Amadeux Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hvilket program bruker dere til avlesning av temperaturen på ovennevnte specs? I BIOS er cpu-tempen på 49 grader, mens nyeste versjon av ASUS Probe og Mainboard Monitor 5 sier 40 grader. Noen som vet? Lenke til kommentar
Lapette Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg bruker PCalert4, et veldig kjekt lite program.. Sikker på at det som står i BIOS ikke er MAX TEMP? Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg trur jeg har prøvd alle snart. Det som er felles for alle måleprogrammene er at de ikke måler 100% rett. Om verdien i Bios er rett er jeg heller ikke sikker på..... Det jeg har funnet meg til rette med er ASUS Prob. Det er ivertfall bygget for mitt HK. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Er vel slik i tilfellet med asus probe vs bios temp, at asus probe viser tempen som måles av tempmålern som er rett under cpu, mens bios viser det målern som ligger i coren på nyere AMD cpu's. Don't ask me why tho... Lenke til kommentar
Kjellis Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 ..men er vel BIOS-verdiene du kan stole på tror jeg! Selv har jeg MSI hovedkort, der corecenter er et prg som overvåker og passer på tempen. Glad jeg hadde CoreCenter i dag tidlig, da jeg glemte å starte vannkjølepumpa før jeg starta maskina. Corecenter slo av maskina aut. etter at den nådde 70c (min innstilling). Redda nok cpu'n min den ja.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå