Duaa Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Hei Kan dere være så snill å hjelpe meg med å forstå en ting ved følgende oppgaven 2x-10=x(x-5)Det blir 7x-x^2-10 =0når jeg setter den inn i abc formelen ,klarer jeg ikke å komme frem til riktig løsning kunne noen av dere forklare meg hvordan jeg kan løse denne oppgaven og hva jeg må passe på .Jeg sliter litt med fortegn som er faktisk hoved årsaken til at jeg ikke klarte å løse denne oppgaven. så om dere har noen råd eller triks som dere kan gi meg til å løse denne oppgaven ,så hadde det vært kjempe finttakk på forhånd Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Skal du sette inn i abc-formelen så må likningen settes opp riktig: a*x^2 + b*x + c = 0, dvs. -x^2 + 7x -10 = 0 Sikker på at du ikke blandet posisjonen på leddene? Lenke til kommentar
Duaa Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 A= _1 B=7 C=-10 Nei ,jeg ser at jeg ikke har blandet posisjonen på leddene Lenke til kommentar
Duaa Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Nå har jeg klart å finne ut hva som gikk feil. Klarte å rote litt i tallene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå