tor_erik Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hei alle sammen! Jeg installerte internett for et par dager siden , og med det også Norton Antivirus 2003 pluss Norton Internett Security. Før hadde prosessor en temp på 57-59 grader når den nettopp var ferdig med et spill. Nå har den 61 grader, og av og til mer! Bør jeg disable disse programmene når jeg ikke er på internett? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 tja, hvorfor ikke prøve? eller så kan du jo klokke ned og/eller kjøpe deg en bedre vifte Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Hjelper det å sette ned spenningen også? Lenke til kommentar
VinterUlv Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 2 grader er ikke mye å rope ut om. Kanskje det er på tide med litt rengjøring inni pc'n? Alternativt kan du jo montere ett par ekstra kabinettvifter, det hjelper alltid. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hjelper det å sette ned spenningen også? Spenningen skal vel stå på 1,65 Volt, det hjelper å sette ned spenninga med tanke på varme, men systemet kan bli ustabilt hvis du setter ned spenninga for mye.. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 7. november 2003 Forfatter Del Skrevet 7. november 2003 Vaske? Mener du blåse bort støv? Eeeeeh... det er snakk om 0,05 V.... Doh. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Har du noe særlig kjøling på kassa di? Høres ut som du bør ha ny cpu-kjøler eller flere kabinettvifter Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hei alle sammen!Jeg installerte internett for et par dager siden , og med det også Norton Antivirus 2003 pluss Norton Internett Security. Før hadde prosessor en temp på 57-59 grader når den nettopp var ferdig med et spill. Nå har den 61 grader, og av og til mer! Bør jeg disable disse programmene når jeg ikke er på internett? Tempen til værs 2-4 grader opp er ingenting, og kan rett og slett være fordi det er litt varmt i været nå, og kanskje høyere innetempratur. Ikke noe å bry seg om. Lenke til kommentar
Star Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Ny vifte og en fetere kjølepasta kan allikevel anbefales... Lenke til kommentar
esk Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 <off topic> Vaske? Mener du blåse bort støv? Eeeeeh... det er snakk om 0,05 V.... Doh. Du ba om hjelp og da er det upassende med dette... Pokker heller det er egentlig upassende uansett. Dessuten spesifiserte du ike hvor mye du vurderte å sette ned spenningen heller </off topic> Tror jeg ville latt antivirus stå på hele tiden ettersom noen antivirus som default ikke sjekker inneholdet av diverse komprimerte filer før de blir fosøkt kjørt. Ja, det vil hjelpe å sette ned spenningen, men la da f.eks. prime 95 kjøre torture test i helst et døgn slik at du får verifisert at maskinen fortsatt er stabil Det er neppe noe problem med å kjøre på den temperaturen du har nå. Det er ikke usannsynlig at det er antivirusen som forårsaker problemet i og med at den stadig scanner filer og da benytter en del prosessorkraft til dette. Økt belastning=økt temperatur Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Begynner å bli grundig lei av temperaturhysteriet. HWNO burde lage en artikkel som setter stopper for denne totalt ubegrunnede paranoiaen som sprer seg blant litt uerfarne hardware-interesserte. Mye tid og penger går til spille pga dette... Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 hehe jeg ligger på 20-25 grader konstant jeg med full load og alt mulig og jeg har kun vifte! Har ikke planer om å kjøpe vannkjøling med den tempen min Lenke til kommentar
MrEirik Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 [quote name='tor_erik' date='07/11/2003 : 13:30'] Hei alle sammen! Jeg installerte internett for et par dager siden , og med det også Norton Antivirus 2003 pluss Norton Internett Security. Før hadde prosessor en temp på 57-59 grader når den nettopp var ferdig med et spill. Nå har den 61 grader, og av og til mer! Bør jeg disable disse programmene når jeg ikke er på internett? [/quote] Jeg har XP2200+ og hadde samme problem - CPU temp'en låg på 60°c når pc'n var idle i flere timer i strekk... Jeg senka spenninga på CPU med 0.05V - fra 1.65V til 1.60V. Og vips! Så sank temp'en med 7-8°c! Med andre ord - pröv å senke CPU- spenninga med 0.05V! Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Jeg tror ikke det skader med litt bedre kjøling her nei. Du overlever med 59 grader, men du lever bedre med lavere. Det er ikke så dyrt med en ny cpu-vifte og kabinettvifte. Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Begynner å bli grundig lei av temperaturhysteriet. HWNO burde lage en artikkel som setter stopper for denne totalt ubegrunnede paranoiaen som sprer seg blant litt uerfarne hardware-interesserte. Mye tid og penger går til spille pga dette... Jeg er så utrolig enig, det er altfor mange spørsmål av denne typen. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Begynner å bli grundig lei av temperaturhysteriet. HWNO burde lage en artikkel som setter stopper for denne totalt ubegrunnede paranoiaen som sprer seg blant litt uerfarne hardware-interesserte. Mye tid og penger går til spille pga dette... Kan være enig i dette, men noen kan jo også lage en omfattende tråd som dekker det meste slik, denne må da bli "sticky". (Hvis den er bra da...) MEN: penger? hvordan får du til at det går mye penger tapt på dette? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Skjønner ikke hva folk maser om. Jeg sitter her med idle-temp på ca. 55C og max-temp på 73C. Aldri det minste stabilitetsproblemer. Og data'n står alltid på. Månedvis i strekk. 61C er jo ingenting hvis det er max-temp det er snakk om. Har heftig med kjøling, men PC'n står i et lukka klesskap. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 7. november 2003 Del Skrevet 7. november 2003 Hysteriske folk som kjøper vifter og kjøling for tusenvis av kr. når det egentlig er totalt unødvendig. Det kaller jeg tapte penger. Lenke til kommentar
esk Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 hmm 73 grader og 100 prosent stabilt... Det er godt mulig, men jeg synes det høres litt skummelt ut, har du forsøkt å kjøre prime 95 i lengre tid på torture test? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 LOL, tempen "til værs" haha, 2 grader er ExtrmT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå