Gå til innhold

Tempen gikk til værs!


tor_erik

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg installerte internett for et par dager siden , og med det også Norton Antivirus 2003 pluss Norton Internett Security. Før hadde prosessor en temp på 57-59 grader når den nettopp var ferdig med et spill. Nå har den 61 grader, og av og til mer! Bør jeg disable disse programmene når jeg ikke er på internett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei alle sammen!

Jeg installerte internett for et par dager siden , og med det også Norton Antivirus 2003 pluss Norton Internett Security. Før hadde prosessor en temp på 57-59 grader når den nettopp var ferdig med et spill. Nå har den 61 grader, og av og til mer! Bør jeg disable disse programmene når jeg ikke er på internett?

Tempen til værs :lol:

2-4 grader opp er ingenting, og kan rett og slett være fordi det er litt varmt i været nå, og kanskje høyere innetempratur.

 

Ikke noe å bry seg om.

Lenke til kommentar

<off topic>

Vaske? Mener du blåse bort støv?

 

Eeeeeh... det er snakk om 0,05 V.... Doh.

 

Du ba om hjelp og da er det upassende med dette... Pokker heller det er egentlig upassende uansett. Dessuten spesifiserte du ike hvor mye du vurderte å sette ned spenningen heller

</off topic>

 

Tror jeg ville latt antivirus stå på hele tiden ettersom noen antivirus som default ikke sjekker inneholdet av diverse komprimerte filer før de blir fosøkt kjørt.

 

Ja, det vil hjelpe å sette ned spenningen, men la da f.eks. prime 95 kjøre torture test i helst et døgn slik at du får verifisert at maskinen fortsatt er stabil

 

Det er neppe noe problem med å kjøre på den temperaturen du har nå.

Det er ikke usannsynlig at det er antivirusen som forårsaker problemet i og med at den stadig scanner filer og da benytter en del prosessorkraft til dette. Økt belastning=økt temperatur

Lenke til kommentar
[quote name='tor_erik' date='07/11/2003 : 13:30'] Hei alle sammen!
Jeg installerte internett for et par dager siden , og med det også Norton Antivirus 2003 pluss Norton Internett Security. Før hadde prosessor en temp på 57-59 grader når den nettopp var ferdig med et spill. Nå har den 61 grader, og av og til mer! Bør jeg disable disse programmene når jeg ikke er på internett? [/quote]
Jeg har XP2200+ og hadde samme problem - CPU temp'en låg på 60°c når pc'n var idle i flere timer i strekk... Jeg senka spenninga på CPU med 0.05V - fra 1.65V til 1.60V. Og vips! Så sank temp'en med 7-8°c!

Med andre ord - pröv å senke CPU- spenninga med 0.05V!
Lenke til kommentar
Begynner å bli grundig lei av temperaturhysteriet. HWNO burde lage en artikkel som setter stopper for denne totalt ubegrunnede paranoiaen som sprer seg blant litt uerfarne hardware-interesserte. Mye tid og penger går til spille pga dette...

Jeg er så utrolig enig, det er altfor mange spørsmål av denne typen.

Lenke til kommentar
Begynner å bli grundig lei av temperaturhysteriet. HWNO burde lage en artikkel som setter stopper for denne totalt ubegrunnede paranoiaen som sprer seg blant litt uerfarne hardware-interesserte. Mye tid og penger går til spille pga dette...

Kan være enig i dette, men noen kan jo også lage en omfattende tråd som dekker det meste slik, denne må da bli "sticky". (Hvis den er bra da...)

 

MEN: penger? hvordan får du til at det går mye penger tapt på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...