Gå til innhold

Jobbmulighet med kun CCNA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

Er i en kinky situasjon, der helttidsstudium er veldig vanskelig å få til.

1. Hvor stor sannsynlighet har jeg for å få jobb med kun CCNA sertifisisering.

2. Hvordan er muligheten for videre karriere?

1: Uten erfaring eller annen utdannelse? Liten.

Endret av Horrorbyte
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

Jeg selvstuderte selv CCNA over en 2 månders periode ca under "friåret" mitt etter VGS og fikk etter et halvt år fulltidsstilling hos en av de tre VARene til cisco i norge
Har ingen videre utdanning annet enn "GS" (studieløpet mitt var elektro - ikt - påbygg)

Problemet med å bare satse på en CCNA er at du må bevise til en mulig arbeidsgiver at du er en potensiell investering. At du greier å bevise til dem at du er selvdreven og greier å lære deg mye uten at noen potensielt dytter på deg masse. Samt at du har en IT interesse/kompetanse som er unormal for din alder. Med andre ord så må du være et gullkorn og dette er ikke noe du direkte greier å "jukse" deg til.

Sitter du med en CCNA uten noen spesiell form for IT kunnskaper/interesser på siden stiller du dessverre svakt.

Det må også nevnes at det for øyeblikket er mye arbeidsledighet i IT norge noe som vill bli et stort problem for deg.

Edit:

For videre karriere:
Kommer helt an på hva du ønsker å gjøre. Er nettverking noe du finner interessant og vill bruke mye tid på å lære deg? Kunne du bunka deg noen timer etter jobb med kursvideoer/Cisco live presentasjoner?
Vill du heller jobbe i et datasenter? Eller kanskje legge på et MS cert og gå en sysadmin vei?

CCNA er veldig basic og gir deg en god nettverks forståelse. Du har bevist at du skjønner de simpleste formene for nettverkingslogikk og greier å trykke rundt på en cisco boks. Det er et veldig bra cert å bygge videre på :)

Endret av raWrz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...