Sheldon C Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Emnetittelen ble sikkert feil...kjenner ikke faguttrykkene i elektrofaget. Jeg har et punkt med to ledninger ut fra et blindlokk på veggen eter jeg har fjernet en panelovn. De var koblet direkte på en boks på panelovnen. Jeg skal ikke benytte dette punktet og ønsker å "plugge det". Midlertidig har jeg satt på elektroteip på ledningen, men ønsker å plugge det med noen plastplugger, skru av blindlokket og dytte de inn i veggen. Hva kalles disse pluggene og hvor får jeg kjøpt de? ..og ja, jeg vet at jeg ikke har lov til å gjør slike ting selv...men jeg gjør det alikevel Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Kjøp et par wago på clas ohlson, bare ikke plugg begge ledningene i samme wago:-) 2 Lenke til kommentar
ARJ Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Vrihylser er nok det du er på jakt etter. http://elby.no/Koblingsmateriell/TORIX-Vrihylse/TORIX-Vrihylse-Roed-T6-1-12-5mm2-10 Fåes kjøpt overalt hvor de har noe elmateriell.. obs bygg, clas ohlson etc. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Wago er en fullgod og bedre løsning synes jeg. Vrihylser er utdatert, og jeg har aldri likt å bruke de, spesielt om det er flere ledere. Det virker nesten som en slags proff versjon av en jalla løsning. Hakket bedre enn "twist & tape". Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Jeg hadde helt klart valgt wago. Enten den typen Actibus linket til eller de som er fjærbelastet og klemmer fast lederen når du dytter de inn. På to-tre ledere (kanskje noe mer) sitter de ganske godt, men det er ikke godt å vite om alle sitter godt fast. På bare en leder sitter de ikke spesielt godt. Nå er det neppe spesielt mye bevegelse på disse etter at du har fått på lokket, men men. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 25. mai 2015 Del Skrevet 25. mai 2015 Vrihylser har alltid vært noe herk, jeg blir aldri sikker på om alle lederne har god nok forbindelse. Bruker det sjelden på annet enn jordkoblinger. De gamle klemmene man dytter lederen inn i har jeg ikke sett på mange år, og enkelte av dem har så svak fjær at det blir varmgang ved normalt høy belastning. Wago er helt klart beste valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå