Gå til innhold

Nå ser vi begynnelsen på slutten for Xbox 360 og PlayStation 3

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Med ram? Da har du isåfall gjort heftige modifiseringer på egenhånd, ingen vanlig pc har selv de mengdene med ram, min spill pc har bare 16gb med ram. Det du tenker på heter harddisk og brukes som et lagringsmedium, og ja, det måles i disse dager i GB blant de som ikke bryr seg. Og selv der startet konsollene slapt ut i 2005/2006 hvor xbox 360 kom med en maskin uten hdd i det hele tatt, og en premium som hadde whooping 20gb! Playstation 3 som kom ut året etter hadde 60gb, men med muligheter til å sette inn egen hdd selv. Xbox 360 kom først med 120gb i elite utgaven høsten 2007.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hvorfor heter ikke minnebrikker til konsoller for lagringsbrikker da? Minne er minne

Idiot er idiot. Alt blir som regel kalt minne fordi den vanlige bruker ikke gidder eller bryr seg med å sette seg inn hva man faktisk bruker. På toppen av det hele skal jo alt fornorskes, gjerne da av mennesker som ikke bryr som om hva de forskjellige komponentene er og fungerer. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hvorfor heter ikke minnebrikker til konsoller for lagringsbrikker da? Minne er minne

Idiot er idiot. Alt blir som regel kalt minne fordi den vanlige bruker ikke gidder eller bryr seg med å sette seg inn hva man faktisk bruker. På toppen av det hele skal jo alt fornorskes, gjerne da av mennesker som ikke bryr som om hva de forskjellige komponentene er og fungerer. 

Kaller du meg for idiot?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

For å være ærlig vet jeg ikke enda, men vippestanga peker stadig vekk den veien! Du kommer jo stadig vekk med bombastiske uttalelser over ting du stort sett ikke vet noe om. Og ikke ser det ut som du modererer deg heller når du får informasjon og fakta som motbeviser det du sier. Jeg kan også komme med ting som jeg er sikker på er riktig, men har heller ingen problemer med å se når jeg tar feil og faktisk innrømme at jeg tar feil!

Og til kommende moderering, jeg beklager dersom dette blir sett på personangrep, jeg er bare lei av å opplyse winza for så komme til en annen tråd om bortimot det samme emne og ingen ting har sunket inn.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

For å være ærlig vet jeg ikke enda, men vippestanga peker stadig vekk den veien! Du kommer jo stadig vekk med bombastiske uttalelser over ting du stort sett ikke vet noe om. Og ikke ser det ut som du modererer deg heller når du får informasjon og fakta som motbeviser det du sier. Jeg kan også komme med ting som jeg er sikker på er riktig, men har heller ingen problemer med å se når jeg tar feil og faktisk innrømme at jeg tar feil!

Nja, jeg har lært å akseptere at jeg tar feil når jeg tar feil og om jeg tar feil nå så aksepterer jeg det :)

Jeg lærer meg ihvertfal mer for hver gang jeg er i en slik situasjon

Endret av Bruker-292501
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Vel unnskyld, men for være ærlig så ser det ikke slik ut. Vi kan plukke fra denne tråden, Fallout 4 tråden, den du lagde med konsoller vs pc, etc. Det er fint med egne meninger, men når man hele tiden påstår ting basert på feil fakta og manglende kunnskaper så fremstår man ikke så godt når disse meningene ikke forandres. Se bare på følgende uttalelse "Minne er minne"... 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Det med minne er minne var ikke godt gjennomtenkt skal jeg innrømme. I fallout tråden så sa jeg vell til slutt at dere hadde rett?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Nå kan man teknisk sett konfigurere RAM som en RAM Drive, men det er ikke billig. Eller så kan man putte inn 256GB med RAM inn i en datamaskin, men trenger da et hovedkort som støtter det.

Man kan alltids kjøpe en slik ein: https://www.mpx.no/hp-proliant-dl380-gen9-e5-2650v3-2p/836717

836717.jpg

Kan oppgraderes til hele 384 GB med RAM. Den har hele 2 prosessorer (10-kjerner hver), og yter sikkert bedre enn Xbox 360 og PS3. Til den nette pris av bare:

67.990,-

Lenke til kommentar

Nå kan man teknisk sett konfigurere RAM som en RAM Drive, men det er ikke billig. Eller så kan man putte inn 256GB med RAM inn i en datamaskin, men trenger da et hovedkort som støtter det.

Man kan alltids kjøpe en slik ein: https://www.mpx.no/hp-proliant-dl380-gen9-e5-2650v3-2p/836717

836717.jpg

Kan oppgraderes til hele 384 GB med RAM. Den har hele 2 prosessorer (10-kjerner hver), og yter sikkert bedre enn Xbox 360 og PS3. Til den nette pris av bare:

67.990,-

Da gjenstår bare og spørre... Men, kan den kjøre Crysis?

:p

Lenke til kommentar

Så ikke bare skal spillene bli begrenset til Xbone og PS4, men de skal altså bli maltraktert for å kunne kjøre smooth på 360 og ps3? På tide å gi slipp på gammel faenskap.

Ps3 og 360 er ikke faenskap, de har masse gode spill og det du sier er en myte...

Ja de har mange gode spill, men å fortsette å utvikle kryssplatform spill til de gamle konsollene kommer til å gå utover både next gen og PC spill. Xbox 360 er 10 år gammel så det er på tide at de slutter å lage nye spill til de med mindre det er ekslusiver til de konsollene.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

836717.jpg

67.990,-

Da gjenstår bare og spørre... Men, kan den kjøre Crysis?

:p

Den har en PCIe 3.0 port, så man kan sikkert putte inn en EVGA GeForce GTX TITAN X 12GB til bare 9.592,-. Så da går det sikkert helt fint. :p Er mange servere hvor man putter inn "billige" skjermkort for CUDA/OpenCL kalkulasjoner uansett. :D

EDIT: 6 PCIe 3.0 porter faktisk men ingen Crossfire/SLI støtte. :(

Eller så kan man bare sette opp en enkel kluster av mange sånne og virtualisere f.eks 100-200 Windows 7 maskiner med emulert 3d. Men blir veldig dyrt å kjøpe inn ca 200-400 sånne da. :p

On Topic:

Men det er vel på tide at støtten for PS3 og Xbox 360 forsvinner, nå som PS4 og Xbone har kommet, med 8 GB. Så trenger man ikke å sette begrensing til verdenstørrelse, da cellene for en åpen verden blir mye større (da man kan laste inn større celler i minne), og det blir mindre lasting da mer kan bli precached/prefetched rett i minne, istedenfor at det må leses fra (HD/)disk hele tiden. Open world streaming er egentlig en ganske kul teknologi, noe jeg tror kommer til å bli brukt på en mye mer effektiv måte med PS4 og Xbone. Jeg husker mye stuttering på både Skyrim, Red Dead Redemption og GTA V på PS3 da man kom til et punkt hvor neste "del" av brettet skulle lastes, og jeg hørte at både harddisken og diskdrevet begynte å bråke litt, og ble plutselig stille da stutteringa stoppa. Likte tydeligvis ikke at LOD av modeller og teksturer måtte oppdateres fra disk hele tiden heller. Med 8GB så er det masse som kan bli lastet inn på forhånd, og man for automatisk også kortere lastetider, men kanskje (teoretisk) 4-5 sekunder lenger når man laster inn en lagringsfil/starter på en ny gjennomspilling.

Endret av Slettet-aNZFa3
Lenke til kommentar

Så ikke bare skal spillene bli begrenset til Xbone og PS4, men de skal altså bli maltraktert for å kunne kjøre smooth på 360 og ps3? På tide å gi slipp på gammel faenskap.

Ps3 og 360 er ikke faenskap, de har masse gode spill og det du sier er en myte...

PS3 og 360 er 10 år gamle. Innenfor denne type teknologi, så er det avleggs. Siste spillet jeg kjøpte til PS3 var Far Cry 3, skuffelsen ble stor da jeg oppdaget oppløsningen og den grafiske begrensningen. Det så rett og slett forferdelig ut. Ikke var det smooth heller.

Eneste grunnen til at jeg nå spiller på PS4 kontra PC er fordi det er mer komfortabelt å sitte i sofaen med en gamepad.

Endret av Unlikely
Lenke til kommentar

PS3 og 360 er 10 år gamle. Innenfor denne type teknologi, så er det avleggs. Siste spillet jeg kjøpte til PS3 var Far Cry 3, skuffelsen ble stor da jeg oppdaget oppløsningen og den grafiske begrensningen. Det så rett og slett forferdelig ut. Ikke var det smooth heller.

Eneste grunnen til at jeg nå spiller på PS4 kontra PC er fordi det er mer komfortabelt å sitte i sofaen med en gamepad.

Sitter ofte i sofaen med gamepad når jeg spiller pc jeg også :)
Lenke til kommentar

Er enda mere komfortabelt å ligge i sofaen å spille på PC med gamepad. De aller fleste har pr i dag 50" og større TV å da ser man virkelig hvor elendig grafikken er på konsoll kontra en PC. Bruker også ganske ofte Steamstreaming hvor jeg strømmer spill direkte fra gaming PCen å til min 13,3" laptop med I3 prosessor og HD graphics å kan kjøre alt opp på maks settings å spille på lillingen :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3

Sitter ofte i sofaen med gamepad når jeg spiller pc jeg også :)

Samme her, men jeg sitter i godstolen. Er bare kos å slappe av med f.eks Euro Truck Simulator 2 foran TVn.

Når Oculus Rift kommer ut (ikke DK) og hvis jeg har råd, så kommer jeg til å skaffe meg den. Blir egentlig ganske morro å prøve ETS2 og Star Citizen med OR. ^^ Skal prøve å rekke å prøve OR på Spillexpo i år også, likte veldig godt den karuselldemoen dem hadde i fjor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...