Granheim99 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Hei! Har en Derbi senda xtreme 2014 modell, som jeg har skiftet fra original coil til trimcoil, skiftet framdrev, dyset opp og tatt plombering i forfasser. Går ca 65 km/t på flat mark. Etter en liten stund viste speedometeret bare 0 km/t hele tida. Har skjekka sikringen, og den er ikke ødelagt. Som jeg har hørt er det vist en sensor på bakhjulet som måler farta, med magnetskruer. Hva kan være grunnen til dette? Må jeg på verksted eller kan jeg utføre dette selv? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Bare å kjøpe nye deler og bytte selv. Ingen vanskelig jobb å gjøre selv. 1 Lenke til kommentar
Granheim99 Skrevet 15. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2015 (endret) Bare å kjøpe nye deler og bytte selv. Ingen vanskelig jobb å gjøre selv.[/quote kan det være magnetsensoren som jeg må bytte ut? Endret 15. mai 2015 av Granheim99 Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Jeg synes det høres merkelig ut at den sensoren skal være gåen på en såpass ny moped. Så med mindre du har fiklet med den så tviler jeg på at den er ødelagt. Jeg hadde det samme problemet på en moped og trodde også det var magnetsensoren, men det viste seg å være sikringen. Så hvis jeg var deg ville jeg ha prøv å bytte sikringen først før du begynner med å bytte noe som helst. Lenke til kommentar
Granheim99 Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Skal man ikke kunne se om sikringen er gåen på den tråden man ser inni den? Isåfall er den hel.... Lenke til kommentar
Granheim99 Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Jeg synes det høres merkelig ut at den sensoren skal være gåen på en såpass ny moped. Så med mindre du har fiklet med den så tviler jeg på at den er ødelagt. Jeg hadde det samme problemet på en moped og trodde også det var magnetsensoren, men det viste seg å være sikringen. Så hvis jeg var deg ville jeg ha prøv å bytte sikringen først før du begynner med å bytte noe som helst. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Skal man ikke kunne se om sikringen er gåen på den tråden man ser inni den? Isåfall er den hel.... Ja man skal da kunne det, men jeg ville prøvd en ny sikring først for å være helt sikker. Men hvis den ser hel ut er det sikkert ikke det. Men jeg tviler på at det er sensoren uansett. Før du bestille ny tar du og går over alle kontakter på mopeden som har noe med displayet å gjøre. Skjekk og utelukk alt som kan være feil før du bestiller deler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå