Flying_Dutchman Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Hei. Jeg heter Alper 23 år gammel, og bor i Istanbul, Tyrkia. Ja, før du si at jeg vet det er vanskelig enda for nordmenn å få en jobb, men jeg har en drøm og kan'ke bare sitte på stolen min og gjør ingenting om det. Så her er jeg og trenger litt råder om denne saken. Har jeg jobbet som teknisk tegner i flere selskaper her og har to år av erfaring i denne yrke. Jeg sjekker på bare finn.no. Men meste av selskapen søker etter på teknisk tegner som har jobbet i bygning sektoren. Jeg jobber her om maskinen eller sånn greier. Er det en andre nettsider som finn.no? Den andre saken faktisk jeg kan ikke snakke flytende norsk. Det er største problem jeg har. Det hadde vært litt mer enn et år siden jeg har begynte å lære norsk. Men det er veldig forskjellig å skrive norsk og snakke norsk. Det er mange dialekter der. Jeg synes at jeg kan bare jobbe rundt Oslo. Største grunn for meg å velge Norge at jeg har en venn som bor der (i Kongsberg). Vi har møttet rundt 7 år siden. Jeg snakket om denne saken med han. Men han studerer i universited og jeg ønsker ikke å bli en byrde for ham. Han har sin egen livet å leve så jeg endelig ønsker ikke å bare flyte i Norge uten jobb. Så det er alt for nå. Takk takk. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Du kan prøve å finne jobb på nav.no. Lenke til kommentar
Visum Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 (endret) Eller jobbnorge.no Endret 13. mai 2015 av Sommerstund Lenke til kommentar
Flying_Dutchman Skrevet 16. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2015 Du kan prøve å finne jobb på nav.no. Hvordan man kan registrere seg på NAV? Jeg synes at du trenger en elektronisk ID eller noe sånt?? Som jeg eier ikke. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. mai 2015 Del Skrevet 16. mai 2015 Klikk på "ledige stillinger". Der kan du se jobbannonser og informasjon om hvordan du søker. Du trenger ikke å registrere deg hos NAV for å søke jobb Lenke til kommentar
Flying_Dutchman Skrevet 17. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2015 Klikk på "ledige stillinger". Der kan du se jobbannonser og informasjon om hvordan du søker. Du trenger ikke å registrere deg hos NAV for å søke jobb Tusen takk for svaren Zarac! Lenke til kommentar
Wisd0m Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Du kan også registrere deg hos vikarbyråer og i Finn.nos database. Anbefaler uansett hvor bra din norsk er at du lar en venn leste gjennom søknaden før du sender den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå