bedre resultater. Var rimelig oppgitt en stund mens jeg holdt på med disse bildene, men det endte ganske greit, heldigvis. Bandet ble også fornøyde, så da er det meste vel:-)

God helg og takk for en flott fotouke alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...