Cthulhu Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Men teknologien har aldri vært problemet.Googles autobiler har vært i elleve ulykker på seks år Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Likte at dere brukte "autobil" istedet for det unødvendig lange ordet "selvkjørende bil". Takk takk TEK 3 Lenke til kommentar
tha_lode Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Jeg er såååå klar for autoautomobil. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 jeg skulle likt å se dette opp mot statistikke for de vanlige ulykkene det er da man ser potensialet Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 (endret) jeg skulle likt å se dette opp mot statistikke for de vanlige ulykkene det er da man ser potensialet Disse bilene har kjørt ca 103 000 km mellom hver ulykke, tror du virkelig "normale" biler klarer å måle seg med dette? Endret 13. mai 2015 av Salvesen. 5 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Ikke 103 km, men 103 000 km. Det første hadde ikke vært noe å skryte av. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Ikke 103 km, men 103 000 km. Det første hadde ikke vært noe å skryte av. Tror det var det han mente med 103'. 103 Mm? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 jeg skulle likt å se dette opp mot statistikke for de vanlige ulykkene det er da man ser potensialet Disse bilene har kjørt ca 103' km mellom hver ulykke, tror du virkelig "normale" biler klarer å måle seg med dette? Jeg er vel ikke den eneste her inne som kan vitne om å ha kjørt mer enn 103 000 km uten en ulykke?? 156 000 per dags dato... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 jeg skulle likt å se dette opp mot statistikke for de vanlige ulykkene det er da man ser potensialet Disse bilene har kjørt ca 103' km mellom hver ulykke, tror du virkelig "normale" biler klarer å måle seg med dette? både og . de sot finnes dem som "aldri" forsaker en ulykke , og det finnes de som er en unødvendig stor risiko hele tiden de fleste er et sted i mellom 103 km ( omtrent 10 mil ) er strengt tatt ikke så mye på 6 år et eksempel man bor i Saltstraumen og jobber i Bodø det blir 56.9 km hver dag. 300 dager i året blir det 17 070 km på 6 år blir det 102 420 km Da snakker man i tillegg kjører mange på ferie yrkessjåfører , de som driver med transport har lang flere mil bak seg når disse bilene kommer så langt da har man noe å sammenligne med Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 ' er symbolet for feet. Vet ikke hvorfor men jeg bruker dette ofte når jeg snakker om penger altså x antall tusen = x' Så jeg mente helt klart 103000. Skal revurdere bruken av det fremover:) Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 jeg skulle likt å se dette opp mot statistikke for de vanlige ulykkene det er da man ser potensialet Disse bilene har kjørt ca 103' km mellom hver ulykke, tror du virkelig "normale" biler klarer å måle seg med dette? både og .de sot finnes dem som "aldri" forsaker en ulykke , og det finnes de som er en unødvendig stor risiko hele tiden de fleste er et sted i mellom 103 km ( omtrent 10 mil ) er strengt tatt ikke så mye på 6 år et eksempel man bor i Saltstraumen og jobber i Bodø det blir 56.9 km hver dag. 300 dager i året blir det 17 070 km på 6 år blir det 102 420 km Da snakker man i tillegg kjører mange på ferie yrkessjåfører , de som driver med transport har lang flere mil bak seg når disse bilene kommer så langt da har man noe å sammenligne med Ser ut til at det er flere som har missforstått meg, det er altså 103 000 km og ikke 103.... Altså tusen ganger så imponerende;) Lenke til kommentar
666Lucifer Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Problemet er ikke at disse bilene kjører for dårlig. De kommer til å kjøre mye mye bedre enn mennesker. Men en dag kommer det til å skje en ulykke som folk vil si at :dette hadde ikke skjedd hvis det var et menneske. Og de blir forbudt. Man vil da heller ha økte ulykker og dødstall enn en førerens bil som gjorde en feil vurdering den gangen. Da er det bedre med massevis av feil vurderinger gjort av mennesker. Så jeg tror autobil er dødsdømt fra starten, pga dumheten som vil vise seg. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Problemet er ikke at disse bilene kjører for dårlig. De kommer til å kjøre mye mye bedre enn mennesker. Men en dag kommer det til å skje en ulykke som folk vil si at :dette hadde ikke skjedd hvis det var et menneske. Og de blir forbudt. Man vil da heller ha økte ulykker og dødstall enn en førerens bil som gjorde en feil vurdering den gangen. Da er det bedre med massevis av feil vurderinger gjort av mennesker. Så jeg tror autobil er dødsdømt fra starten, pga dumheten som vil vise seg. Jeg har ingen tro på dette scenarioet. Da vill man jo såklart vise til alle de milene uten skade i motsetning til normalkjøringen. 5 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 jeg skulle likt å se dette opp mot statistikke for de vanlige ulykkene det er da man ser potensialet Disse bilene har kjørt ca 103' km mellom hver ulykke, tror du virkelig "normale" biler klarer å måle seg med dette? Jeg er vel ikke den eneste her inne som kan vitne om å ha kjørt mer enn 103 000 km uten en ulykke?? 156 000 per dags dato... Det er du nok ikke, men om dine tall viste seg å være snittet her inne hadde jeg mildt sagt fått sjokk! Forøvrig har jeg vell passert 100 000(gjetning) etterhvert og har blitt påkjørt to ganger allerede. Ikke min feil(juridisk og slikt) men dog ulykker. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Jeg kjører ca 50000km i året, og sist 'ulykke' var at jeg rygget på en bil for 8 år siden. Lenke til kommentar
Mister42 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Problemet er ikke at disse bilene kjører for dårlig. De kommer til å kjøre mye mye bedre enn mennesker. Men en dag kommer det til å skje en ulykke som folk vil si at :dette hadde ikke skjedd hvis det var et menneske. Og de blir forbudt. Man vil da heller ha økte ulykker og dødstall enn en førerens bil som gjorde en feil vurdering den gangen. Da er det bedre med massevis av feil vurderinger gjort av mennesker. Så jeg tror autobil er dødsdømt fra starten, pga dumheten som vil vise seg. Kvifor trur du det? Fly har jo ikkje vorte forbode til tross for at det har vore mange flyulykker som hadde vorte unngått om ein hadde køyrt... Dei av oss som har ulike grunner ikkje har moglegheit til å ta sertifikatet ser i alle fall VELDIG fram til denne revolusjonen! :-) Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Det er ting man børe tenke på når det gjelder automatiske biler - hvor mye kan man stole på elektronikken i systemene som skal holde kontrollen ? som en tankevekker går man nå ut å advarer med SSD , som er ren elektronikk - så har man spørmålet om man skal bli nektet å kunne gripe inn den ene gangen bilen ikke virker ? da kan man også spørre om hvordan man skal gripe inn ? bare her er det delte meninger , enkelt er tydelig i den formening at man skal kunne ofre et liv for berge et annet det pussige oppe i det hele er jo at man kunne få til automatiske kjøretøy som er mindre avanserte hvis de går på en egen lukket bane men de skal like vell satset på automatiske biler som her stor risiko for å hevne i ulykker , enten det skjer fordi elektronikken svikter , eller det er fordi bilen bli påkjørt av andre en slik bil må nødvendigvis bli både påvirket av skader påført av myndighetene ( les salt ) , dårlige veier , uforsiktige sjåfører , ville syklister og fotgjengere eller andre utforsusete situasjoner derfor er jeg redde for at det vil oppstå skjulte feil her er det om å gjøre at de blir oppdaget tidsnok. her er jeg i den formeningen at i en manuelt kjørt bil som er lit enklere vil oppdage feil vel så lett som elektronikken i de automatiske det er heller ikke alle feilene man trenger elektronikk for å oppdage og da kan man lure på om en slik automatisk bil vil oppdage alle feilene før det er for seint 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Det heter ikke trafikkulykke når det ikke er personskader. Da heter det trafikkuhell. Ellers så er ulykke/uhell-statistikkene svært gode for selvkjøremodusen. 0 per 1,13 million kilometer. Uhellene er som nevnt i artikkelen ikke selvkjøremodusen sin feil. De har skjedd enten i manuell modus eller vært stillestående når andre trafikanter har kjørt på disse. Foreløpig er altså stillingen 11-0 i selvkjøremodusens favør. 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå