member-378285 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Hver dag jeg går ut på jobb så er det vanskelig å ikke gå forbi tiggere, det er ikke mange som gir penger til dem. hva hvis det hadde sittet en frisk, velkledd ung mann på gata med dress og dyre merkeklær, det viser seg at han er Norsk statsborger og går på høyskole, men tigger fordi han trenger penger til husleie, hva hadde dere gjort, hadde dere gitt penger til han fremfor rumenske tiggere, eller er en tigger en tigger uansett kjønn, alder, status osv? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Merkelig spørsmål. Selvfølgelig hadde jeg bare gitt til en som så ut til å trenge det, aldri til en dresskledd fyr (om han har dyre klesmerker er jeg dog ikke i stand til å se). Til husleie? Ha-ha, særlig! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Vi har sosialstønad til de som trenger det og som er den norske statens ansvar å ta vare på i kraft av deres statsborgerskap. De vurderer også nøden ut fra objektive faktorer og ikke subjektive som hvor pen man er i tøyet. Andre land har andre sosialordninger, det må vi bare respektere, da det er systemer de har stemt frem gjennom sine politikere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå