Gå til innhold

Googles autobiler har vært i elleve ulykker på seks år


Anbefalte innlegg

du vil ha en sammenheng ?

 

slik jeg ser det så er jeg redd for at politikeren tar noen snarveier når de innfører retten til å bruke automatiske biler på vanlige veier om  en del år

dette på grunn av pressegrupper

 

det har bl,a annet skedd med elbiler

og man  har hele tiden bråket om hvile dekk man skal bruke ( med eller uten pigger )  om vinteren etter at piggfri dekket kom 

( det var nok også etter krav fra noen pressgrupper )

Hva er egentlig problemet med elbiler og bruken av piggfri egentlig? Hvor kommer denne store bekymringen din fra? Hva er det som er så riv ruskende galt i dag ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg lurer på hvor du har "noen mil kjøring" fra Elgen.

Det er blidelig .

hva gir best statistikk , 1 promille eller 10% ?

 

Billedlig? Det må være ren fantasi for det har ikke noe med virkeligheten å gjøre lengre. Hadde året vært 2005 hadde det vært i nærheten av fakta.

 

Både 1 promille og 10% gir mer enn god nok statistikk i dette tilfellet, så hvorfor bruke massevis av ressurser på å teste 100 ganger mer enn nødvendig, mens folk dør i hopetall av manuell kjøring?

 

poenget var at du vil  teste en enste bil for kartlegge om 100 biler er trygge

det fungerer ikke slik

 

når det er snakk om prototyper så må man teste langt flere

Nettopp, det fungerer ikke slik du beskriver det. Google har i øyeblikket 23 stk selvkjørende biler a typen Lexus RX450h på veien. I tillegg er sju av googles selvkjørende biler (seks Priuser og en Audi TT) for tiden parkert.

 

Dessuten er ikke statistikk så enkelt som du fremstiller det her. Å teste 1 av hundre biler er ikke statistisk det samme som å teste 10 av 1000, eller 100 av 10 000. Desto større en populasjon er jo lavere prosentandel trenger man å teste for å nå et ønsket nøyaktighetskrav. Jeg underviser ikke i statistikk så hvis du lurer på hvorfor må du oppsøke noen som gjør det eller ty til egenlæring.

 

Argumentet om at bare man kjøre lenge nokk så har man vær borte i alle mulig og umulige situasjoner holder ikke

for man kan kjøre hele livet uten å  oppleve alle situasjoner

Som sagt, man trenger ikke teste alle mulige situasjoner. Det er heller ikke mulig selv om 100% av verdens biler hadde vært testmaterialet. Man trenger bare teste nok. Det er noe helt annet enn å teste absolutt alle tenkelige og utenkelige scenario.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg lurer på hvor du har "noen mil kjøring" fra Elgen.

Det er blidelig .

hva gir best statistikk , 1 promille eller 10% ?

 

Billedlig? Det må være ren fantasi for det har ikke noe med virkeligheten å gjøre lengre. Hadde året vært 2005 hadde det vært i nærheten av fakta.

 

Både 1 promille og 10% gir mer enn god nok statistikk i dette tilfellet, så hvorfor bruke massevis av ressurser på å teste 100 ganger mer enn nødvendig, mens folk dør i hopetall av manuell kjøring?

 

poenget var at du vil  teste en enste bil for kartlegge om 100 biler er trygge

det fungerer ikke slik

 

når det er snakk om prototyper så må man teste langt flere

Nettopp, det fungerer ikke slik du beskriver det. Google har i øyeblikket 23 stk selvkjørende biler a typen Lexus RX450h på veien. I tillegg er sju av googles selvkjørende biler (seks Priuser og en Audi TT) for tiden parkert.

 

Dessuten er ikke statistikk så enkelt som du fremstiller det her. Å teste 1 av hundre biler er ikke statistisk det samme som å teste 10 av 1000, eller 100 av 10 000. Desto større en populasjon er jo lavere prosentandel trenger man å teste for å nå et ønsket nøyaktighetskrav. Jeg underviser ikke i statistikk så hvis du lurer på hvorfor må du oppsøke noen som gjør det eller ty til egenlæring.

 

Argumentet om at bare man kjøre lenge nokk så har man vær borte i alle mulig og umulige situasjoner holder ikke

for man kan kjøre hele livet uten å  oppleve alle situasjoner

Som sagt, man trenger ikke teste alle mulige situasjoner. Det er heller ikke mulig selv om 100% av verdens biler hadde vært testmaterialet. Man trenger bare teste nok. Det er noe helt annet enn å teste absolutt alle tenkelige og utenkelige scenario.

 

Det er begrepet "nokk" som er problemet  .

 

hva er nokk for å dekke alle nødvendig situasjoner ?

 

hver enkelt situasjon kan handteres greit.

Det er når det blir flere (kompliserte ) situasjoner på samme tid det blir problemer

 

man vet at en menneskehjerne har begrenset med kapasitet slik at man ikke nødvendigvis får med seg alt på kort tid

en datamaskin har bedre regnekapasitet , men mindre vurderingsevne

 

 

mange tror at man får til en berede vurdering bare regnekapasiteten blir god nokk .

da glemmer man at dette har også sine begrensninger

 

Så hvorfor kjører ikke  disse bilen i mere en  40 Km/T hvis de skal være klare for vanlig trafikk snart ?

da kan de umulig ha god nok regnekapasitet , eller vurderingsevne

Lenke til kommentar

 

du vil ha en sammenheng ?

 

slik jeg ser det så er jeg redd for at politikeren tar noen snarveier når de innfører retten til å bruke automatiske biler på vanlige veier om  en del år

dette på grunn av pressegrupper

 

det har bl,a annet skedd med elbiler

og man  har hele tiden bråket om hvile dekk man skal bruke ( med eller uten pigger )  om vinteren etter at piggfri dekket kom 

( det var nok også etter krav fra noen pressgrupper )

Hva er egentlig problemet med elbiler og bruken av piggfri egentlig? Hvor kommer denne store bekymringen din fra? Hva er det som er så riv ruskende galt i dag ?

 

glem dekk-bruken  tenk heller på hvor raskt Norge skulle innføre El-biler.

det var ikke en naturlig fremgang

Lenke til kommentar

 

 

du vil ha en sammenheng ?

 

slik jeg ser det så er jeg redd for at politikeren tar noen snarveier når de innfører retten til å bruke automatiske biler på vanlige veier om  en del år

dette på grunn av pressegrupper

 

det har bl,a annet skedd med elbiler

og man  har hele tiden bråket om hvile dekk man skal bruke ( med eller uten pigger )  om vinteren etter at piggfri dekket kom 

( det var nok også etter krav fra noen pressgrupper )

 

Hva er egentlig problemet med elbiler og bruken av piggfri egentlig? Hvor kommer denne store bekymringen din fra? Hva er det som er så riv ruskende galt i dag ?

glem dekk-bruken  tenk heller på hvor raskt Norge skulle innføre El-biler.

det var ikke en naturlig fremgang

Naturlig fremgang? Jeg ser ikke problemet med hvordan vi har innført elbilene her i Norge.

Lenke til kommentar

 

Dessuten er ikke statistikk så enkelt som du fremstiller det her. Å teste 1 av hundre biler er ikke statistisk det samme som å teste 10 av 1000, eller 100 av 10 000. Desto større en populasjon er jo lavere prosentandel trenger man å teste for å nå et ønsket nøyaktighetskrav. Jeg underviser ikke i statistikk så hvis du lurer på hvorfor må du oppsøke noen som gjør det eller ty til egenlæring.

Du fremstilte det som noe enkelt

man skulle undersøke noen få og så gange opp tallet slik at det dekket for alle

 

på et generelt grunnlag ser jeg ofte at statistikken bommer , så det er definitivt får få som blir undersøkt / testet eller spurt 

Lenke til kommentar
Så hvorfor kjører ikke  disse bilen i mere en  40 Km/T hvis de skal være klare for vanlig trafikk snart ?

da kan de umulig ha god nok regnekapasitet , eller vurderingsevne

 

Må si 40km/t har blitt veldig raskt:

 

Lenke til kommentar

 

 

 

du vil ha en sammenheng ?

 

slik jeg ser det så er jeg redd for at politikeren tar noen snarveier når de innfører retten til å bruke automatiske biler på vanlige veier om  en del år

dette på grunn av pressegrupper

 

det har bl,a annet skedd med elbiler

og man  har hele tiden bråket om hvile dekk man skal bruke ( med eller uten pigger )  om vinteren etter at piggfri dekket kom 

( det var nok også etter krav fra noen pressgrupper )

Hva er egentlig problemet med elbiler og bruken av piggfri egentlig? Hvor kommer denne store bekymringen din fra? Hva er det som er så riv ruskende galt i dag ?

glem dekk-bruken  tenk heller på hvor raskt Norge skulle innføre El-biler.

det var ikke en naturlig fremgang

Naturlig fremgang? Jeg ser ikke problemet med hvordan vi har innført elbilene her i Norge.

 

et av problemene er hvordan skal de destruere batteriene.

et annet er balansen mellom kostnaden for bruk av bil og hva det koster staten

el- bileierne betaler ikke reelle kostnader

 

man kan få nye problemer noe nye pressgrupper får for mye makt

Lenke til kommentar

 

Så hvorfor kjører ikke  disse bilen i mere en  40 Km/T hvis de skal være klare for vanlig trafikk snart ?

da kan de umulig ha god nok regnekapasitet , eller vurderingsevne

 

Må si 40km/t har blitt veldig raskt:

 

 

For vanlig trafikk er det bare bytempo . det funger ikke utenfor byene.

men du godtar vel 40 k/t mellom Oslo og Trondheim når disse bilen skal kjøre der ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

 

 

 

 

du vil ha en sammenheng ?

 

slik jeg ser det så er jeg redd for at politikeren tar noen snarveier når de innfører retten til å bruke automatiske biler på vanlige veier om  en del år

dette på grunn av pressegrupper

 

det har bl,a annet skedd med elbiler

og man  har hele tiden bråket om hvile dekk man skal bruke ( med eller uten pigger )  om vinteren etter at piggfri dekket kom 

( det var nok også etter krav fra noen pressgrupper )

 

Hva er egentlig problemet med elbiler og bruken av piggfri egentlig? Hvor kommer denne store bekymringen din fra? Hva er det som er så riv ruskende galt i dag ?

glem dekk-bruken  tenk heller på hvor raskt Norge skulle innføre El-biler.

det var ikke en naturlig fremgang

Naturlig fremgang? Jeg ser ikke problemet med hvordan vi har innført elbilene her i Norge.

et av problemene er hvordan skal de destruere batteriene.

et annet er balansen mellom kostnaden for bruk av bil og hva det koster staten

el- bileierne betaler ikke reelle kostnader

 

man kan få nye problemer noe nye pressgrupper får for mye makt

Tullball, alt dette kan justeres og batteriene er ikke noe problem. Iallefall ikke nå og jeg har ikke tro på at de vill bli det i fremtiden heller.

Lenke til kommentar

men politikerne vil jo ikke justere dette fordi de lar seg presse.

 

nå er det da ingen som enda har lever inn elbilen sin til skroting  , så den utfordringen er ikke begynt en gang

 

 

jeg har ikke fått anledning til å se video

og 40 kmt /T er bare hentet fra artikkelen samt at det var nevnt her i tråden tidligere

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

jeg har ikke fått anledning til å se video

og 40 kmt /T er bare hentet fra artikkelen samt at det var nevnt her i tråden tidligere

Verken artikkelen eller noen i tråden her har nevnt noe om fartsgrense, bortsett fra deg, fantasien som spiller deg ett puss igjen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

men politikerne vil jo ikke justere dette fordi de lar seg presse.

 

nå er det da ingen som enda har lever inn elbilen sin til skroting  , så den utfordringen er ikke begynt en gang

 

 

jeg har ikke fått anledning til å se video

og 40 kmt /T er bare hentet fra artikkelen samt at det var nevnt her i tråden tidligere

Presse? Du er klar over at vi lever i et demokrati sant? Jeg er pro elbil så jeg er glad de hører på folket. Slik elbilene er i dag er det nødvendig med fordeler for at folk skal handle, noe som er viktig for å snu om på bilbransjen. Men denne tråden handler ikke om elbiler.

Lenke til kommentar

40 km/t  er nevne i en av artiklene som handler om disse selvkjørende bilene .

 

At du skriver noe som som du fjerner er ikke min skyld

At du ikke leser alle artiklene er heller ikke min skyld

men å skylde på at jeg lyver , eller finner på noe  bare fordi du ikke får med deg ting blir for dumt og idiotisk

Lenke til kommentar

Når du skriver "40 kmt /T er bare hentet fra artikkelen" i en kommentartråd om en artikkel, er det vel ganske natturlig å anta at det er den artikkelen det gjelder, er det ikke?
Ikke en helt annen artikkel du en eller annen gang har lest ett sted om noe.
 
Bortsett fra det må du gjerne sittere hvem som har sagt det, om det er tråden her du mente noen har sagt at bilen går i 40km/t, men det var kanskje ett annet forum en eller annen gang som har nevnt noe slikt?

 

Hva har jeg fjernet? mener du at jeg har skrevet at bilen går maks 40km/t?

 

 

Men, uansett, her er fakta:

Mange elbiler har blitt vraket i Norge.

Google sine autonome biler kjører langt over 40km/t.

Lenke til kommentar

 

 

du vil ha en sammenheng ?

 

slik jeg ser det så er jeg redd for at politikeren tar noen snarveier når de innfører retten til å bruke automatiske biler på vanlige veier om  en del år

dette på grunn av pressegrupper

 

det har bl,a annet skedd med elbiler

og man  har hele tiden bråket om hvile dekk man skal bruke ( med eller uten pigger )  om vinteren etter at piggfri dekket kom 

( det var nok også etter krav fra noen pressgrupper )

Hva er egentlig problemet med elbiler og bruken av piggfri egentlig? Hvor kommer denne store bekymringen din fra? Hva er det som er så riv ruskende galt i dag ?

 

glem dekk-bruken  tenk heller på hvor raskt Norge skulle innføre El-biler.

det var ikke en naturlig fremgang

 

 

Det er jo det her som er problemet ditt. Selv har jeg stilt deg noen spørsmål, som du selvfølgelig glatt overser. Dette er vel fordi du ikke kan svare på de regner jeg med, kanskje fordi det blir + poeng til automatikken? Hvor seriøst skal vi ta deg hvis du ber oss glemme alt du skriver fordi du ikke kan svare?

 

 

 

 

Så hvorfor kjører ikke  disse bilen i mere en  40 Km/T hvis de skal være klare for vanlig trafikk snart ?

da kan de umulig ha god nok regnekapasitet , eller vurderingsevne

 

Må si 40km/t har blitt veldig raskt:

 

 

For vanlig trafikk er det bare bytempo . det funger ikke utenfor byene.

men du godtar vel 40 k/t mellom Oslo og Trondheim når disse bilen skal kjøre der ?

 

 

Bilen der kjører i 119 km/t? Er det slik at den kjører i det tempoet der i byen og i 40 km/t på landeveien?

Steike bra bybil da? 119 km/t i byen uten ulykker. Da forstår jeg ikke hva du er så nervøs for?

Endret av otl
Lenke til kommentar

40 km/t  er nevne i en av artiklene som handler om disse selvkjørende bilene .

 

At du skriver noe som som du fjerner er ikke min skyld

At du ikke leser alle artiklene er heller ikke min skyld

men å skylde på at jeg lyver , eller finner på noe  bare fordi du ikke får med deg ting blir for dumt og idiotisk

 

Du lyver sikkert ikke, men dine henvisninger til artikler og programmer tidligere viser at du har store problemer med å huske riktig, eller at du misforstår det som blir sagt. Noe som antakelig er tilfellet denne gangen også.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...