Visum Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 JEG ØNSKER DERE LYKKE TIL IMORGEN! Lenke til kommentar
abdihakin Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Vår 2013 oppgave r) del 1 noen? Hvorfor er B riktig svar? Er ikke alle salter med NO3 lettløselige? Burde ikke B på bakgrunn av det være uaktuell? Stoffet Ni(NO3)2 altså. Prøva inneheld ei blanding av to salt. Eleven observerer at blandinga ikkje løyser seg i vatn. Allikevel reagerer løysninga med sterk syre, då veit du at ho må innehelde karbonat. Dette tyder at eleven observerte at alt ikkje løyste seg, men den eine av dei to salta kan ha løyst seg. Endret 25. mai 2015 av abdihakin Lenke til kommentar
realreal Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Vår 2013 oppgave r) del 1 noen? Hvorfor er B riktig svar? Er ikke alle salter med NO3 lettløselige? Burde ikke B på bakgrunn av det være uaktuell? Stoffet Ni(NO3)2 altså. Nei, det utelukker det ikke, det står ikke at alt må felles ut, bare at noe ikke løser seg i vann. Det du vet er at minst ett av saltene ikke har lav løselighet, og at det må være karbonat til stede. Dermed er bare B aktuell. Lenke til kommentar
toria96 Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 JEG ØNSKER DERE LYKKE TIL IMORGEN! Takk takk! Lenke til kommentar
vara Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 NO3 er alltid løselig. Men CaCo3 er ikke det. CaCO3 reagerer i tillegg med HCL ved at CO2 dannes (iirc) Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Mitt tips til allesammen Start på oppgave 2 først (kortsvar) bruk maks 1 time der.Så gå løs på kryssav svarene. Da hvis dere stresser så bare ta sjansen =)Lykke til sammen, dette skal gå bra! Lenke til kommentar
toria96 Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Mitt tips til allesammen Start på oppgave 2 først (kortsvar) bruk maks 1 time der. Så gå løs på kryssav svarene. Da hvis dere stresser så bare ta sjansen =) Lykke til sammen, dette skal gå bra! Tenkte å gjøre det faktisk! Jeg går møkkalei av å svare fullstendig etter mange flervalgsoppg, så da lønner det seg å svare nøye på kortsvar før man tapper for energi Lykke til! Lenke til kommentar
realfagselev96 Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Mitt tips til allesammen Start på oppgave 2 først (kortsvar) bruk maks 1 time der. Så gå løs på kryssav svarene. Da hvis dere stresser så bare ta sjansen =) Lykke til sammen, dette skal gå bra! Tenkte å gjøre det faktisk! Jeg går møkkalei av å svare fullstendig etter mange flervalgsoppg, så da lønner det seg å svare nøye på kortsvar før man tapper for energi Lykke til! Tenkte også å gjøre det same! masse lykke til alle sammen Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 En kjapp spm. Når proteiner denaturerer, er det primær- sekundær-, tertiær-, eller kvartiærstrukturen som ødelegges? Lenke til kommentar
realreal Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 En kjapp spm. Når proteiner denaturerer, er det primær- sekundær-, tertiær-, eller kvartiærstrukturen som ødelegges? Det mister sin tredimensjonal struktur, altså sekundær, tertiær og kvartær-struktur Lenke til kommentar
Fotballjenta Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Hva ville dere ha svart på denne? Kolorimetrisk analyse er en godt egnet metode for å finne: A: nitratinnholdet i en jordprøve B: pH-verdien i en saltsyreløsning C: konsentrasjonen av etanol i en vannløsning D: bufferkapasiteten til en jordprøve Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) En kjapp spm. Når proteiner denaturerer, er det primær- sekundær-, tertiær-, eller kvartiærstrukturen som ødelegges? Det mister sin tredimensjonal struktur, altså sekundær, tertiær og kvartær-struktur Hva er den store forskjellen på en alfa-helkis og beta plate Takk forresten Endret 25. mai 2015 av Chemistry122 Lenke til kommentar
realreal Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Hva ville dere ha svart på denne? Kolorimetrisk analyse er en godt egnet metode for å finne: A: nitratinnholdet i en jordprøve B: pH-verdien i en saltsyreløsning C: konsentrasjonen av etanol i en vannløsning D: bufferkapasiteten til en jordprøve Ville svart A, siden nitkkelioner har farge. Har ikke hørt om kolorimetri i sammenheng med pH eller organiske forbindelser Endret 25. mai 2015 av realreal Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Hva ville dere ha svart på denne? Kolorimetrisk analyse er en godt egnet metode for å finne: A: nitratinnholdet i en jordprøve B: pH-verdien i en saltsyreløsning C: konsentrasjonen av etanol i en vannløsning D: bufferkapasiteten til en jordprøve A Lenke til kommentar
abdihakin Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Kan dere notere alle svarene på avkrysningene og alle beregninger i morgen? Slik at vi kan diskutere etterpå Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Kan dere notere alle svarene på avkrysningene og alle beregninger i morgen? Slik at vi kan diskutere etterpå Skal prøve å huske haha Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Så noen anbefalte et kjemiprogram istad. Hva nøyaktig kan man egentlig bruke den til på del 2? Og er det lov å ha med egen pc istedenfor skole pcen på eksamen slik at jeg får brukt programmet? Jeg er ikke privatist. Endret 25. mai 2015 av Ignorancus Lenke til kommentar
Visum Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Kan dere notere alle svarene på avkrysningene og alle beregninger i morgen? Slik at vi kan diskutere etterpå Skal prøve å huske haha Fasiten på avkryssningsoppgaver bi lagt ut en time etter at eksamen er over. Lenke til kommentar
NeEeO Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 (endret) Så noen anbefalte et kjemiprogram istad. Hva nøyaktig kan man egentlig bruke den til på del 2? Og er det lov å ha med egen pc istedenfor skole pcen på eksamen slik at jeg får brukt programmet? Jeg er ikke privatist. Alt er lov på Del 2. Kan du dele med oss untt. int og komm,. Endret 25. mai 2015 av NeEeO Lenke til kommentar
Ignorancus Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Så noen anbefalte et kjemiprogram istad. Hva nøyaktig kan man egentlig bruke den til på del 2? Og er det lov å ha med egen pc istedenfor skole pcen på eksamen slik at jeg får brukt programmet? Jeg er ikke privatist. Alt er lov på Del 2. Kan du dele med oss untt. int og komm,. Her er programmet https://www.chemaxon.com/products/marvin/marvinsketch/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå