Knøtten86 Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 (endret) Jeg gikk allmenn for ti år siden. Ga faen i skolen og får svi for det nå. Driver å tar opp fag for å forbedre karakterene mine, slik at jeg kan studere videre. Som dere ser på vitnemålet mitt så jeg jeg 4 i standpunkt og 3 på eksamen i engelsk. (Det står en eksamenskarakter der fordi hele klassen kom opp i engelsk på grunnkurs) Det er snakk om vanlig standard engelsk som alle har første året på grunnkurs. Jeg ønsker å forbedre den karakteren og har meldt meg opp til privatist eksamen i engelsk skriftlig nå i mai. Jeg har også meldt meg opp til engelsk muntlig. Jeg søker med 23/5 regelen og skal kun søke med de seks studieretningsfagene. Så det jeg lurer på er følgende: Må jeg ta både engelsk skriftlig og muntlig for å forbedre engelsk skriftlig standpunkten min? Er det noe vits å ta engelsk muntlig? Den står jo ikke som en egen karakter på vitnemålet? Hvis ja, vil den kunne regnes med som konkurransepoeng? Mulig det ikke er lov å blande karakterer fra reform 94 og kunnskapsløftet, men de reglene er jo helt greske? Noen som vet om noen nettsider hvor dette står forklart? Endret 13. mai 2015 av Knøtten86 Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Som jeg ser på vitnemålet ditt så har du hatt engelsk VG1200. For å forbedre din engelsk karakter så må du ta BÅDE muntlig og skriftlig hvis du tar det som privatist dessverre. Du kan lese mer om det på denne siden: http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/poengberegning/nye-fag-og-forbedringer/fag-fra%20r94/ Det meste du lurer på angående karakterer fra R94 til kunnskapsløftet står der. Nei det kan ikke regnes som konkurranse poeng (regner med at du mener språkpoeng). For det telles som et fellesfag og ikke programfag. Hva har du tenkte å gjøre med historie? Ser at du har 1 (stryk?). Historie er et av de fagene du må ha i 23/5 regelen. 23/5- regelen: http://www.samordnaopptak.no/info/opptak/generell-studiekompetanse/23-5-regelen/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå