Gå til innhold

Through the Woods er nå på Kickstarter

Anbefalte innlegg

Da har Antagonist lagt ut en kampanje på Kickstarter om hjelp til å fullføre spillet. 

Utviklerne holder til i Oslo og lager nå et psykologisk horror spill hvor en mor leter etter sitt barn i en skummel skog en plass på vest kysten av Norge. Spillet bygger bla på Norrøn mytologi og Norske folkeeventyr. 

Ta en titt og liker du det ser så hvorfor ikke være med på å få spillet ferdig? 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Takk for at du postet dette!

Og takk for fine ord fra Vice og barezell :D

Det føles kjempeskummelt å begi seg ut på dette, men foreløpig har det vært bare gøy. :)

Om noen har noen spørsmål så skal jeg prøve å holde et øye med denne tråden.

Mvh,

Anders Hillestad

Producer i Antagonist og på Through the Woods

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hei!

Takk for at du postet dette!

Og takk for fine ord fra Vice og barezell :D

Det føles kjempeskummelt å begi seg ut på dette, men foreløpig har det vært bare gøy. :)

Om noen har noen spørsmål så skal jeg prøve å holde et øye med denne tråden.

Mvh,

Anders Hillestad

Producer i Antagonist og på Through the Woods

Flott med tilbakemelding her Anders! Har faktisk et par spørsmål: Er det slik at denne Kickstarter kampanjen kun er å regne som en delfinansiering av prosjektet? Hvis ja, hvor mye arbeid (%) vil dere anslå står igjen før det er ferdig?

Lenke til kommentar

@Vice

Litt usikker på hva du mener med arbeid i %.

Men vi forventer å lansere spillet i Q1 2016, så det gjenstår jo minst et halvt år med arbeid igjen. Med 7 fulltidsansatte så vil det jo koste litt. Mer enn hva målet på 40k vil gi oss etter avgifter.

Så ja, vi håper så klart på at vi kanskje går over målet. Desto mer, desto bedre spill får vi mulighet til å lage.

Veldig mye av tiden min går egentlig bort til å skrive søknader, møte med potensielle investorer/publishere osv. Hadde vi hatt mer sikkerhet så kunne jeg fokusert tiden min på å lage det best mulige spillet, og sannsynligvis hadde vi blitt raskere ferdig også.

Men vi tør ærlig talt ikke å be om mer, Kickstarter har blitt et veldig vanskelig sted å nå gjennom på med mindre du ikke har en stor eksisterende fanbase fra før av. Vi har desverre ikke vært med på å lage Banjo Kazooie eller Castlevania tidligere. :)

Når det er sagt. Vi KAN lage et bra spill med 40k$, kanskje vi ikke får til alt vi har lyst til å gjøre, men sånn er det med spillutvikling og andre kreative yrker. Man har ikke ubegrenset med penger, og må derfor tilpasse "scope" til budsjettet. :) Og noen ganger må man ha andre deltidsjobber for å ha råd til å overleve. Vi er et firma helt i oppstartsfasen, og betaler oss selv derfor bare akkurat det vi trenger for å betale husleie og mat. Heldigvis har ingen av oss hverken barn eller eiendom/bil. Så vi kan klare oss med å leve sånn i en periode (noen bor tilogmed fortsatt hjemme hos mor).

Derfor. Desto bedre kampanjen blir, desto mer fokus kan vi ha på å levere det best mulige spillet!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok, beklager om jeg var litt uklar, men med % så mente jeg egentlig bare "hvor langt har dere kommet i utviklingen?" Er feks. spillet 10% ferdig? Dette er jo noe dere har jobbet med en stund siden det er en fortsettelse av en hovedoppgave, slik dere skriver? Dere har jo en stor fordel av at dette er ikke bare helt på planleggingsstadiet, men dere har faktisk gjort endel utvikling allerede?

Lenke til kommentar

Aha.
Da forstår jeg!

Jo, vi har jobbet med dette en god stund. Jeg begynte med ideen og litt plassering av ideer tilbake i 2011 (han som er Creative Director fikk grunntanken allerede i 2009), men mer konkret planlegging begynte først i starten av 2013 for å gjøre ting klart til avsluttende hovedprosjekt på Bachelor hos NITH (nå Westerdals Oslo ACT). Sommeren 2013 var første iterasjon av teamet klart. Fra Januar 2014 og frem til begynnelsen av Juni jobbet vi 3-4 (+ en del helger) i uken med prosjektet, resten av tiden med andre skoleoppgaver. Mye av det vi gjorde under Bachelor-oppgaven har vi endt opp med å måtte lage på nytt, forbedring av grafikk, refaktorering av kode osv. Men vi tok med oss mange verdifulle erfaringer.

Fra og med Juni 2014 så jobbet vi fulltid på prosjektet, først ulønnet ganske lenge, frem til vi fikk en investor fra inkubatoren hvor vi har kontorer (StartupLab), litt etter det fikk vi vårt første produksjonstilskudd fra Norsk Filminstitutt. Det gjorde jobben lettere for oss, og de på teamet som hadde deltidsjobber fikk trappet ned i stillingene de hadde.

Vi har nå en ganske komplett prototype (eller Vertical Slice som det så fint heter på fagspråket) som vi har vist frem på litt messer til gode tilbakemeldinger. Både grafisk og i lydbildet sitter ting nå veldig bra, og vi har brukt mye av tiden på å få grunnmekanikkene og opplevelsen til å sitte skikkelig. Vi kommer til å tweake dette mer i tiden fremover så klart, vi har jo nylig gjennomført motion capture hos Funcom, og når de filene vi fikk fra det er ferdigbehandlet så vil animasjonene se enda bedre ut bl.a.

Vi har fortsatt en god del content igjen å utvikle, skulle jeg komme med en estimasjon så vil jeg anslå at vi totalt sett er ca. 50% ferdig med spillet. Vi har en god del mer enn det som folk kan laste ned i prototypen vår om de backer, men da ikke polert like mye enda. :)

Skal man på Kickstarter som ukjent i dag så er man avhengig av å kunne ha noe ferdig som kan vises frem, og det er nettopp det støtten fra NFI har bidratt til å la oss gjøre!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan fikk du tilgang til prototypen? Har støttet prosjektet på Kickstarter så hadde vært artig å teste selv.

I første backer-update så står det informasjon om hvordan laste ned prototypen. :)

Vi burde kanskje gjøre det enda tydligere!

Lenke til kommentar

Dette virker som et stilig spill, men blandingen av engelsk tale med norske navn og uttrykk blir for spesielt for meg. For ekte sjarm, burde dere gå for 100% norsk voice acting med engelsk undertekst. Det ville gjøre det så utrolig mye lettere å leve seg inn i spillet, og kommer til å virke mer 'ekte' for ikke norsktalende også.

My two kroner.

Lenke til kommentar

Ser frem til dette spillet! Er virkelig morsomt å følge med på hvordan norske spillutviklere begynner å få etablert seg i markedet for tiden! Har selv et spill på Steam, så jeg vet hvor mye arbeid det ligger bak det å lage spill! Har forresten sendt deg en PM Matriac_ :)

Heisann, takk for det, veldig gøy å høre at folk liker det vi driver med. Og jeg er helt enig, den norske bransjen har virkelig vokst frem over de siste årene. Jeg skal få svart på PM'n din snart. Jeg kom hjem fra Nordic Game Conference i Malmø i går kveld, så har ikke fått helt hatt oversikten over alt som har skjedd siden tirsdag. Holder på å ta igjen nå!

Lenke til kommentar

Dette virker som et stilig spill, men blandingen av engelsk tale med norske navn og uttrykk blir for spesielt for meg. For ekte sjarm, burde dere gå for 100% norsk voice acting med engelsk undertekst. Det ville gjøre det så utrolig mye lettere å leve seg inn i spillet, og kommer til å virke mer 'ekte' for ikke norsktalende også.

My two kroner.

Takk for feedback! Spillet kommer til å komme ut med norsk tale også (bruker de samme skuespillerene!), så de som ønsker kan spille med norsk tale og engelsk undertekst. Men sånn på det store plan så er det litt for sært for de fleste å spille et spill med tale som de ikke forstår, så markedsføringsmaterialet vi bruker kommer til å ha engelsk tale. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig morsomt som en new game+ feature ja. Men sikkert dyrt å ta opp nye stemmer til alle :D

Dere kan jo gjenskape den legendariske scenen i game engine.

Vofor ei tu tododei

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

My two kroner.

Takk for feedback! Spillet kommer til å komme ut med norsk tale også (bruker de samme skuespillerene!), så de som ønsker kan spille med norsk tale og engelsk undertekst. Men sånn på det store plan så er det litt for sært for de fleste å spille et spill med tale som de ikke forstår, så markedsføringsmaterialet vi bruker kommer til å ha engelsk tale. :)

Lurt! Da er jo det problemet løst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...