[email protected] Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Her er mine avkrysningsoppgaver + en elektrolyseoppgave nr1.jpgnr2.jpgnr3.jpgnr4.jpgnr5.jpgnr6.jpg Takk skal du ha, skal prøve å legge ut min tentamen også. Har du del 2 også? Hei, jeg er ikke hjemme nå, men skal prøve å legge det ut når jeg kommer hjem. Kan du legge ut din tentamen snart? Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Oki skal legge den ut nå snart, Hvordan går det med øvinga? har du fått øvd mye og føler du deg klar? Nei egentlig ikke skal begynne å øve nå, kom også opp i nynorsk, et fag jeg ikke mestrer. Mye tid har gått der, men skal begynne for godt å øve til den nå.. Endret 19. mai 2015 av Chemistry122 Lenke til kommentar
abdihakin Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 (endret) Oki skal legge den ut nå snart, Hvordan går det med øvinga? har du fått øvd mye og føler du deg klar? Nei egentlig ikke skal begynne å øve nå, kom også opp i nynorsk, et fag jeg ikke mestrer. Mye tid har gått der, men skal begynne for gått å øve til den nå.. Jeg kom også opp i sidemål tok litt tid for meg å komme over det Lånte en nynorsk bok i dag, for å få en "nynorsk tankegang". Takk for tentamen! Jeg likte bufferoppgaven Endret 19. mai 2015 av abdihakin Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 19. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2015 Oki skal legge den ut nå snart, Hvordan går det med øvinga? har du fått øvd mye og føler du deg klar? Nei egentlig ikke skal begynne å øve nå, kom også opp i nynorsk, et fag jeg ikke mestrer. Mye tid har gått der, men skal begynne for gått å øve til den nå.. Jeg kom også opp i sidemål tok litt tid for meg å komme over det Lånte en nynorsk bok i dag, for å få en "nynorsk tankegang". Takk for tentamen! Jeg likte bufferoppgaven Ja uff. Ville heller opp i R2 enn sidemål. Bufferoppgaven er bra. spesielt e) den gir deg en dyp forståelse over bufferkap. Jeg likte også analyse oppgaven på kortsvarsoppgaven. jeg fikk 100%, læreren sa klarer dere den vil dere mest sannsynligvis klare analyse oppgaver på eksamanene Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 20. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2015 Oki skal legge den ut nå snart, Hvordan går det med øvinga? har du fått øvd mye og føler du deg klar? Nei egentlig ikke skal begynne å øve nå, kom også opp i nynorsk, et fag jeg ikke mestrer. Mye tid har gått der, men skal begynne for gått å øve til den nå.. Jeg kom også opp i sidemål tok litt tid for meg å komme over det Lånte en nynorsk bok i dag, for å få en "nynorsk tankegang". Takk for tentamen! Jeg likte bufferoppgaven Tror du du kan legge ut del 2 snart? =) Lenke til kommentar
abdihakin Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Oki skal legge den ut nå snart, Hvordan går det med øvinga? har du fått øvd mye og føler du deg klar? Nei egentlig ikke skal begynne å øve nå, kom også opp i nynorsk, et fag jeg ikke mestrer. Mye tid har gått der, men skal begynne for gått å øve til den nå.. Jeg kom også opp i sidemål tok litt tid for meg å komme over det Lånte en nynorsk bok i dag, for å få en "nynorsk tankegang". Takk for tentamen! Jeg likte bufferoppgaven Tror du du kan legge ut del 2 snart? =) Ja, beklager glemte det helt ut. Hva syns du om del 1? Legger det ut nå Lenke til kommentar
Bichon Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Oi, fin tråd Jeg har et lite spørsmål jeg hadde håpet noen her kanskje kunne svare på. Det er egentlig et gangske dumt et, men har stått fast på det lenge. Når et metall løses opp i svovelsyre, oksideres jern til jern(II). Men hvordan er halvreaksjonen for sulfationet? Jeg er ikke helt på jordet når jeg tenker at det er det som blir redusert? Klarer ikke finne reduksjonen i tabellene vi har fått utdelt av skolen. Lenke til kommentar
abdihakin Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Oi, fin tråd Jeg har et lite spørsmål jeg hadde håpet noen her kanskje kunne svare på. Det er egentlig et gangske dumt et, men har stått fast på det lenge. Når et metall løses opp i svovelsyre, oksideres jern til jern(II). Men hvordan er halvreaksjonen for sulfationet? Jeg er ikke helt på jordet når jeg tenker at det er det som blir redusert? Klarer ikke finne reduksjonen i tabellene vi har fått utdelt av skolen. Hei, Jern er et uedelt metall. Det betyr at det har et negativt reduksjonspotensial (E0 < 0 ). H+ har et reduksjonspotensialet på 0,00V og kan reduseres til H2. Alle uedle metaller, mindre reduksjonspotensial enn hydrogen, kan oksideres av H+-ioner. I ditt tilfellet er det ikke sulfat som regerer men H+. H2SO4 --> 2H+ + SO42- Var det forståelig? Si ifra hvis det er noe av det jeg skrev som du ikke forstod Lenke til kommentar
abdihakin Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 (endret) Del 2 Endret 21. mai 2015 av abdihakin Lenke til kommentar
Fotballjenta Skrevet 21. mai 2015 Del Skrevet 21. mai 2015 Noen som har gått gjennom eksempeloppgavene fra 2008? Stusser litt over løsningsforslaget til del 2, da jeg ikke klarer å bli enig med fasiten om [Cu2+] i mol/L i oppg. 3. Er heller ikke enig når det gjelder oppg. b3) på samme oppg. Får her 0,16 mL istedenfor 1,6 mL fordi det er snakk om 100 mL vannprøve. Konsentrasjonen må derfor ganges med 0,1 før det deles på den molare massen. Si i fra hvis dere ikke vet om oppgavene, så skal jeg poste bilde. Har forresten eksamensheftet i kjemi 2. Lenke til kommentar
abdihakin Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Noen som har gått gjennom eksempeloppgavene fra 2008? Stusser litt over løsningsforslaget til del 2, da jeg ikke klarer å bli enig med fasiten om [Cu2+] i mol/L i oppg. 3. Er heller ikke enig når det gjelder oppg. b3) på samme oppg. Får her 0,16 mL istedenfor 1,6 mL fordi det er snakk om 100 mL vannprøve. Konsentrasjonen må derfor ganges med 0,1 før det deles på den molare massen. Si i fra hvis dere ikke vet om oppgavene, så skal jeg poste bilde. Har forresten eksamensheftet i kjemi 2. Hei, Jeg vet ikke om oppgavene, kan du poste? Lenke til kommentar
Fotballjenta Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Noen som har gått gjennom eksempeloppgavene fra 2008? Stusser litt over løsningsforslaget til del 2, da jeg ikke klarer å bli enig med fasiten om [Cu2+] i mol/L i oppg. 3. Er heller ikke enig når det gjelder oppg. b3) på samme oppg. Får her 0,16 mL istedenfor 1,6 mL fordi det er snakk om 100 mL vannprøve. Konsentrasjonen må derfor ganges med 0,1 før det deles på den molare massen. Si i fra hvis dere ikke vet om oppgavene, så skal jeg poste bilde. Har forresten eksamensheftet i kjemi 2. Hei, Jeg vet ikke om oppgavene, kan du poste? Hvordan poster man bilde? Lenke til kommentar
abdihakin Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Noen som har gått gjennom eksempeloppgavene fra 2008? Stusser litt over løsningsforslaget til del 2, da jeg ikke klarer å bli enig med fasiten om [Cu2+] i mol/L i oppg. 3. Er heller ikke enig når det gjelder oppg. b3) på samme oppg. Får her 0,16 mL istedenfor 1,6 mL fordi det er snakk om 100 mL vannprøve. Konsentrasjonen må derfor ganges med 0,1 før det deles på den molare massen. Si i fra hvis dere ikke vet om oppgavene, så skal jeg poste bilde. Har forresten eksamensheftet i kjemi 2. Hei, Jeg vet ikke om oppgavene, kan du poste? Hvordan poster man bilde? Nede til høyere finner du en plass der det står "Bruk full editor". Klikk på den så kan du laste opp vedlegg Lenke til kommentar
daslam Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 - Materialer - Antioksidanter - Brenselceller - Smelteelektrolyse - Kompleksioner - Alkaliniteten til vann -Masseprosent Noen som kan sjekke ut om de over nevnte punktene er relevante for kjemieksamen og evt, si kort om hva som er verdt å vite. Lurer også på om hva som er viktig å kunne fra kapittel 10: Materialer fra boka "Kjemien stemmer", da vi ikke har rukket å gå gjennom det i klassen... Lenke til kommentar
Bichon Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Oi, fin tråd Jeg har et lite spørsmål jeg hadde håpet noen her kanskje kunne svare på. Det er egentlig et gangske dumt et, men har stått fast på det lenge. Når et metall løses opp i svovelsyre, oksideres jern til jern(II). Men hvordan er halvreaksjonen for sulfationet? Jeg er ikke helt på jordet når jeg tenker at det er det som blir redusert? Klarer ikke finne reduksjonen i tabellene vi har fått utdelt av skolen. Hei, Jern er et uedelt metall. Det betyr at det har et negativt reduksjonspotensial (E0 < 0 ). H+ har et reduksjonspotensialet på 0,00V og kan reduseres til H2. Alle uedle metaller, mindre reduksjonspotensial enn hydrogen, kan oksideres av H+-ioner. I ditt tilfellet er det ikke sulfat som regerer men H+. H2SO4 --> 2H+ + SO42- Var det forståelig? Si ifra hvis det er noe av det jeg skrev som du ikke forstod Åjaa, tusen takk! Lenke til kommentar
toria96 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hei dere Jeg kom også opp i kjemi 2 eksamen og håper på en 6-er. Er et sett jeg syntes var veldig vanskelig :o Noen som kan løse oppgave 5 del 2 fra kjemi 2 eksamen vår 2010 ? Teoretisk utbytte av sykloheksen ble et veldig rart svar for meg.. jeg sliter litt med å forstå fraksjonert destillasjon. Lurte på om masse til sykloheksen er summen av massene fra de ulike fraksjonene ? Oppgaven ligger ute på udir sin side. Passord: Eksempel med stor E Lenke til kommentar
toria96 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Hei dere Jeg kom også opp i kjemi 2 eksamen og håper på en 6-er. Er et sett jeg syntes var veldig vanskelig :o Noen som kan løse oppgave 5 del 2 fra kjemi 2 eksamen vår 2010 ? Teoretisk utbytte av sykloheksen ble et veldig rart svar for meg.. jeg sliter litt med å forstå fraksjonert destillasjon. Lurte på om masse til sykloheksen er summen av massene fra de ulike fraksjonene ? Oppgaven ligger ute på udir sin side. Passord: Eksempel med stor E Mente høst 2010, ikke vår! Lenke til kommentar
toria96 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 hvordan får jeg lagt ut filer ? kan legge ut vår tentamen (veldig mange gode oppgaver), og løsningsforslagene til eksamen H/V 2013 og 2014. Noen som har løsningsforslag på eksamen gitt ut tidligere enn 2013? Lenke til kommentar
toria96 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Fant det ut! H-2014.pdf H-2013.pdf V-2014.pdf V-2013.pdf Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 22. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2015 hvordan får jeg lagt ut filer ? kan legge ut vår tentamen (veldig mange gode oppgaver), og løsningsforslagene til eksamen H/V 2013 og 2014. Noen som har løsningsforslag på eksamen gitt ut tidligere enn 2013? Hei. De andre løsningsforslagene for tidligere eksamener ligger ute her på innlegget. Kanskje på side 1 eller 2. Skal jobbe med den oppgaven du nevnte og se hva jeg får. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå