SteinarN Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) For ei tid siden pådro jeg pc-en min noe styggedom. Lastet derfor ned Emisoft og Malwarebytes. De fant noe som jeg slettet og jeg tror maskinen ble ren etterpå. Men i dag lastet jeg ned oppdateringer til Emisoft og tok en full scan. Da fant den at setupfila for Ccleaner v.4.00 og v.5.01.5074 inneholder trojaner og noe annet styggedom. Jeg antar at dette er falske positive. Det er filer lastet ned fra Ccleaner hjemmeside. Eller kan det være mulig at det jeg pådro pc-en min tidligere har "injected" noe inn i disse filene? Er det noen andre som har fått utslag på installasjonsfiler for Ccleaner? Endret 12. mai 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
Neddo Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 For ei tid siden pådro jeg pc-en min noe styggedom. Lastet derfor ned Emisoft og Malwarebytes. De fant noe som jeg slettet og jeg tror maskinen ble ren etterpå. Men i dag lastet jeg ned oppdateringer til Emisoft og tok en full scan. Da fant den at setupfila for Ccleaner v.4.00 og v.5.01.5074 inneholder trojaner og noe annet styggedom. Jeg antar at dette er falske positive. Det er filer lastet ned fra Ccleaner hjemmeside. Eller kan det være mulig at det jeg pådro pc-en min tidligere har "injected" noe inn i disse filene? Er det noen andre som har fått utslag på installasjonsfiler for Ccleaner? Hei Viss du har fått virus på pcen so er ikkje altid du klar og fjerne det full stendig (må reformatere pcen av og til og få fjerna sikkilig), Det du kan gjerd i første omgang er og oppdatere Windows (via windows update) fikser litt bugs og tetter div sikkerhets hul. Kjøre sjølv Kaspersky Internett Security 2015 og free versjon av Malwarebytes på pcen min. So du kan prøve og legge inn eit annen type antivirus på pcen du har gratis versjon av "Avast" feks som er ganske bra eller "AVG" so ligger veldig høgt bra gratis antivirus program eller viss du skal kjøpe noen so har du Bitdefender og Kaspersky som ligger på topp. So eg ville ha testa og prøve en av dei og kjøre full scan (legge inn 30 dager demo av Kaspersky IS 2015) og scan og fjerner i seinare. Viktig du bør kun ha 1 aktiv antivirus program på pcen din ikkje kjør fleire samtidig Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hvis du fikk CCleaner filen fra nettsiden deres tenker jeg nok det er falsk positiv ja, de er nok ikke endret i ettertid. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Det er nok falsk positiv. Med det sagt så har jeg aldri hørt om antivirus programmet du bruker. Har nå brukt AVG her i åresvis å den fungerer veldig bra. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 MSE og Antibytes er nok for de aller fleste. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 13. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 13. mai 2015 Malwarebytes reagerer ikke på de to nevnte filene når jeg scanner de. Emisoft var nevnt og linket til i en guide som en her på forumet linket til i en tidligere tråd jeg hadde startet. Da tror jeg at jeg konkluderer med at det var falsk positiv. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 13. mai 2015 Del Skrevet 13. mai 2015 Panda Free AV rapportere Malwarebytes setup og Classified Controller App'n som virus hos meg. Det skjer rett som det er at AV rapporterer feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå