FWD Skrevet 12. mai 2015 Del Skrevet 12. mai 2015 Jeg har den siste tiden opplevd et veldig irriterende problem når jeg kobler til min skjerm med displayport (problemet oppstår ikke med HDMI). Når jeg skrur på PCen vises først skjermbildet der jeg kan trykke Delete for å gå inn i BIOS'en, og deretter loadingskjemen til Windows. I det jeg skal komme til login-skjermen til Windows (dvs der jeg skriver inn passordet mitt) går skjermen i sleep mode. PCen fungerer fint ellers, jeg kan taste inn passord (i blinde) og komme meg inn i Windows (ser dette på skjermen på tastaturet). Jeg har forsøkt å koble til med HDMI og displayport samtidig. Dersom jeg bytter kilde på skjermen fra displayport til HDMI så vises bildet med en gang, men skjermen går rett i sleep mode igen så fort jeg kobler tilbake til displayport. Dette gjør at jeg i allefall har mulighet til å logge med på PCen med HDMI-tilkobling for å feilsøke. Selv om jeg har koblet til med både displayport og HDMI så finner jeg kun HDMI-tilkoblingen fra NVIDIA Control Panel. Har også gått inn på innstillingene for flere skjermer, men også her finner den kun HDMI-tilkoblingen. Det virker derfor som at Windows ikke gjenkjenner displayport-tilkoblingen Problemet oppstår tilsynelatende tilfeldig. De første gangene hendte det at det hjalp å skru av PCen og resette biosen, men dette fungerer ikke lenger. Her om dagen logget jeg på windows med HDMI-kabel og avinstallerte skjermkortdriverne. Forsøkte så å skru av og på PCen, problemet var der fremdeles. Forsøkte så å installere en driver fra en gang tidlig i fjor høst. Dette fikset problemet, og PCen fungerte i et par dager. Når jeg så startet den opp igjen i går fikk jeg problemet igjen. Jeg sjekket at driveren ikke hadde blitt oppdatert automatisk (noe den ikke hadde), og installerte så den nyeste driveren på nytt. Dette løste ikke problemet. En annen gang løste problemet seg av at jeg koblet fra strømmen på pcen. Problemet kommer og går altså, og mange ulike tiltak har fikset problemet midlertidig. Jeg tror ikke det er noe galt med skjermkortet eller kabelen, da bildet vises helt fint f eks i BIOSEN. . Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Relevante spesifikasjoner: Eizo FG2421 GTX 780 Windows 8.1 64-bit Lenke til kommentar
Slemdorull Skrevet 22. mai 2015 Del Skrevet 22. mai 2015 Bruker du DisplayPort ->DisplayPort/HDMI/DVI? Lenke til kommentar
FWD Skrevet 25. mai 2015 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2015 Displayport til displayport. Jeg tester nå insider preview av Windows 10, og har siden det ikke opplevd problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå