peachh Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hei, Kjopte iphone 6 i USA med 2 aars bindingstid (jeg studerer i usa). Men jeg er hjemme for sommeren og abonnementet jeg har i USA er ganske dyrt. Vurderer derfor aa betale early termination fee, og avslutte abonnementet. Men jeg lurer paa om det er mulig for meg aa kjope norsk simkort og et abonnementet jeg kan bruke mens jeg er hjemme i Norge i sommer? Hvordan finner jeg ut av det? Takk paa forhaand Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Så lenge du casher ut telefonen med early termination fee skal ikke det være noe problem. Lenke til kommentar
Joern Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Hei, Kjopte iphone 6 i USA med 2 aars bindingstid (jeg studerer i usa). Men jeg er hjemme for sommeren og abonnementet jeg har i USA er ganske dyrt. Vurderer derfor aa betale early termination fee, og avslutte abonnementet. Men jeg lurer paa om det er mulig for meg aa kjope norsk simkort og et abonnementet jeg kan bruke mens jeg er hjemme i Norge i sommer? Hvordan finner jeg ut av det? Takk paa forhaand Var på Apple Store på 5´th Avenue i New York forrige uke. Der ble det sagt at alle Iphone 6´re kunne brukes world wide. Ingen sperre. Syntes det var litt rart da jeg var på samme sted for 1,5 år siden og da kunne ikke Iphone 5S brukes i Norge. Pga usikkerheten rundt dette kjøpte jeg ikke 6´ern, som var over 1000 kr billigere der m/tax enn her hjemme. I og med at telefonen har en binding blir det vel som her hjemme. Låst til operatør. Dersom du løser den ut kan du jo forsøke med et kontantkort først, eller prøve et simkort fra en annen norsk telefon (uten binding) med tilsvarende sim-str. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Var på Apple Store på 5´th Avenue i New York forrige uke. Der ble det sagt at alle Iphone 6´re kunne brukes world wide. Ingen sperre. Sikker på at de ikke mente du kunne ringe med den over alt? Er jo forskjell på det og å bruke den med et utenlands SIM-kort under bindingstiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Spørs hvilken modell du har, noen USA-telefoner bruker CDMA, og har ikke SIM-kort i det hele tatt. Hva står det på baksiden på din? Oversikten finner du her: https://www.apple.com/iphone/LTE/ Selv om det er en modell som har SIM-kort, vil den ikke få 4G/LTE i Norge dersom den ikke støtter de frekvenser som benyttes her, som kan være forskjellige fra USA. Det KAN også være at mobilen er operatørlåst, slik at den kun tillater SIM-kort fra din operatør. Dette må du få svar fra din operatør på, der kan du også få kode for å åpne den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) @TS: kan du oppgi modellnummer, evt. en liste over frekvenser den støtter? Edit: jo flere av de europeiske frekvensene den støtter, jo bedre: 2G (GSM): 900 & 1800 MHz 3G (UMTS): 900 & 2100 MHz 4G (LTE): 800, 900 (kommer), 1800 & 2600 MHz Endret 12. mai 2015 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
peachh Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 (endret) Takker for svar! Jeg skjonner ikke saa mye av hva som staar bak, men det er Model A1549 vertfall.. Siden Norge ikke staar oppfort ved siden av modellen jeg har (https://www.apple.com/iphone/LTE/) betyr det at jeg ikke faar brukt den i Norge da? Endret 12. mai 2015 av peachh Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Om du skal tilbake til USA og er fornøyd med tilbyderen din ville jeg heller ringt dem og fryst abonnementet for sommeren. Jeg har T-Mobile og betaler omtrent $5-$10 pr. måned abonnementet fryses inntil et maksimum på tre måneder. T-Mobile ga meg også en kode å taste inn på telefonen slik at den vil fungere med andre SIM-kort og i utlandet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Du får brukt den til samtaler, SMS, MMS og data opp til 3G. Det er kun 4G som ikke vil funke. Lenke til kommentar
peachh Skrevet 12. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2015 Det ble til at jeg betalte early termination fee og har naa unlocked telefon. Takk for hjelp alle mann! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå