Pluggen Skrevet 21. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2015 Nei, nå er jeg ikke keen på at de skal dra ut tida stort lenger.. Det er jo noe de har gjort bevisst fra starten av, og nå er jeg mektig lei det! Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 26. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2015 Da er det sendt mail til forhandler der jeg (les modern) har krevd heving av kjøp pga. *lang liste*.. Får vel svar i morgen/torsdag.. All komunikasjon går nå skriftlig via/til meg.. Håper denne spøkelsesbilen ikke blir værende her lenge nå! Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 28. mai 2015 Del Skrevet 28. mai 2015 Spennende. Håper det ordner seg i deres favør. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Ba om tilbakemelding snarest! Dette for å ha noe mer konkret å overlevere til Forbrukerrådet.. Holder dere oppdatert når noe nytt skjer Lenke til kommentar
N-4K0 Skrevet 29. mai 2015 Del Skrevet 29. mai 2015 Dette hørtes horribelt ut, at et "seriøst" firma kan selge en bil med så mye feil og problemer. Lykke til, håper moren din får hevet kjøpet Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Firmanavn kommer så fort saken er løst (på en eller annen måte) Jeg har, ikke uventet, fortsatt ikke hørt noe.. 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 29. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2015 Fikk svar på siste mailen nå der jeg krever heving av kjøp siden min mor ikke føler seg trygg på bilen.. Nå tar de utgangspunkt i den avtalen vi har om prøvekjøring av denne bilen og en tilsvarende neste uke, også vil de evt. bestille en NAF-test hvis de merker at det ikke er helt som det skal.. Da lurer jeg litt på hvorfor ikke merkeverkstedets vurdering som de hadde bestilte er bra nok. Smått bekymra for at de "er i lomma" på noen der...? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 Da er bilen levert inn for test der de skal prøve den opp mot en annen bil.. Det er også bestilt en NAF-test som skal gjøres klokka 12 i dag, så spent på om den på mystisk vis plutselig er "i orden" igjen nå. Toppen av kaka er vel at kundemottakeren som tok meg i mot i dag, for det første er spydig/arrogant, for så å servere meg en nøkkel til en Fiat 500 med manuell gratulasjon. Jeg ga klar beskjed sist om at min mor har kjøpt en høy bil med automat for en grunn, og at jeg har måttet kjøre lånebilen ut de siste gangene fordet en E90 med manuell ikke er noe hun greier å kjøre i lengden, hvorpå hun sist gang ringte meg for å få hjelp ut av bilen.. Da fikk jeg beskjed om at jeg nå var vanskelig å ha med å gjøre, og at jeg nå fikk holde kjeft når NAF-testen var ferdig.. Lenke til kommentar
Darkbill Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Høres ut som du er litt for grei. 1 Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 Jeg har blitt sendt fram og tilbake mellom disse to avdelingene de siste gangene.. Der vi handla bilen sender de en liten, veldig ydmyk kar fram hver gang jeg kommer, så vanskelig å bli "sinna" nok, selvom jeg har vært veldig bestemt og klar på hva jeg mener, og har sendt mail for å ha dette skriftlig. På den andre avdelinga (som jeg nå har vært i kontakt med fordet dette er en "premium-bil") blir jeg møtt av en arrogant type som mener at jeg ikke bør uttale meg om ting jeg ikke kan noe om.. Mulig jeg er for grei, men jeg skjønner ærlig snakka ikke hva mer jeg kan gjøre nå, så om noen har en paragraf eller andre tips jeg kan banke i bordet med, så hadde det vært kjempemessig.. Bilen har nå vært inne for samme feilen 6-7 ganger over de 6 siste månedene, med varierte tilbakemeldinger fra forhandler, men ingen utbedringer er gjort. Rapport fra merkeforhandler påpeker akkurat det samme som jeg har sagt med tanke på både bremser og gearkasse. 1 Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Ta med balltre så skal du se at det årner seg Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 Det var som frykta.. Bilen har vært til NAF-sjekk, og bilen gikk igjennom med 0 feil! Ikke engang de feilene som forhandler har påpekt selv er nevnt med et ord... Da står jeg uten fler kort å spille, og er rett og slett så sliten og lei av hele pakka at jeg står på randen til å gi opp, og selge bilen med det tapet som kommer... Lenke til kommentar
Suspendert Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Det var som frykta.. Bilen har vært til NAF-sjekk, og bilen gikk igjennom med 0 feil! Vi snakker vel ikke om NAF på Nenset? Jeg kan bekrefte at resultatene mellom NAF-stasjonene varierer. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 Jo, det gjør vi... Hvordan visste du det? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. juni 2015 Del Skrevet 2. juni 2015 Hvem har bestilt testen hos NAF, og hvilken test har man bestilt? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2015 Det har forhandler, rettelse, overavdelinga til forhandler.. En såkalt bruktbiltest ettersom jeg skjønte. Er det no forskjellig her? Lenke til kommentar
Llandari Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Om vi snakker om den vanlige NAF-kjøpstesten, så finnes det to varianter. En enkel og en detaljert. Begge baserer seg uansett på en forhåndsdefinert sjekkliste, så om de feilene som er nevnt fra forhandler ikke er er blant sjekkpunktene, så blir de heller ikke kontrollert. Det kan også være en Driftstest. Du kan lese mer om de ulike NAF-testene her https://www.naf.no/tjenester/ Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Det har forhandler, rettelse, overavdelinga til forhandler.. En såkalt bruktbiltest ettersom jeg skjønte. Er det no forskjellig her? Det er dere som forbruker som burde bestilt testen, ut fra hva dere anser for å være feil. Har du fått se den komplette testrapporten fra NAF, eller bare fått beskjed om at de ikke fant noe? NAF har en rekke ulike tester, og det er den som bestiller testen som eier rapporten. Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 En bestillingsrapport fra forhandler er på ingen måte godt nok bevis på at bilen har "null feil". Slutt å spill på forhandlers premisser og få dokumentert de feilene du selv opplever med bilen og få kjøpet hevet. Lenke til kommentar
stue Skrevet 3. juni 2015 Del Skrevet 3. juni 2015 Et tips kan være å selv ta med bilen til et NAF senter (et annet NAF-senter enn den allerede har vært på), og be dem ta en salgs-test eller kjøps-test. Disse testene er de dyreste og mest omfattende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå