mlwirak Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Test av Olympus Camedia C-750 Ultra Zoom Olympus C-750 virker som et røverkjøp på papiret, og er da også blant de mest solgte kameramodellene for tiden. Men hvordan kommer det ut i test? Les artikkelen her Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Hei! Jeg synes testen er bra. Jeg er enig i at kameraet burde hatt billedstabelisator og bedre lcd skjerm. MEN: Jeg har funnet ut en ting som ikke står i bruks anvisningen. Gjør følgende: Trykk utløser knappen halvt inn og hold den sånn. Trykk så inn quick view knappen. Da kommer det et vindu mitt på skjermen med et forstørret bilde inni. Dette hjelper med å se hvor mye du beveger kameraet og fokusen kan sjekkes bedre. Slenger på et par bilder: Panorama bilde. Dette er satt sammen av 3 bilder: panorama 4,6 mb Og et natt bilde med 16 sek lukkertid: Bergen by night 2,6 mb MVH Øyvind Lenke til kommentar
Narvis Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg C-750 og er meget godt fornøyd, særlig med den gode zoomen og 4.0 Mp. Men jeg har fortsatt ikke helt skjønt hvordan jeg zoomer manuelt og hvordan panorama-funksjonen virker... Noe her som kan gi meg en kort forklaring på det? Alle forsøk mottaes med stor takk Mvh Eivind Narvestad Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 11. november 2003 Forfatter Del Skrevet 11. november 2003 Man kan ikke "zoome manuelt" med kameraet. Man er nødt til å bruke zoom-knappene. Hvis det var å fokusere manuelt du mente, trykker du inne OK-knappen et sekund, trykker på venstreknappen slik at MF blir markert, og du er i gang... Lenke til kommentar
Narvis Skrevet 11. november 2003 Del Skrevet 11. november 2003 Hei! Jeg har nettopp kjøpt meg C-750 og er meget godt fornøyd, særlig med den gode zoomen og 4.0 Mp. Men jeg har fortsatt ikke helt skjønt hvordan jeg fokuserer manuelt og hvordan panorama-funksjonen virker... Noe her som kan gi meg en kort forklaring på det? Svar mottaes med stor takk!! Mvh Eivind Narvestad Lenke til kommentar
Narvis Skrevet 12. november 2003 Del Skrevet 12. november 2003 Takker for forklaringen på manuell fokusering! : Lurer fortsatt litt på hvordan panorama-funksjonen virker? Eivind Narvestad Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det sto i testen at det var filtergjenger ytterst på objektivet, så det var ikkeno problem. Det er ikke filtergjenger ytterst... en må skru på CLA-4 adapterringen (ekstrautstyr) før en kan sette på filter... eller har jeg forstått det feil? Har du (forfatter av testen) sett noe jeg ikke har sett? Forresten helt enig: Kameraet er digg, angrer ikke på at jeg kjøpte det i hele tatt! Flott! Lenke til kommentar
HP_H Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det er ikke filtergjenger ytterst... en må skru på CLA-4 adapterringen (ekstrautstyr) før en kan sette på filter... eller har jeg forstått det feil? Det er riktig at man må skru på en adapter (CLA-4) før man skrur på filter osv.. Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 da burde vel egentlig testen blitt endret... litt missvisende. Lenke til kommentar
reka- Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Lurer på en ting.. hvordan kan man fokusere manuelt? og, skal det følge med stativ? Lenke til kommentar
donjon Skrevet 6. mars 2004 Del Skrevet 6. mars 2004 Lurer på en ting.. hvordan kan man fokusere manuelt?og, skal det følge med stativ? Det står hvordan du fokuserer manuelt lenger opp i tråden. Fulgte ikke med stativ på mitt, og det er vel rimelig uvanlig at det gjør det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg