Gå til innhold

Jobbintervju serviceingeniør

Anbefalte innlegg

Skal i et 2. gangs jobbintervju i neste uke hvor den aktuelle stillingen er serviceingeniør hos et større firma innen det maritime. Jeg lurer på om noen serviceingeniører her kan dele sine erfaringer med hvordan intervjuene deres var.

Førstegangsintervjuet var et standardintervju med en fast intervjumal. Stort sett var det personlige egenskaper, utdanning og erfaring som ble diskutert. Hva kan jeg da forvente i et andregangsintervju til en slik stilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

For min del var førstegangsintervjuet ganske likt det du beskriver. 

For intervju 2 så fikk jeg på forhånd login til nettside med personlighetstest, så gikk mye av selve intervjuet ut på utspørring rundt resultatene, utført av HR, spørsmål om hvordan man selv tror man vil reagere i ulike situasjoner etc. 

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to jobber som serv.ing og begge første intervju har vært type bli kjent via skjema sak som du beskriver. Andre intervjuene har fokusert mer på egenskaper, kunnskaper og interesser.

Du kommer nok også til å bli "testet" hvordan du forholder deg til mye jobbing, reising og det å være selvstendig. Noe som disse jobbene så og si består av:p

Lenke til kommentar

Jeg har hatt to jobber som serv.ing og begge første intervju har vært type bli kjent via skjema sak som du beskriver. Andre intervjuene har fokusert mer på egenskaper, kunnskaper og interesser.

I forhold til spørsmål om kunnskaper, hva tenker du på da? Tekniske spørsmål, eller kunnskaper om bedriften, eller annet?

Lenke til kommentar

I forhold til spørsmål om kunnskaper, hva tenker du på da? Tekniske spørsmål, eller kunnskaper om bedriften, eller annet?

Spørsmål om hva jeg likte å jobbe med, hvordan kunnskapen min er i de områdene bedriften fokuserer på osv. Ikke noen tekniske spørsmål nei, det har jeg bare opplevd på intervju til læreplass

Lenke til kommentar

Har dere ellers noen tips til selve intervjuet? Utenom de klassiske klisjé-ordene som "kvalitetsbevisst" og "strukturert", samt arbeids- og reisevilje, er det noen spesielle utsagn som ville vært særdeles gode i denne sammenheng?

Lenke til kommentar

Har dere ellers noen tips til selve intervjuet? Utenom de klassiske klisjé-ordene som "kvalitetsbevisst" og "strukturert", samt arbeids- og reisevilje, er det noen spesielle utsagn som ville vært særdeles gode i denne sammenheng?

Jeg pleier egentlig bare å ta det som det kommer og være meg slev. Men er jo greit å vite noe om bedriften og hva de driver med slik at en ikke sitter der som ett spørsmål:)

Lenke til kommentar

Jeg pleier egentlig bare å ta det som det kommer og være meg slev. Men er jo greit å vite noe om bedriften og hva de driver med slik at en ikke sitter der som ett spørsmål:)

Ja, akkurat det mener jeg at bør være selvsagt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...