EVENKORP Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Hei! tenker i trimme min smc mistral LITT. Tenker bare en vanlig trimpotte... Evt bytte sylinder.. Jeg ønsker ikke full trim. helst bare trimpotte. Kan noen hjelpe meg? Takk Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Finner ikke noen effektpotte til mistral, men se er litt anderledes enn andre mopeder. Mustral har ingen plombering i eksosen, men k eksosporten på sylinderen. Hvis du tar av eksosen og ser på eksosporten vil du se at den er oval. Det du kan gjøre da er å file den rundt eller det jeg ville gjort å byttet til en uplombert sylinder. Husk at for å få mer fart må du fjærne ringen i variatoren. Skal være en ring i primærvariatoren som funker som plombe. Lenke til kommentar
EVENKORP Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Ok, Men viss jeg tar plomberinga som sitter i innsuget til sylinderenog variator ringen.. må jeg skifte noe da? Som; filter, dyse, mere olje(rett i tanken) da eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Tar du plombering i innsuget må du sansynligvis dyse om forgasseren. Tar du variatorringen trenger du ikke gjøre noe mer. Lenke til kommentar
EVENKORP Skrevet 17. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2015 Tar du plombering i innsuget må du sansynligvis dyse om forgasseren. Tar du variatorringen trenger du ikke gjøre noe mer. Begge deler da, Sedsberg? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Tar du plombering i innsuget må du sansynligvis dyse om forgasseren. Tar du variatorringen trenger du ikke gjøre noe mer. Begge deler da, Sedsberg? Tar du begge deler så har du jo tatt plombering i innsug, og da må du dyse om. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Det skal være nokka struping i både luftfilterboksen og innsuget. Du må dyse om hvis du fjerner dem, og da vil du få et sterkere drag (ikke forvent MYE bedre drag, men nok til at det er merkbart). Hvilken dysestørrelse ver jeg ikke, men sikkert ikke mer enn et par størrelser opp. Skal du ha mer fart må du som sagt fjærne variatorringen. Lenke til kommentar
EVENKORP Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Takk for proffe svar! Da kommer jeg til å file bort plomberingen i innsuget og ta variatorringen Forresten , er det mye jobb å fjerne Plomberingen? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Det er ingenting å file i innsuget. Det er kun eksosporten som er oval og skal files. http://www.speedoptions.no/index.php?main_page=product_info&cPath=219_18980_22621_22634_22639&products_id=6544Dette er det du trenger for å fjerne plomberingen i innsuget. Lenke til kommentar
EVENKORP Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Jo innsuget er støpt igjen halve åpningen på min smc... Denne må files bort Endret 19. mai 2015 av EVENKORP Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Jo innsuget er støpt igjen halve åpningen på min smc... Denne må files bort Det der er eksosporten. Innsugsporten er på blokka, men den er ikke støpt igjen. Det er selve innsuget som er strupinga. Trust me, jeg jobber hos Mizzuki-forhandler (Mizzuki er de som selger SMC, osv.). Lenke til kommentar
Off-road og Snø Skrevet 16. mars 2016 Del Skrevet 16. mars 2016 (endret) Jeg har en 2015 SMC Mistral 50 Standard. Den gikk i 45-50 på flata, 27-30 i oppoverbakke og rundt 65 i nedoverbakke. Men etter at jeg trimmet den, ble det noe annet. Nå er den en 70cc og går rundt 60 på flata, 45-50 i oppoverbakke og 75-80 i nedover bakke. PS. Bakken jeg pleier å kjøre i er BRATT! Endret 16. mars 2016 av Off-road og Snø 1 Lenke til kommentar
Endkru Skrevet 14. april 2016 Del Skrevet 14. april 2016 har en mistral 50 sport 2014mod, er det noen som kan sende bilde av hvor ringen i variatoren sitter? Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 har en mistral 50 sport 2014mod, er det noen som kan sende bilde av hvor ringen i variatoren sitter? Er ikke ring i variator på disse. Hadde en selv og var ingen ring i variator, kun struping i eksosport. Hvis du ikke trenger veldig mye fart kan jeg anbefale Airsal Asso sylinger med 5,5 g vekter og resten org. Større dyse da ofc, brukte 90 dyse. Gikk i 60 på slett vei med to på og ikke langt under 50 i de bratteste bakkene. I nedoverbakke kjørte jeg ut speedometeret uten problem. Lenke til kommentar
Sanderh Skrevet 30. juni 2016 Del Skrevet 30. juni 2016 Jeg har en 2015 SMC Mistral 50 Standard. Den gikk i 45-50 på flata, 27-30 i oppoverbakke og rundt 65 i nedoverbakke. Men etter at jeg trimmet den, ble det noe annet. Nå er den en 70cc og går rundt 60 på flata, 45-50 i oppoverbakke og 75-80 i nedover bakke. PS. Bakken jeg pleier å kjøre i er BRATT! Hvordan gjorde du det? Lenke til kommentar
SMC Mistral 50 Sport Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Har filet eksosporten på min Smc mistral 50 sport, men den ville ikke starte når jeg satte på eksosanlegget igjen. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. mai 2017 Del Skrevet 13. mai 2017 Håper ikke du har filt eksosporten i sylinderen med sylinderen montert på motoren. Uansett må du sjekke det vanlige. At den får luft, bensin og gnist. Så kan du evt. ta det derfra. Lenke til kommentar
SMC Mistral 50 Sport Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Ops! Var det jeg gjorde, har skadet sylinderen med filen og... Vurderer å kjøpe 70cc sylinder sett. Hva annet må jeg kjøpe får å få bedre effekt? Lenke til kommentar
SMC Mistral 50 Sport Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 Er det nok å spyle forgasseren med vann for å fjerne metallstøvet? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. mai 2017 Del Skrevet 14. mai 2017 (endret) Nei. Du må dele hele motoren for å gjøre rein veiva og alt tilbehør. Hvis ikke vil simmeringer og muligens veivlagre, rådelagre og stempellager ryke. Edit: Og selvsagt rengjøre sylinder og stempel hvis du skal bruke det igjen. Endret 14. mai 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå