Gå til innhold

solid kamera

Anbefalte innlegg

jeg har tenkt å kjøpe meg et digitalkamera som jeg kan ta bilder med, men det må tåle endel, både kulde, og støt og regn siden jeg skal bruke det i militæret. jeg vurderer også å dra til irak neste år, så det bør tåle ganske høye temperaturer også. det bør også være lite og enkelt å bruke.

det blir kanskje litt høye krav å stille, men jeg har tenkt på olympus mju 300 som en mulig kandidat, eller en av ixusmodellene. det virker litt mer solid en gjennomsnittet ihvertfall, men tåler det høye og lave temperaturer også?

dette har sikkert blitt spurt om tusenvis av ganger før, men tusen takk hvis noen tar seg tid til å svare.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var da usedvanlig høye krav du stilte :lol:

For å være helt ærlig så tror jeg ikke det finnes noe digitalkamera på markedet i dag som tilfredsstiller de kravene der. Regn/fuktighet og elektronikk er en dårlig kombinasjon. Likeså ekstrem kulde og batterier... Vet egentlig ikke hva slags tips jeg skal gi her, men hvis du har tenkt å dra kameraet med deg ut i felten i vær og vind så tror jeg det eneste du kan stole på er et godt gammeldags speilreflekskamera, med minst mulig elektronikk. Men det var kanskje ikke det svaret du ville ha :roll:

Ixus-kameraene ser kanskje robuste ut, men de tåler ikke særlig mye. Mju har jeg dessverre ingen erfaring med.

Dersom det faktisk finnes et digitalkamera der ute som tilfredsstiller disse kravene så hadde jeg forøvrig også vært svært interessert i å høre om det!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...