Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer

Anbefalte innlegg

men bra bildeflyt :p

Så Linus var veldig fornøyd med den, og han ser jo endel skjermer.

Litt turnoff med lavere oppløsning enn Asus swift 1440p 27", og den koster latterlig mye. Den er sikkert treigere også, siden det er et VA panel.

Ultrawide 3440x1440 skjermer er altså det vi vil ha i denne tråden  :green: Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderer Dell U3415 .. Synd det bare er Acer som lager g-sync skjermer i UW om dagen, da alt fra Acer bare er søppel.

At alt fra Acer er søppel, blir din mening :)

Nå er jo faktisk Acer 27" 144hz g-sync bra :)

Ja, hvis du orker å gå igjennom 3-4 RMA saker til du får noe som kan kalles akseptabelt.

Fordelen er jo at komplett flyter over av "demo"-eksemplarer.

Acer er og forblir dumpster tier merke.

Hvor mange har du hatt?
Nok til å bare gi opp. Alltid noe feil, døde pixler, ekstrem backlight bleed eller begge deler.

Altså 2?

Etter 3 defekte varer ber man om pengene tilbake.

De fleste av oss tar vel Asus over Acer de fleste dager. Ihvertfall jeg.

De er stort sett under snittet.

Lenke til kommentar

Ikke 4k, men noen av dere som har sett elller prøvd BenQ XR3501 ?? opp mot 4k osv? 144hz må da danke oppløsningen? i opplevelse?

https://www.komplett.no/product/844835/datautstyr/skjermer/skjermer/benq-35-led-curved-xr3501?cks=ASS&assoc=D17C9206-4ABF-4D73-94BE-9D52E5984D4D

Responstiden er litt i høyeste laget spør du meg. Litt kjip oppløsning, men hadde valgt en 144Hz monitor med lavere oppløsning over 4K 60Hz any day.

Lenke til kommentar

Skjønner at jeg ikke har fulgt godt med :D Trodde det var x2160P ultrawides på vei, men det er åpenbart ikke det de mener når de sier ultrawide, da mener de 21:9.

I klartekst: Kunne tenkt meg en ultrawide-skjerm til spilling, og lurte på om det også kom i x2160P etterhvert så jeg ikke eventuelt ville trenge to nye skjermer. Men ser ikke ut til at det er mulig på en god stund. Blir vel alt for produsentene også på lenge ennå.

Endret av misanthrope
Lenke til kommentar

Du kan jo alltids kjøpe deg en av de 40" 4K monitorene som flyter rundt. Sett custom resolution via ditt kontrollpanel of choice, og spill i ultrawide.

Har en av de selv, og det er gøy. De er jo begrenset til 60hz og er tregere enn gamingskjetmene da, så om man allerede har en skjerm over 60hz er det nok ikke et realistisk alternativ med kun en av disse 4K skjermene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da fikk jeg leveringsbekreftelse på acer x34 skjermen med g-sync. Har den kanskje inne i hus til helga. Blir spennende dette :-)

Synd ny-pcen er på vei til rep for å bytte hovedkort... Får klare meg med gammelpcen med amd 6970 x 2. Så det blir 75 Hz til å begynne med :-/

Lenke til kommentar

Da fikk jeg leveringsbekreftelse på acer x34 skjermen med g-sync. Har den kanskje inne i hus til helga. Blir spennende dette :-)

Synd ny-pcen er på vei til rep for å bytte hovedkort... Får klare meg med gammelpcen med amd 6970 x 2. Så det blir 75 Hz til å begynne med :-/

Hvor bestillte du fra?
Lenke til kommentar

Jeg spiller mest strategispill og MMO'er... er ultrawide noe da? Eller funker strategispill overhodet i 4K?

Har man god nok pc, så funker jo 4k i spill. Bakdelen er at 60hz suger i forhold til 100hz+

For 'casual gamers' som meg så funker 3440x1440 drevet av 1x 770 GTX helt utmerket til det jeg spiller. Spiller ingen AAA FPS, så ville kanskje lagt merke til det da men til mitt bruk så langt har den vært knall. Filmer croppet til 21:9 ser helt lekkert ut. :drool: GTA5 er også moro :) Det eneste jeg har å påpeke på min 34UM95 er at standen gynger en del opp og ned på bordet når jeg setter/reiser meg fra bordet. Skulle kanskje ha kjøpt meg en ordentlig stand. En sjelden gang når jeg akkurat har skrudd på skjermen og PC-en ser jeg også et slags rart flimmer på skjermen som var i et halvt sekund og kommer aldri tilbake før neste dag. Har allerede hatt skjermen på service siden DP dæva (betalte selvsagt ingenting for det).

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...