Gå til innhold

[Løst] treg hardisk:WD Desktop Green 2TB

Anbefalte innlegg

når jeg går innpå ene hardisken min,så bruker den ekstremt lang tid og laste alt av filer og mapper,disken inneholder ca 6000 filer,og 1000 mapper.

har kjørt wd eget diagnose verktøy,og finner ingen feil,har også kjørt diskdefragmentering,uten at det hjalp.

noe annet som kan hjelpe?utenom og formatere.

dma er også aktivert

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å sette "Never" på "Turn off hard disk after" i Advanced Power Options?

hvor kan jeg finne dette?har win7

var vist ikke wd disk alikevel,men en Hitachi,kjørte crystaldisk,og der fikk jeg denne feilen:  reallocated sector Count,men etter det jeg har lest,så er det ikke uvanlig på større disker.

prøver og kjøre diskkontroll i win7 nå,så får jeg se om den finner  noen feil

Lenke til kommentar

50.600 timer begynner jo å bli en del, 6-7 år tilsvarer det. Vet ikke om disken har spunnet alle de timene eller bare vært påslått og tilkoblet strøm mens den har spunnet færre timer. Uansett, tror du bare skal kjøpe en ny disk først som sist. Vet ikke hvor mye programmer og sånt du har, hvor mye arbeid det er å reinstallere alt. Kjøper du ny disk nå mens den gamle fortsatt virker så kan du laste ned gratis kloneprogramvare og klone den gamle over på den nye, så slipper du alt arbeidet med reinstallereing.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har erfart mange ganger så vil skadde sektorer legges til "pending sector count". Disse vil da "flyttes" når det er behov for det. Under vanlig sjekk vil du ikke få feil. Skadde sektorer vil bare bli markert og sjekken går videre. Når disse sektorene senere blir brukt vil de flyttes til uskadde sektorer. Da overføres de til "reallocated sector count".

Du vil da aldri få direkte beskjed om at noe er feil siden disken tilsynelatende "fikser" feilene etterhvert. Ikke før en av verdiene (pending eller reallocated sector count) går over en viss verdi vil du få feilmelding, og da ofte kun med programmer som leser ut SMART*-data.

Symptomene er ekstremt treg disk og tilsynelatende ingen feil.

* SMART = Self Monitoring, Analysis and Reporting Technology. Pending og reallocated sector count er to av mange parametre under SMART.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Like fullt er 50' timer endel og en ny disk er nok det du trenger, FØR denne får dysleksi og ryker.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...