Enlightened Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Hei! Jeg vurderer å gå til anskaffelse av en sonos playbar, da jeg hører den skal være blandt det beste man får tak i av lyd til tv, og spesielt til musikk. Jeg vet denne er dyr, og spesielt om du skal ha sub i tillegg. Er den verdt prisen? er lyden så bra at den rettferdiggjør det? Er det andre lydplanker/lydprodukter som er like bra eller bedre for samme pris eller billigere? Takk på forhånd for svar Endret 14. mai 2015 av Enlightened Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Den er på ingen måte dyr. Skal man ha et produkt som låter kurant, har multiromsfunksjoner, er trådløst og har god software, er 6000,- en svært fornuftig pris. At den er noe av det beste man kan få tak i av av lyd til tv og musikk er dog helt feil, men det er en god lydplanke. Til sammenligning låter Dali sin Kubik One vesentlig bedre, men den er også dyrere. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Den er på ingen måte dyr. Skal man ha et produkt som låter kurant, har multiromsfunksjoner, er trådløst og har god software, er 6000,- en svært fornuftig pris. At den er noe av det beste man kan få tak i av av lyd til tv og musikk er dog helt feil, men det er en god lydplanke. Til sammenligning låter Dali sin Kubik One vesentlig bedre, men den er også dyrere. Jeg leste noe om at playbar ikke støtter HD audio eller noe slikt noe, hva ligger i det(og er ikke det dumt for en planke til så mye penger?). Når jeg sa det beste, så mente jeg til prisen, det burde jeg spesifisert bedre. Jeg tenkte på den totale prisen, da sonos sub(som de fleste sier er et must) koster det samme som hele planken(det synes jeg er litt latterlig). Dali kubik one ser jeg koster 8000, er den bedre på musikk også? eller er det bare film og den slags? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Den er på ingen måte dyr. Skal man ha et produkt som låter kurant, har multiromsfunksjoner, er trådløst og har god software, er 6000,- en svært fornuftig pris. At den er noe av det beste man kan få tak i av av lyd til tv og musikk er dog helt feil, men det er en god lydplanke. Til sammenligning låter Dali sin Kubik One vesentlig bedre, men den er også dyrere. Jeg leste noe om at playbar ikke støtter HD audio eller noe slikt noe, hva ligger i det(og er ikke det dumt for en planke til så mye penger?). Når jeg sa det beste, så mente jeg til prisen, det burde jeg spesifisert bedre. Jeg tenkte på den totale prisen, da sonos sub(som de fleste sier er et must) koster det samme som hele planken(det synes jeg er litt latterlig). Dali kubik one ser jeg koster 8000, er den bedre på musikk også? eller er det bare film og den slags? Den støtter ikke 24-bit lyd, som ikke betyr noe da verken film, spotify eller youtube bruker det. Suben er absolutt en viktig del av opplevelsen ja, spesielt hvis man ser på film. Kubik one er bedre på alle punkter, men den er ikke del av et multiromsystem. Den har for øvrig også sub-out. Slik at man kan koble f.eks en Dali E9F til. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Den er på ingen måte dyr. Skal man ha et produkt som låter kurant, har multiromsfunksjoner, er trådløst og har god software, er 6000,- en svært fornuftig pris. At den er noe av det beste man kan få tak i av av lyd til tv og musikk er dog helt feil, men det er en god lydplanke. Til sammenligning låter Dali sin Kubik One vesentlig bedre, men den er også dyrere. Jeg leste noe om at playbar ikke støtter HD audio eller noe slikt noe, hva ligger i det(og er ikke det dumt for en planke til så mye penger?). Når jeg sa det beste, så mente jeg til prisen, det burde jeg spesifisert bedre. Jeg tenkte på den totale prisen, da sonos sub(som de fleste sier er et must) koster det samme som hele planken(det synes jeg er litt latterlig). Dali kubik one ser jeg koster 8000, er den bedre på musikk også? eller er det bare film og den slags? Den støtter ikke 24-bit lyd, som ikke betyr noe da verken film, spotify eller youtube bruker det. Suben er absolutt en viktig del av opplevelsen ja, spesielt hvis man ser på film. Kubik one er bedre på alle punkter, men den er ikke del av et multiromsystem. Den har for øvrig også sub-out. Slik at man kan koble f.eks en Dali E9F til. Jeg har veldig lyst å gå for den, men siden jeg må ha sub går den egentlig ganske langt over budsjettet mitt. Du vet ikke om andre planker eller høytallere som leverer superb lydkvalitet i nærheten av disse til en litt billigere pris? Er sonos mye dårligere, og er det slik at man MÅ ha sub til den for å ikke brekke seg av irritasjon? Fult sett til sonos playbar koster jo faktisk over 11.000 Finnes det andre bra alternativer? 1 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Hvis du vil ha god lyd til en lav pris er jo ikke lydplanke det beste alternativet uansett. En liten stereoforsterker og et par små høyttalere gir bedre lyd, og du kan får det for rundt 6000,- Litt av greia med lydplankene er at det ikke skal ta plass. Og det går selvsagt ut over lyden. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Hvis du vil ha god lyd til en lav pris er jo ikke lydplanke det beste alternativet uansett. En liten stereoforsterker og et par små høyttalere gir bedre lyd, og du kan får det for rundt 6000,- Litt av greia med lydplankene er at det ikke skal ta plass. Og det går selvsagt ut over lyden. Har du noen anbefalinger? Jeg er ikke god på hva som er bra og ikke Lenke til kommentar
Akse Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Hvis du vil ha god lyd til en lav pris er jo ikke lydplanke det beste alternativet uansett. En liten stereoforsterker og et par små høyttalere gir bedre lyd, og du kan får det for rundt 6000,- Litt av greia med lydplankene er at det ikke skal ta plass. Og det går selvsagt ut over lyden. Har du noen anbefalinger? Jeg er ikke god på hva som er bra og ikke Hvis du har muligheten bør du stikke innom fmeks hifiklubben eller soundgarden. Der får du god hjelp, samtidig som du kan se og lytte på produktene. Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 15. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2015 Hvis du vil ha god lyd til en lav pris er jo ikke lydplanke det beste alternativet uansett. En liten stereoforsterker og et par små høyttalere gir bedre lyd, og du kan får det for rundt 6000,- Litt av greia med lydplankene er at det ikke skal ta plass. Og det går selvsagt ut over lyden. Har du noen anbefalinger? Jeg er ikke god på hva som er bra og ikke Hvis du har muligheten bør du stikke innom fmeks hifiklubben eller soundgarden. Der får du god hjelp, samtidig som du kan se og lytte på produktene. Må nesten prøve å få til det, har ikke de butikkene her i byen Men syns du sonos playbar forsvarer prisen sin i lydkvalitet? Lenke til kommentar
Akse Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Hvis du vil ha god lyd til en lav pris er jo ikke lydplanke det beste alternativet uansett. En liten stereoforsterker og et par små høyttalere gir bedre lyd, og du kan får det for rundt 6000,- Litt av greia med lydplankene er at det ikke skal ta plass. Og det går selvsagt ut over lyden. Har du noen anbefalinger? Jeg er ikke god på hva som er bra og ikke Hvis du har muligheten bør du stikke innom fmeks hifiklubben eller soundgarden. Der får du god hjelp, samtidig som du kan se og lytte på produktene. Må nesten prøve å få til det, har ikke de butikkene her i byen Men syns du sonos playbar forsvarer prisen sin i lydkvalitet? Hvis man tenker lyd, størrelse og funksjon. Definitivt. Lenke til kommentar
Nlasu Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Ressurect! Bare sånn i tilfelle noen andre skulle titte innom med samme spørsmål. Jeg har Playbar til TV og mener at den fungerer veldig bra til serier og film, selv uten Sub. Det var dyrt syntes jeg, legger ikke skjul på det, men ettersom Sonos er systemet vi har valgt å bruke virket det mye mer fornuftig å kjøpe et produkt til i denne serien fremfor noe helt annet, som da bare ville vært for TV-en. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 22. august 2016 Del Skrevet 22. august 2016 Ressurect! Bare sånn i tilfelle noen andre skulle titte innom med samme spørsmål. Jeg har Playbar til TV og mener at den fungerer veldig bra til serier og film, selv uten Sub. Det var dyrt syntes jeg, legger ikke skjul på det, men ettersom Sonos er systemet vi har valgt å bruke virket det mye mer fornuftig å kjøpe et produkt til i denne serien fremfor noe helt annet, som da bare ville vært for TV-en. Hvis man mener at Playbar fungerer veldig bra til film, har man ikke spesielt høy standard. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. september 2016 Del Skrevet 5. september 2016 Hvis man mener at Playbar fungerer veldig bra til film, har man ikke spesielt høy standard. Smaken er som baken og hva som er god lyd er subjektivt. Jeg har ikke lydplanke selv men innen lydplanke-segmentet kan Sonos sikkert være bra. Det er ikke alle som har råd, tar seg råd eller har plass til et anlegg med diger receiver og masse høyttalere. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Jeg har heller ikke lydplanke; men man kan få relativt bra kvalitet til vanlig tv-titting og film. Har hørt på flere som har overraskende god kvalitet også i mellomsegmentet. Med mindre man har spesiell interesse for lyd så trenger man ikke svi av alle sparepengene på dette. Sonos er uansett en god oppgradering i forhold til tv-lyden. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Mest lyd for pengene får man nok ved kjøp av aktive stativhøyttalere, men de er selvsagt langt i fra like stuevennlige. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 (endret) Stuevennlig tanken har jeg kastet for mange år siden (aldri hatt den). Fruen er en smule frustrert periodevis, men det går seg til heldigvis - hun blir vant med galskapen etterhvert ser det ut til Har 11 høytalere (største B&W 803 D2) og 2 subber. Samt 13 lydabsorberende plater på tak og vegger.... det ble ikke veldig godt mottatt på hjemmefronten (trikset har vært å få ting på plass når kona har vært borte). Har blitt kjempebråk, men vi bor utrolig nok sammen ennå. Ikke gjort noen store stunt på anleggesfronten i stua de siste 2 årene Edit: Faktisk har jeg gjort en ting det siste året. Kjøpte 78" Samsung JS9505. Det ble utrolig nok relativt godt mottatt Samt byttet surround processor (men det var det ingen som merket; så ikke veldig forskjellig ut) Endret 11. oktober 2016 av TGB Lenke til kommentar
Akse Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Stuevennlig tanken har jeg kastet for mange år siden (aldri hatt den). Fruen er en smule frustrert periodevis, men det går seg til heldigvis - hun blir vant med galskapen etterhvert ser det ut til Har 11 høytalere (største B&W 803 D2) og 2 subber. Samt 13 lydabsorberende plater på tak og vegger.... det ble ikke veldig godt mottatt på hjemmefronten (trikset har vært å få ting på plass når kona har vært borte). Har blitt kjempebråk, men vi bor utrolig nok sammen ennå. Ikke gjort noen store stunt på anleggesfronten i stua de siste 2 årene Edit: Faktisk har jeg gjort en ting det siste året. Kjøpte 78" Samsung JS9505. Det ble utrolig nok relativt godt mottatt Samt byttet surround processor (men det var det ingen som merket; så ikke veldig forskjellig ut) Luksussituasjon Jeg jobbet tidligere i HFK, og de færreste er så heldige Lenke til kommentar
TGB Skrevet 11. oktober 2016 Del Skrevet 11. oktober 2016 Stuevennlig tanken har jeg kastet for mange år siden (aldri hatt den). Fruen er en smule frustrert periodevis, men det går seg til heldigvis - hun blir vant med galskapen etterhvert ser det ut til Har 11 høytalere (største B&W 803 D2) og 2 subber. Samt 13 lydabsorberende plater på tak og vegger.... det ble ikke veldig godt mottatt på hjemmefronten (trikset har vært å få ting på plass når kona har vært borte). Har blitt kjempebråk, men vi bor utrolig nok sammen ennå. Ikke gjort noen store stunt på anleggesfronten i stua de siste 2 årene Edit: Faktisk har jeg gjort en ting det siste året. Kjøpte 78" Samsung JS9505. Det ble utrolig nok relativt godt mottatt Samt byttet surround processor (men det var det ingen som merket; så ikke veldig forskjellig ut) Luksussituasjon Jeg jobbet tidligere i HFK, og de færreste er så heldige Jeg klager ikke. Kjenner ingen andre som har sluppet unna med tingene jeg har gjort på anleggsfronten hjemme (med unntak av de som har dedikert kinorom selvsagt). Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Kan jo legge til at jeg kjøpte playbar og sub etter at jeg oppretta denne tråden for ett år siden. Ble levert tilbake etter en uke. Var simpelthen ekstremt skuffet over lydkvaliteten, siden Sonos krever 15000kr for playbar og sub. Det er ikke i nærheten av å være worth. Philips B5 er en lydplanke med mye flere funksjoner, og leverer like god lydkvalitet(og da slipper du å være låst til Sonos programmet!) til 7000 kroner mindre! Jeg vil fraråde alle å kjøpe playbar, og ikke gå enda lenger inn i galskapen og kjøp suben også. Philips B5 kommer med sub også, har god nok lydkvalitet(i mine ører) til å få deg til å glemme playbar fort. Sonos er for dyrt, du får IKKE det du betaler for med det merket. Playbar støtter heller ikke DTS, noe B5 gjør. Endret 28. oktober 2016 av Enlightened Lenke til kommentar
Akse Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Kan jo legge til at jeg kjøpte playbar og sub etter at jeg oppretta denne tråden for ett år siden. Ble levert tilbake etter en uke. Var simpelthen ekstremt skuffet over lydkvaliteten, siden Sonos krever 15000kr for playbar og sub. Det er ikke i nærheten av å være worth. Philips B5 er en lydplanke med mye flere funksjoner, og leverer like god lydkvalitet(og da slipper du å være låst til Sonos programmet!) til 7000 kroner mindre! Jeg vil fraråde alle å kjøpe playbar, og ikke gå enda lenger inn i galskapen og kjøp suben også. Philips B5 kommer med sub også, har god nok lydkvalitet(i mine ører) til å få deg til å glemme playbar fort. Sonos er for dyrt, du får IKKE det du betaler for med det merket. Playbar støtter heller ikke DTS, noe B5 gjør. To produkter som er vanskelige å sammenligne. Sonos er ment som et økosystem for hele huset, og er av utprøvd kvalitet. Produktene holder i mange år. Philips-planken holder helt sikkert samme lydkvalitet; byggekvalitet og appstyring mangler derimot. Ingenting er kjipere enn å begynne med paring av bluetooth når man ligger i sofaen og bare vil skru på musikken. Det sagt, jeg er absolutt ikke noen fan av Sonos. Det er mye som kan forbedres, og som du nevner er prisen for høy. Men de er flinke med branding og markedsføring, og kan ta nesten hva de vil for produktene. Folk kjøper det uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå