Gå til innhold

Synkronisering av 2 android telefoner.

Anbefalte innlegg

Har en Samsung Galaxy S4 (gullet mitt  :) ) og en Galaxy Alpha.

S4 bruker jeg på jobb primært (ikke så stort tap om den går i stykker), mens Alpha'en har jeg hjemme og i resereve. Har 2 simkort på samme nr.

Selvfølgelig blir jeg jo vant med den jeg bruker "hele tiden", og da blir det jo litt nedtur å ga tilbake til en som sjelden er i bruk.

Det jeg egentlig lurer på, er om begge kan synkroniseres. Har installert G-mail Backup hvor sms/mms/tlf-logger blir sikkerhetskopiert opp til  g-mail en gang i døgnet.

Blir liksom ikke helt det jeg hadde tenkt meg. Kunne egentlig tenkt meg at de ble synkronisert på samme måte som Dropbox. M.a.o at samme hvilken tlf jeg plukker opp, så er anropslogg, og meldingslogger identiske til enhver tid...

Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lykke til med letingen.

Hvordan "tror" du en såkalt synkronisering av anrops logg besvart/ubesvart/ringt skal foregå mellom ulike devices og sms som sendes mottas.

Synkronisering pr definisjon er server data ut til ulike enheter.

Nærmeste du kommer er mobilt bedriftsnett eller tilsvarende med tvilling og bruk av nettsidene til å sende motta sms/MMS.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

SMS Backup + https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zegoggles.smssync&hl=no tar backup av SMS og samtalelogg, men den har dessverre ingen synkroniseringsmulighet. Da må du kjøre backup på telefonen du legger fra deg, og restore på telefonen du vil bruke. 

SMS Backup + har støtte for Tasker https://play.google.com/store/apps/details?id=net.dinglisch.android.taskerm&hl=no, så hvis du kjøper Tasker og setter opp det skikkelig, kan Tasker kjøre backup/restore automatisk så ofte du vil. Dette vil naturlig nok bruke en del strøm. I tillegg kan det oppstå konflikter hvis det skjer ting på begge telefoner i mellom backup/restore.

Tasker kan oppleves som knotete å sette opp (så er du advart).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...