Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

GSX750 ES - Bytte flottørkammer?

ku7

Anbefalte innlegg

Har en GSX750 ES stående som jeg har lyst til å få i stand til jeg får førerkortet om en måneds tid. 

Denne går noe ujevnt, som selger opplyste om, og min bror bekreftet da den var tatt med hjem. Dvs. den kunne miste mye effekt til tider, og like fort få den igjen. Selger snakket om falskluft.

Etter en litt sjekk av sykkelen i dag, fant jeg at det lekker fra bunnskruen på den ene av fire forgassere. Bunnskruen er dessuten noe løs og kunne "skrus over" for hånd. På de andre forgasserene sitter skruen godt. Bunnskruen fra aktuelle forgasser ser helt fin ut og jeg regner med gjengene i flottørkammeret på forgasseren er problemet. 

Er det enkelt å få tak i nytt flottørkammer av riktig type, og hvordan vet jeg hvilken type jeg skal ha? 

Kan jeg regne med at dette også har forårsaket den ujevne gangen? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke bytte flotørkammer hvis det kun er tappeskruen ibunnen som lekker. Du kan bruke recoil og gjenge opp på nytt eller bare ta noe tetningsmiddel på skruen når du setter den i hullet.

Lekker forgasseren i flotørkammeret vil det forstyrre nivået i flotørkammeret og gi ugjevn gange da en sylinder får mindre drivstoff enn de andre.

Gamle forgassere på sykler som har stått ubrukt over lengre tid har ofte sprukne pakninger, fastkilte flotørnåler ol.

Du bør demontere forgasserne og rense dem. Justere flotørnivået likt på alle fire og så stille dem inn på ny. Billig synkroniseringsverktøy finner du på nettet.

Først når alle er likt innstillt og tenningen er justert riktig vil sykkelen svive fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...