Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ny hovedenhet, med DAB+ og Bluetooth og gjerne LCD

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut min Parrot Asteroid Classic nå og kunne trengt litt hjelp med å finne gode alternativer.

Lister opp de spesifikasjonene jeg ønsker meg:

• Det jeg elsket med Parroten var LCD-skjermen. Men jeg sliter med å finne 1DIN alternativer som har LCD skjerm (som ikke er flip-up, flip-up er uaktuelt). Har veldig lyst på en spiller med LCD-skjerm. Om ikke LCD, bør spiller ha et godt display som gjør navigering osv enkelt.
  • Resten av bilstereoen er ganske enkel, med et 5,25" komponentsett foran og 6,5" coax i bakdører. Skal ikke ha forsterkere i bagasjen. Det kan senere være aktuelt med en "Plug and play" forsterker, dette blir isåfall noe som skal monteres bak dashboard på en eller annen måte.
  • Bluetooth. Til ringing og streaming fra spotify. Absolutt krav.
  • DAB+. Absolutt krav.
  • Pris under 3000. Ønsker ikke å gå over dette. Ser for meg å bruke rundt 2000 om mulig.
  • CD-spiller er ikke nødvendig.

Er det mye forskjell på de innebygde forsterkerene mtp lydkvalitet og effekt? Ser at de fleste spillere bruker MOSFET-forsterkere rundt 22-27W RMS, dette er vel greit nok? Vet at jeg aller helst burde brukt en forsterker i tillegg, men på tidspunktet nå blir dette ikke prioritert, derav ønsker jeg en best mulig spiller.

Synes mye av det som selges i dag ser for "jalla" ut. Et eksempel er at det ofte er mer knapper enn jeg synes er nødvendig. Har lyst på noe med et ganske rent og enkelt design, slik som parroten hadde. 

Edit: Har funnet denne. Denne er i sjangeren jeg ønsker meg. Kunne godt sett for meg denne med litt større skjerm og farge-lcd. Noe ala skjermen som Kenwood KIV700 hadde.

Endret av stresslessen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...