Gjest Bruker-369050 Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Jeg har hatt såkalt flasseksem i mange år. Huden min er ellers kombinert. Lite plaget med kviser, selv om de kan dukke opp i forbindelse med stress. Jeg bruker La roche posay, fedora minerals som sminke og Aussie som hårprodukter. Er egentlig veldig fan av renest mulig produkter, men samtidig er jeg sliten av å hele tiden "lete". Synes disse er gode, bortsett fra at La roche posay inneholder dimethicone. Men er det så ille egentlig? Ellers spiser jeg sunt, men hører jo at sukker trigger eksem selv om dette er er en eksem egentlig alle har bortsett fra at noen tåler denne soppen i huden mindre enn andre. Prøver å kutte ned på kaffen og drikke mye vann, bruker sukrin f.eks på grøten. Baker brød selv, og drikker jeg brus så er det som regel pepsi zero, men det er egentlig fordi jeg liker den best på smak. Spiser veldig variert og lite godteri selv om jeg ikke akkurat nekter meg et kakestykke, eller to hvis det blir servert. Og får jeg akutt lyst på smågodt så unner jeg meg det. Jeg har så lyst til å bli kvitt dette. Er det noe i hudrutinene mine jeg burde forandre/andre ting? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Har du vært hos legen? Der kan du få produkt på resept som fungerer bedre enn de du kjøper i butikken. Du kan også bli henvist videre til hudlege. Anonymous poster hash: 756a9...c02 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-369050 Skrevet 15. mai 2015 Del Skrevet 15. mai 2015 Ja, vært til hudlegen. Fikk fungoral, men synes ikke dette hadde effekt. SYnes det som hjelper er når huden får nok fuktighet. Men da fuktighet i form av vann og ikke fett. Altså mest mulig oljefri kremer. Står mellom La roche posay som hudpleie, eller salongmerker. Liker La roche posay, men er det ille at det inneholder dimethicone? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Hva med lime i dusjen, og spenol/vaselin etterpå før du tørker deg? Vis probleme ditt er flass, er det godt mulig løsningen er noe så enkel som å avflasse huden. Om det er noe annet som er hovedproblemet, så gudene vet. Lenke til kommentar
Scotchmagic Skrevet 24. mai 2015 Del Skrevet 24. mai 2015 (endret) Hei! Jeg har slitt med og sliter med dette selv. For meg gjør melkeprodukter dette værre, og jeg har valgt å kutte disse helt ut. Dessverre reagerer jeg også på gjær og sukker, og disse tingene forverrer seboreen i hodebunnen vanvittig. Jeg går ikke inn på årsak (diagnoser som candida er dessverre for lettvint og feilaktig) men det kan kanskje ha sammenheng med dårlig tarmflora og intoleranse for enten stoffene i seg selv, eller de metabolske biproduktene av at batkeriene fråtser i sukker og gjær. Jeg bare spekulerer her, altså. Du burde absolutt forsøke å fjerne ting fra kosten og se om det kan føre til at du reagerer mindre! Jeg har også hørt at mangel på B-vitaminer (særskilt Biotin) kan forårsake seboreisk eksem. Du kan jo forsøke dette og se hva det fører til. Det koster ikke særlig mye å prøve. Kan jeg forresten spørre om du har gått langvarig på antibiotika? Hos meg ble symptomene dratisk forværret etter en 6 ukers kur mot borreliose. Endret 24. mai 2015 av Scotchmagic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå