RIPmeg Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Personlig har jeg vært glad i biologi, til høsten hadde jeg 5 som terminkarakter. Nå ligger jeg plutselig på en 3-er, vet ikke hva som har skjedd!! Noen ideer hva jeg burde gjøre? Jeg har lastet ned mange tidligere Bio2 eksamen oppgaver. Tenkte vi kunne diskutere her frem til eksamendagen! Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Les litt på karbon- bindinger det kommer sikkert opp. Lenke til kommentar
RIPmeg Skrevet 13. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2015 Les litt på karbon- bindinger det kommer sikkert opp. Det er sånn typisk at sånne små ting som man ikke øver på kommer. Men hva er viktigst å kunne i genetikk? Æ slitt litt med det kapitlet :/ Lenke til kommentar
tyrion84 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 DNA og RNA og gjør at det høres ut som du kan helical structure. Lenke til kommentar
Mirosx Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Tror det er viktig å kunne arv. Lage krysningskjemaer med både monohybrid arv, dihybrid arv, kjønnsbundet, koplete gener osv. Fotosyntesen og celleånding er viktig, kanskje spesielt på del 1? Forståelse av evolusjon og populasjonsdynamikk kan også være viktig. Er det noen som vet om noen løsningsforslag/fasit til eksamensoppgavene? Lenke til kommentar
RIPmeg Skrevet 13. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2015 Tror det er viktig å kunne arv. Lage krysningskjemaer med både monohybrid arv, dihybrid arv, kjønnsbundet, koplete gener osv. Fotosyntesen og celleånding er viktig, kanskje spesielt på del 1? Forståelse av evolusjon og populasjonsdynamikk kan også være viktig. Er det noen som vet om noen løsningsforslag/fasit til eksamensoppgavene? Takk for tips Her e værtfall en løsningforslag til eksamen våren 2014 REA3002_Biologi_2_Forhaandssensurrapport 2014_.pdf Lenke til kommentar
Mirosx Skrevet 17. mai 2015 Del Skrevet 17. mai 2015 Noen andre som har noen nyttige linker/tips til eksamen? Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg bør øve på. Dersom man får i oppgave å tegne en graf, gjør dere dette digitalt eller for hånd? Hvilket program bruker dere dersom dere gjør det digitalt? Lenke til kommentar
RIPmeg Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 Noen andre som har noen nyttige linker/tips til eksamen? Jeg vet rett og slett ikke helt hva jeg bør øve på. Dersom man får i oppgave å tegne en graf, gjør dere dette digitalt eller for hånd? Hvilket program bruker dere dersom dere gjør det digitalt? Jeg har nylig hatt heldagsprøve i biologi2, og der fikk vi lov å tegne kryssningskjemaer forhånd, men håper virkelig ikke vi får noe om grafer og sånt! Blir nok enten på geogebra eller Excel! Jeg vet heller ikke hva jeg skal øve på Har så mye annet i andre fag å gjøre, har ikke begynt med biologien enda! Og lese i boka, gjør ikke forståelsen lettere. Noen som vet om noen lenker der ting er bedre forklart??? Lenke til kommentar
Alwayslover Skrevet 20. mai 2015 Del Skrevet 20. mai 2015 Heisann! Kom også opp i bio2... Noen som har noen ideer om hvordan spørsmål man kan få rundt feltarbeidet på del1? eventuelt hvordan spørsmål vi vil få på del 1 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå