Gå til innhold

ATi Sapphire Atlantis 9600 Pro 128

Goliat

Anbefalte innlegg

aiw9600pro.jpg

Noen som kan hjelpe meg?

Kjøpte kortet for en kort tid siden. Kjørte en simpel benchmark-teste som heter "PerformaceTest" fra PassMark (www.passmark.com) som følger med Norton SystemWorks 2004.

På en av de siste visuelle testene (Pure hardware testing) fikk skjermkortet eller driveren problemer. Bildet frøs og Catalyst v3.9 driveren stilte kortet tilbake til laveste oppløsning. Har også testet kortet med div. andre drivere: Cat. v3.8, v3.6 og v3.4, men fikk mer eller mindre samme resultat. Har prøvd å ta kontakt både med Sapphire og Ati, også uten hell.

Trudde faktisk at ATi var en del mer stabilt enn Nvidia!

Uansett. Er det noen der ute som kan hjelpe meg? Noen som har hatt samme problemt eller funnet en god løsning. Har selv lett litt på nettet og funnet ut at noen mener at ved å aktivere "mouse tail" eller museskygge skulle dette fikse problemet, men det må da være en fix for driveren også tilgjengelig, eller en innstilling som ikke er riktig i driveren.

Kan det ha noe med at kortet blir mer ustabilt ved kjøring på AGP 8X.

Kjører selv på testinnstillingene fra driveren..

Hjelp!! :ide:

BTW: Har ikke All in Wonder-kort, men det var et fint bilde :woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei har også problemer med spill. Testet "Ghost Recon" med de beste grafikkinnstillingene og fikk fryst bilde. Går greitt dersom jeg stiller tilbake desse innstillingene, men kortet skulle da ikke ha problemer med dette spillet!!!!

Hadde hatt større forstålese dersom det var et nyere og tyngre spill det var snakk om.. Regner likevel med at de samme problemene vil oppstå i andre spill!!

Har du/dere noen formening om årsak :grine: ?.

Lenke til kommentar

Det samme skjedde til meg.. Skjønte ikke bæret jeg.. Helt til jeg leste på ett forum at man bør prøve å Disable 8x agp i bios... Etter det har det ikke hengt seg en eneste gang, vet ikke om det funker til deg da men. Om du kjører 4x eller 8x agp spiler ingen rolle.. ingen ytelseforskjell.. prøv..

Lenke til kommentar

Prøv også Catalyst 3.7 drivern Goliat ! jeg har ikke hatt stabil pc med verken 3.6 , 3.8 eller 3.9 ! eneste som har funka til alt er 3.7 ! Pc`en min klikka også ved å ha på "Fast Write" og 8X AGP ! jeg har da FastWrite Off og 4X AGP ! nå fungerer alt strålende hos meg.. :]

Lenke til kommentar

Skal se hva som funker ondfisK!

Vet du foressten forskjellen på Cat. v3.9 og den foregående?

Har du prøvd å gå ned til 4X AGP i bio's med Cat. v3.9?

Håper at de funker nå..

Sitter på jobb nå så får ikke prøvd dette før i kveld.

TAKK for all respons hittil :D

Lenke til kommentar

Att: impala_!!

Jo dette virket glimrende. Nå funker både testen (PerformanceTEST fra "PassMark") og "Ghost Recon".

Synest likevel at det er litt merklig at dette skal være årsaken når både HK og skjermkort er levert med spesifikasjonen (altså AGP 8X).

Takker så mye for hjelpen!! :yes:

Att: ondfisK!

Etter at jeg satte tilbake AGP inst. til 4X i bio's, funket det greitt med CATALYST v3.9 også!!?

Dette kan vel variere fra maskin til maskin, men det funket i alle fall for meg.

HK: Asus P4G8X Deluxe

CPU: P4 2.4 GHz

GPX: ATi Sapphire Atlantis 9600 Pro 128

RAM: 1024 Corsair 2x512

Snd: Creative Audigy II

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...