Oter Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 når jeg går innpå ene hardisken min,så bruker den ekstremt lang tid og laste alt av filer og mapper,disken inneholder ca 6000 filer,og 1000 mapper. har kjørt wd eget diagnose verktøy,og finner ingen feil,har også kjørt diskdefragmentering,uten at det hjalp. noe annet som kan hjelpe?utenom og formatere. dma er også aktivert Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Prøvd å kjøre benchmark å se hvilke hastigheter du får? Disker merket "green" er kjent for å være treg siden de skal være så miljøvennlig å spare bittelitt strøm. Endret 14. mai 2015 av Complexity Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Har du forsøkt å sette "Never" på "Turn off hard disk after" i Advanced Power Options? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Har du forsøkt å sette "Never" på "Turn off hard disk after" i Advanced Power Options? hvor kan jeg finne dette?har win7 var vist ikke wd disk alikevel,men en Hitachi,kjørte crystaldisk,og der fikk jeg denne feilen: reallocated sector Count,men etter det jeg har lest,så er det ikke uvanlig på større disker. prøver og kjøre diskkontroll i win7 nå,så får jeg se om den finner noen feil Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Hold øye med reallocated sector count og med pending sector count. Hvis de stadig øker kan du være ganske sikker på at disken er gåen eller holder på å ryke. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 har 7 reallocated sector Count,vet ikke om det er mye,eller normalt jeg?disken har nå passert over 50600timer,så den nermer seg vel pensjonsalderen Lenke til kommentar
Oter Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 kjørte CHKDSK,og den finner ingen feil den heller Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Har selv en 64GiB ssd som har 45000timer, så det er ikke mye. Men prøvd dette: HD Tune. Hva sier S.M.A.R.T hos deg, hos meg er det ok. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 er ingenting som heter s.m.a.r.t på hd tune jeg la inn hd tune finner også 7 feil på reallocated sector Court,og reallocated event court Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 50.600 timer begynner jo å bli en del, 6-7 år tilsvarer det. Vet ikke om disken har spunnet alle de timene eller bare vært påslått og tilkoblet strøm mens den har spunnet færre timer. Uansett, tror du bare skal kjøpe en ny disk først som sist. Vet ikke hvor mye programmer og sånt du har, hvor mye arbeid det er å reinstallere alt. Kjøper du ny disk nå mens den gamle fortsatt virker så kan du laste ned gratis kloneprogramvare og klone den gamle over på den nye, så slipper du alt arbeidet med reinstallereing. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 15. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2015 har kjørt Hitachi sitt eget eget program til disken,hd tune og chkdsk /r,men finner ingen feil på disken. men har uansett bestillt ny 3TB disk,så håper problemet blir borte da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Etter det jeg har erfart mange ganger så vil skadde sektorer legges til "pending sector count". Disse vil da "flyttes" når det er behov for det. Under vanlig sjekk vil du ikke få feil. Skadde sektorer vil bare bli markert og sjekken går videre. Når disse sektorene senere blir brukt vil de flyttes til uskadde sektorer. Da overføres de til "reallocated sector count". Du vil da aldri få direkte beskjed om at noe er feil siden disken tilsynelatende "fikser" feilene etterhvert. Ikke før en av verdiene (pending eller reallocated sector count) går over en viss verdi vil du få feilmelding, og da ofte kun med programmer som leser ut SMART*-data. Symptomene er ekstremt treg disk og tilsynelatende ingen feil. * SMART = Self Monitoring, Analysis and Reporting Technology. Pending og reallocated sector count er to av mange parametre under SMART. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 15. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2015 ok,får prøve og kopiere over innholdet så fort jeg får nye disken Lenke til kommentar
Oter Skrevet 15. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2015 ser ut som at jeg fant feilen,disken er så rask(treg)som den skal være nå,hele disken var huket av i indekseringsalternativer,etter at jeg huket av krysset der,så ble det slutt på ventetiden 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 (endret) Like fullt er 50' timer endel og en ny disk er nok det du trenger, FØR denne får dysleksi og ryker. Endret 16. mai 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Oter Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 har en 3TB disk på vei uansett,er det noen gode eksterne hd kabinetter som anbefales?til 2-3 disker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå