hjelpmeghahahaha Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Må man ha med kildehenvisning uansett om man vare bruker noen få ting fra en side? Lenke til kommentar
Mathilde123 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Er det noen som har en samlet tekst om ulike sjangrer? Lenke til kommentar
Trazzerz Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Må man ha med kildehenvisning uansett om man vare bruker noen få ting fra en side? Sensor vil sannsynligvis ikke finne plagiat på den, men det er bare bra å ta med kilder, det kan jo dra opp karakteren din litt. Lenke til kommentar
hjelpmeghahahaha Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Ok, men har jeg funnet fakta fra mange forskjellige sider, jeg har skrevet ned alle kildene. Er det lurt? Lenke til kommentar
hjelpmeghahahaha Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Må man ha med kildehenvisning uansett om man vare bruker noen få ting fra en side? Sensor vil sannsynligvis ikke finne plagiat på den, men det er bare bra å ta med kilder, det kan jo dra opp karakteren din litt. Ok, men har jeg funnet fakta fra mange forskjellige sider, jeg har skrevet ned alle kildene. Er det lurt? Lenke til kommentar
Haigabaigamannen Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Kult! Chill litt da folkens! E bare Engelsk eksamen... Lenke til kommentar
andy11 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Noen som vet om det kommer plagiat på gamle dokumenter på skole pcen? Lenke til kommentar
Trazzerz Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Må man ha med kildehenvisning uansett om man vare bruker noen få ting fra en side?Sensor vil sannsynligvis ikke finne plagiat på den, men det er bare bra å ta med kilder, det kan jo dra opp karakteren din litt. Ok, men har jeg funnet fakta fra mange forskjellige sider, jeg har skrevet ned alle kildene. Er det lurt? Det er lurt ja, det er best å være på den sikre siden når det gjelder slike ting. Lenke til kommentar
holm Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Kult! Chill litt da folkens! E bare Engelsk eksamen... Ja kult, er "bare" det vi har forberedt oss på i 10 år Lenke til kommentar
karihan3en Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 I teksten Uniting to end child Labour står det spørsmål på slutten av teksten. "What can you do? Do you have any ideas you want to share With us?", tenker at dette kanskje er noe som kan være en kortsvarsoppgave. Er det noen som har noen ideer til hva vi kan gjøre? kommer ikke på noe selv. Lenke til kommentar
Divigent99 Skrevet 18. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 18. mai 2015 I teksten Uniting to end child Labour står det spørsmål på slutten av teksten. "What can you do? Do you have any ideas you want to share With us?", tenker at dette kanskje er noe som kan være en kortsvarsoppgave. Er det noen som har noen ideer til hva vi kan gjøre? kommer ikke på noe selv. Gå på nettet og les deg opp på barnearbeid, og på hva man kan gjøre for å forbedre det her er noen linker som har blitt nevnt tidligere: http://www.ilo.org/ipec/Campaignandadvocacy/Youthinaction/Pinwheel/lang--en/index.htm http://www.un.org/en/globalissues/briefingpapers/childlabour/intlconvs.shtml http://www.stopkinderarbeid.nl/Stop-Childlabour/What-you-can-do/As-a-consumer Håper det var til hjelp Lenke til kommentar
Trazzerz Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 I teksten Uniting to end child Labour står det spørsmål på slutten av teksten. "What can you do? Do you have any ideas you want to share With us?", tenker at dette kanskje er noe som kan være en kortsvarsoppgave. Er det noen som har noen ideer til hva vi kan gjøre? kommer ikke på noe selv. Man kan stoppe å kjøpe varer som er produsert med barnearbeid. Det ligger flere linker tidligere her som forklarer hva vi kan gjøre for å stoppe barnearbeid. Lenke til kommentar
Annonym183 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Takk for mange gode sider her på i tråden! Ber dere være kritisk til kildene strenge sensorer kan trekke ned hvis dårlige kilder: (Udir.no, eksamensveiledning engelsk 2015) 3 Bruk av kilder Eleven skal oppgi forfatter og fullstendig tittel på alle kilder som er brukt. Dersom eleven bruker utskrift eller sitat fra nettsider, skal han/hun oppgi nøyaktig nettadresse og nedlastingsdato. ... 3.1 Bruk av kilder i Engelsk Sensor skal både vurdere måten kildene er brukt på og om kildene er etterrettelig oppgitt i elevens besvarelse. Besvarelser som i sin helhet viser seg å være kopi av tidligere publisert materiell, vil bli vurdert til laveste karakter. Se hele veiledning her Lenke til kommentar
Trazzerz Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hvis man skriver ut en artikkel fra nettet, skal man da skrive forfatter av artikkelen óg? Det er jo også noen artikler uten noe forfatternavn. Hva gjør man da? 1 Lenke til kommentar
Unicornia Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Mye bra her! Noen som vet om noen ord/utrykk som vi kan få bruk for? Lenke til kommentar
kult99 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Kan noen hjelpe meg med å si hva Hello mum og The one plus one handler om? Eller mer hvordan vi kan dra dem inn under temaet? Lenke til kommentar
Hk- Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Må man ha med kildehenvisning uansett om man vare bruker noen få ting fra en side? Ja, det må man. Lenke til kommentar
hjelpmeghahahaha Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Hva må man skrive hvis man ikke har tatt en setning ordrett fra en annen side, men bare som få fakta ord her og der? Lenke til kommentar
pboobp Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 (endret) Jeg skjønner ikke hva sangen "Yes we can" har med Barac Obama å gjøre? Er det han som har skrevet den eller hva? Endret 18. mai 2015 av pboobp Lenke til kommentar
Anna99 Skrevet 18. mai 2015 Del Skrevet 18. mai 2015 Jeg skjønner ikke sangen "Yes we can" har med Barac Obama å gjøre? Er det han som har skrevet den eller hva? Han har skrevet talen Yes we can, men det er blitt laget til en sang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå