Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Eksamen i norsk, 10.trinn 2015

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir med her

Eksamen gikk helt greit, gambla litt på del B. Er vanligvis god i norsk, men er også usikker på twitteroppgaven. Skrev 200 ord, måtte vel ikke være 140?

I oppg.teksten stod det 140 TEGN, ikke ord. Hvis du har skrevet 200 ORD, så sorry men tror du misforsto oppgaven da :hm:[/ nei, dere misforsto ikke oppgaven, det ble skrevet i introduksjonen til oppgaven at en twitternovelle kan ha maksimalt 140 tegn. I selve oppgaveteksten, som er markert med fet skrift står det bare at vi skal skrive en svært kort tekst, det er ikke oppgitt hvor mange tegn/ord vi skal skrive. I tillegg står det i eksamensinformasjonen på første sida, at selve oppgava står skreve med fet skrift. :)

Lenke til kommentar

Noen som vet når vi får besvarelsen på mail?

Får vi besvarelsen på mail?

Når du leverte inn teksten så kunne du skrive inn mailaddressen din + tlfnummer. Besvarelsen din blir sendt til mailen din, så får du passord på mobilen.

Synes de to første oppgavene gikk bra, men på den siste fikk jeg helt skrivesperre.

Same :/

Lenke til kommentar

Når dere skrev tips til Sara om bloggen, brukte dere mange kompliserte ord eller skrev dere på en litt enklere måte, med tanke på at hun var 12 år? Var usikker på hvordan jeg skulle formulere meg der, men skrev slik jeg ville gjort til en tolvåring.

Lenke til kommentar

Når dere skrev tips til Sara om bloggen, brukte dere mange kompliserte ord eller skrev dere på en litt enklere måte, med tanke på at hun var 12 år? Var usikker på hvordan jeg skulle formulere meg der, men skrev slik jeg ville gjort til en tolvåring.

jeg også

Lenke til kommentar

jeg også

Jeg skrev det som en epost til henne... Skrev at hun hadde en fin blogg og sånt, og gav henne tips og triks ;)

Lenke til kommentar

jeg også

Jeg skrev det som en epost til henne... Skrev at hun hadde en fin blogg og sånt, og gav henne tips og triks ;)

Ja, gjorde det samme :)

Lenke til kommentar

Hei allesammen! jeg kom over dette forumet i går, takk for mye god hjelp  :)  men jeg lurer på hvordan dere øver til sidemål eksamen?

Jeg ser gjennom gamle stiler og ser etter feil som jeg har gjort flere ganger. Gjentatte ord som er feil gjennom hele teksten ol. Jeg skriver ned alle feila på en huskeliste sånn at jeg kan sjekke opp det når jeg retter i morra. I tillegg repeterer jeg litt på bøying av substantiv og verb.

Skal også lese litt i en bok til kvelden (Skammarkrigen på nynorsk (4. bok i skammar - serien(tredje gang jeg leser den)))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...