Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål om hacking ... ehe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske enkle de første ja.

Men hvor mye hacking er det å finne kilden til et JavaScript? Har ikke noe med hacking å gjøre.

Hacking er å finne sikkerhetshull og svakheter i systemer og utnytte disse, som regel ved å programmere egne applikasjoner som utnytter disse.

Lenke til kommentar

"Hei,

jeg lurer på om noen kan lære meg å hacke..."

Sorry folkens, men det er ikke riktig fremgangsmåte. Det er jo ikke noe poeng i komme opp på høyere og vanskeligere levels på try2hack hvis dere ikke forstår hva det er dere gjør! Det blir jo ikke akkurat noe enklere. Med enkle programmeringskunnskaper, notepad, en hexeditor og et godt oppslagsverk (f.eks. google.com) er faktisk alt du trenger, hvertfall opp til level 5.

Prøv og feil, let, les og lær, det er jo det som gjør disse testene så gøy, synes det er litt tidlig å begynne å be om hjelp allerede på level 1 og 2.

- Judaz -

Lenke til kommentar

for alle som kan litt perl kan hele oppgaven løses veldig enkelt...

men uten å gå videre inn på det, oppgave 1 2 3 og tre trenger man vel ærlig talt ikke hjelp på hvis man har tenkt seg noe videre...

level4: se i html koden for å finne appletnavnet kompiler .class fila, koden ser litt rar ut men man ser at det i en av funksjonene lastes inn en annen fil og navnet på den finner man litt lengre ned i fila under en annen funksjon...

<-- resten på fire får hver og en finne selv, ps jeg fant det faktisk uten å kompilere fila også... når man leter i den er det smart å tenkte litt engelsk: file, initiate osv osv...

level fem er vb

6 / 7 / 8 / husker jeg ikke helt i farta....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...