haukeN! Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Hei! Koblet nylig opp en sub'er og forsterker i bilen min. Har brukt det samme utstyret før uten problemer. Opplever nå at det er ujevn bass til tider, jeg kan spille musikk, og hører godt at bassen blir dårligere/lavere. Går bak og sjekker, og voltstyrken på forsterkeren endrer seg ikke når lyden blir dårligere/lavere. Noen tips? Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Har du stilt noe på frekvenskurvenne til de forskjellige kanalenne i spilleren? Hver gang jeg har koblet av batteriet på bilen blir disse nullstilt igjen på min bil (Kenwood KIV-700). Jeg ikke stiller inn sub kanalen til å spille innenfor de frekvensområdenne den er komfortabel med blir d ofte ujevn og rar bass i flere sanger. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Høres ut som dårlig signalkabel, men det kan også være gale innstillinger eller defekt utstyr.. Lenke til kommentar
haukeN! Skrevet 13. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2015 Jeg har justert opp bassen i equalizeren på spilleren, men jeg kan dobbeltsjekke frekvensen på spillern og forsterkeren. Mener den står på 85 hz på spilleren, og rundt det samme på forsterkeren (det er et hjul som går fra 0-120hz mener jeg). Er det viktig at disse to står likt? Bassen blir betydelig lavere og det er ikke så mye "trøkk" når jeg opplever dette problemet, og det virker veldig variabelt. Kan gjerne begynne bra, men etter et minutt eller to blir det som regel mer ustabilt... Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Det kan og være overoppheting av forsterker Lenke til kommentar
haukeN! Skrevet 13. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2015 Det kan og være overoppheting av forsterker Okay. Noe løsning her eller? Det er en lettdrevet 12" basser. Lenke til kommentar
J@9 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Bassboost eller lignende på forsterker? Kan være dårlig kontakt i en bryter til sånt noe.. og det kan føre til lignende problemer. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 14. mai 2015 Del Skrevet 14. mai 2015 Det kan og være overoppheting av forsterker Okay. Noe løsning her eller? Det er en lettdrevet 12" basser. Kjenn om forsterkeren blir for varm, fiks bedre kjøling. Men jeg tror problemet ligger i dårlig kontakt mellom ledninger, irr og korrosjon eller bare dårlig kontakt noe sted. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå