.AN.XVIII.IV:. Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 (endret) Ja, som tittelen sier så har jeg altså kjøpt meg en bruktbil i dag. Det jeg lurer på om jeg må ha bilforsikring på den nye bilen først før jeg kan omregistrere den hos biltilsynet i morgen? Og hvis ja, kan forsikringsselskapet ordne det via telefon i morgen hvis jeg ringer dem før jeg drar til biltilsynet? Aldri kjøpt bruktbil før, derfor ble det litt dumme spørsmål. Takker på forhånd for alle svar. edit: jeg eier en gammel bil med forsikring fra før av, men den skal knokses, just for the info. Endret 14. mai 2015 av .AN.XVIII.IV:. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Ja, som tittelen sier så har jeg altså kjøpt meg en bruktbil i dag. Det jeg lurer på om jeg må ha bilforsikring på den nye bilen først før jeg kan omregistrere den hos biltilsynet i morgen? Og hvis ja, kan forsikringsselskapet ordne det via telefon i morgen hvis jeg ringer dem før jeg drar til biltilsynet? Aldri kjøpt bruktbil før, derfor ble litt dumme spørsmål. Takker på forhånd for alle svar. Ja på begge spørsmål Normalt er det selger som har ansvarer for å levere inn del-2. Så får du tilsendt giro for omreg. Når den er betalt får du vognkort tilsendt. Men du kan selvsagt ordne dette selv på ett lokalt vegkontor.. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Ja, som tittelen sier så har jeg altså kjøpt meg en bruktbil i dag. Det jeg lurer på om jeg må ha bilforsikring på den nye bilen først før jeg kan omregistrere den hos biltilsynet i morgen? Og hvis ja, kan forsikringsselskapet ordne det via telefon i morgen hvis jeg ringer dem før jeg drar til biltilsynet? Aldri kjøpt bruktbil før, derfor ble litt dumme spørsmål. Takker på forhånd for alle svar. Ja på begge spørsmål Normalt er det selger som har ansvarer for å levere inn del-2. Så får du tilsendt giro for omreg. Når den er betalt får du vognkort tilsendt. Men du kan selvsagt ordne dette selv på ett lokalt vegkontor.. Ok. Nå har det seg slik at selger skal på sykehuset i morgen, så jeg skulle ordne ting selv. Papirer jeg har fått med meg av han er kjøpskontrakt og melding om kjøretøy som skifter eier. Er det noe mer jeg egentlig skulle ha? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Hvis bilen har vognkort del 1, så skal del 2 leveres inn. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Del to skal underskrives av både selger og kjøper. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 "Del-2" er ikke lenger nødvendig da alt kan fikses elektronisk: http://www.dinside.no/933376/nyhet-endelig-blir-bruktbilsalget-enklere 2 Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Del to skal underskrives av både selger og kjøper. Jeg fikk ikke med vognkort del 2 av selger. Må jeg ha den med til biltilsynet i morgen? (Bilen jeg har kjøpt er avskiltet, vet ikke om det har noe å si?) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Ja, hvis ikke selger har fikset dette elektronisk så må del 2 sendes/leveres inn. For forsikring er det bare å ringe inn til det selskapet du benytter deg av til andre forsikringer. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 14. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2015 Ja, hvis ikke selger har fikset dette elektronisk så må del 2 sendes/leveres inn. For forsikring er det bare å ringe inn til det selskapet du benytter deg av til andre forsikringer. Går det an å sjekke dette elektronisk? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 http://www.vegvesen.no/dinside/?WT.ac=forside_knapp_dinside Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 "Del-2" er ikke lenger nødvendig da alt kan fikses elektronisk: http://www.dinside.no/933376/nyhet-endelig-blir-bruktbilsalget-enklere Dette har jeg ikke fått med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå