Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skriftelig eksamen i engelsk, 10 trinn 2015

Anbefalte innlegg

Hvordan øver folk? Vi vet jo temaet nå

Det er vell vanskelig å øve når vi ikke vet hva vi får spørsmål om..:/ Men det kan vær smart å se gjennom gamle tentamener og evalueringer for å se hva du må øve på, for så å øve på det :D

Vi gikk gjennom heftet vi fikk, og snakket om mulig oppgaver. Jeg kommer til å printe ut noen ferdige analyser av Yes we can talen til Obama, og talen til Malala om utdanning. Printer de ut siden det jeg ikke er så god på analyser :p En av oppgavene er nok en analyse, men siden vi ikke vet hva oppgavene er så kan man ikke gjøre noe annet enn å gjette.

Å se gjennom gamle tentamener for å rette opp i feil er også greit å gjøre

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så man kan liksom ikke gjøre noe med temaet?

Kan jo forsåvedt få masse bakgrunnskunskaper om temaet og fra tekstene sånn at du er bedre forberedt til å svare på en langsvarsoppgave, hvis du forstår! Men ville ikke sagt det går ann å øve så mye til småsvars oppgavene, siden du får spørsmål til vedlegget :)

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man oppgir kilder, hvis det er en tekst i forberedelsesheftet? Og hvordan man oppgir kilden til en tekst som er oppgitt i selve eksamensheftet? Har spurt to lærere og en elev, men forstår det fortsatt ikke helt.....

Btw, kan noen sende mail til Rune snart om han kan poste innlegg angående eksamen? Haha...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man oppgir kilder, hvis det er en tekst i forberedelsesheftet? Og hvordan man oppgir kilden til en tekst som er oppgitt i selve eksamensheftet? Har spurt to lærere og en elev, men forstår det fortsatt ikke helt.....

Btw, kan noen sende mail til Rune snart om han kan poste innlegg angående eksamen? Haha...

"Heisann. Dessverre har jeg ikke tid til dette i år. Ønsker dere lykke til i forberedelsene!" - Rune Nikolaisen

• Liker 3
Lenke til kommentar

"Heisann. Dessverre har jeg ikke tid til dette i år. Ønsker dere lykke til i forberedelsene!" - Rune Nikolaisen

Nei..... har alltid hatt STOR hjelp ut i fra Runesn tolkninger....... :'(

Lenke til kommentar

NEEEEi

• Liker 1
Lenke til kommentar

NEEEEi

Vet ikke om det er helt til å stole på... Brukernavnet gir ingen mening, og han opprettet kontoen noen minutter før han svarte. + at han så inlegget etter 1 minutt :p

Lenke til kommentar

NEEEEi

Vet ikke om det er helt til å stole på... Brukernavnet gir ingen mening, og han opprettet kontoen noen minutter før han svarte. + at han så inlegget etter 1 minutt :p

Han skrev det som en kommentar på bloggen hans :( 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan det være nyttig å ha med en analyse av i have a dream?

Det skader jo ikke å ha med. Tror jeg også kommer til å ha med en analyse. 

I have a dream var oppgave i fjor, tviler på at det kommer i år

Lenke til kommentar

Hva med Nelson Mandela? Kan han være nyttig å ha med?

Mandela møtte på mange utfordringer før han oppnådde forandring, så man kan sikkert alltids dra han inn :) Men med tanke på at det var en oppgave om han i fjor, er det nok ikke nødvendig å legge for mye fokus på han

Endret av Kristine99
Lenke til kommentar

Hvordan øver folk? Vi vet jo temaet nå

Det er vell vanskelig å øve når vi ikke vet hva vi får spørsmål om..:/ Men det kan vær smart å se gjennom gamle tentamener og evalueringer for å se hva du må øve på, for så å øve på det :D

Vi gikk gjennom heftet vi fikk, og snakket om mulig oppgaver. Jeg kommer til å printe ut noen ferdige analyser av Yes we can talen til Obama, og talen til Malala om utdanning. Printer de ut siden det jeg ikke er så god på analyser :p En av oppgavene er nok en analyse, men siden vi ikke vet hva oppgavene er så kan man ikke gjøre noe annet enn å gjette.

Å se gjennom gamle tentamener for å rette opp i feil er også greit å gjøre

Hadde man ikke om Malala på tentamen i fjor?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...