Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nettopp kjøpt meg bruktbil

Anbefalte innlegg

Ja, som tittelen sier så har jeg altså kjøpt meg en bruktbil i dag. Det jeg lurer på om jeg må ha bilforsikring på den nye bilen først før jeg kan omregistrere den hos biltilsynet i morgen? Og hvis ja, kan forsikringsselskapet ordne det via telefon i morgen hvis jeg ringer dem før jeg drar til biltilsynet?

Aldri kjøpt bruktbil før, derfor ble det litt dumme spørsmål. Takker på forhånd for alle svar.

edit: jeg eier en gammel bil med forsikring fra før av, men den skal knokses, just for the info.

Endret av .AN.XVIII.IV:.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Ja, som tittelen sier så har jeg altså kjøpt meg en bruktbil i dag. Det jeg lurer på om jeg må ha bilforsikring på den nye bilen først før jeg kan omregistrere den hos biltilsynet i morgen? Og hvis ja, kan forsikringsselskapet ordne det via telefon i morgen hvis jeg ringer dem før jeg drar til biltilsynet?

Aldri kjøpt bruktbil før, derfor ble litt dumme spørsmål. Takker på forhånd for alle svar.

Ja på begge spørsmål :)

Normalt er det selger som har ansvarer for å levere inn del-2.

Så får du tilsendt giro for omreg.

Når den er betalt får du vognkort tilsendt.

Men du kan selvsagt ordne dette selv på ett lokalt vegkontor..

Lenke til kommentar

Aldri kjøpt bruktbil før, derfor ble litt dumme spørsmål. Takker på forhånd for alle svar.

Ja på begge spørsmål :)

Normalt er det selger som har ansvarer for å levere inn del-2.

Så får du tilsendt giro for omreg.

Når den er betalt får du vognkort tilsendt.

Men du kan selvsagt ordne dette selv på ett lokalt vegkontor..

Ok. Nå har det seg slik at selger skal på sykehuset i morgen, så jeg skulle ordne ting selv. Papirer jeg har fått med meg av han er kjøpskontrakt og melding om kjøretøy som skifter eier. Er det noe mer jeg egentlig skulle ha?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja, hvis ikke selger har fikset dette elektronisk så må del 2 sendes/leveres inn. For forsikring er det bare å ringe inn til det selskapet du benytter deg av til andre forsikringer. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...