Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trimme min smc mistral sport 50cc


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ikke noen effektpotte til mistral, men se er litt anderledes enn andre mopeder. Mustral har ingen plombering i eksosen, men k eksosporten på sylinderen. Hvis du tar av eksosen og ser på eksosporten vil du se at den er oval. Det du kan gjøre da er å file den rundt eller det jeg ville gjort å byttet til en uplombert sylinder. Husk at for å få mer fart må du fjærne ringen i variatoren. Skal være en ring i primærvariatoren som funker som plombe.

Lenke til kommentar

Det skal være nokka struping i både luftfilterboksen og innsuget. Du må dyse om hvis du fjerner dem, og da vil du få et sterkere drag (ikke forvent MYE bedre drag, men nok til at det er merkbart). Hvilken dysestørrelse ver jeg ikke, men sikkert ikke mer enn et par størrelser opp. Skal du ha mer fart må du som sagt fjærne variatorringen.

Lenke til kommentar

Jo innsuget er støpt igjen halve åpningen på min smc... Denne må files bort

Det der er eksosporten. Innsugsporten er på blokka, men den er ikke støpt igjen. Det er selve innsuget som er strupinga. Trust me, jeg jobber hos Mizzuki-forhandler (Mizzuki er de som selger SMC, osv.).

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg har en 2015 SMC Mistral 50 Standard. Den gikk i 45-50 på flata, 27-30 i oppoverbakke og rundt 65 i nedoverbakke. Men etter at jeg trimmet den, ble det noe annet. Nå er den en 70cc og går rundt 60 på flata, 45-50 i oppoverbakke og 75-80 i nedover bakke. PS. Bakken jeg pleier å kjøre i er BRATT!

Endret av Off-road og Snø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

har en mistral 50 sport 2014mod, er det noen som kan sende bilde av hvor ringen i variatoren sitter?

 

Er ikke ring i variator på disse. Hadde en selv og var ingen ring i variator, kun struping i eksosport. Hvis du ikke trenger veldig mye fart kan jeg anbefale Airsal Asso sylinger med 5,5 g vekter og resten org. Større dyse da ofc, brukte 90 dyse. Gikk i 60 på slett vei med to på og ikke langt under 50 i de bratteste bakkene. I nedoverbakke kjørte jeg ut speedometeret uten problem. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har en 2015 SMC Mistral 50 Standard. Den gikk i 45-50 på flata, 27-30 i oppoverbakke og rundt 65 i nedoverbakke. Men etter at jeg trimmet den, ble det noe annet. Nå er den en 70cc og går rundt 60 på flata, 45-50 i oppoverbakke og 75-80 i nedover bakke. PS. Bakken jeg pleier å kjøre i er BRATT!

Hvordan gjorde du det?

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Nei. Du må dele hele motoren for å gjøre rein veiva og alt tilbehør. Hvis ikke vil simmeringer og muligens veivlagre, rådelagre og stempellager ryke.

 

Edit: Og selvsagt rengjøre sylinder og stempel hvis du skal bruke det igjen.

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...