Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer

Anbefalte innlegg

Opplever i fast paced spill at det dukker opp en blurry linje på skjermen. Man ser den ikke så godt, men er ganske plagsom. Kan det være DP kabelen som fulgte med som er av dårlig kvalitet? Ikke opplevd det på min andre monitor, men der brukte jeg HDMI. Man må vel bruke DP kabel til 3440x1400 100Hz?

Edit: Den starter nederst på skjermen og beveger seg sakte oppover horisontalt. 

Fant problemet, men vet ikke hvordan jeg løser det. Monitoren kjører på 60Hz selv om jeg har satt den til 100Hz i Nvidia innstillingene

post-88331-0-04680400-1530917281_thumb.png

Endret av TheKims
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da fant jeg ut at Freesync monitor ikke kan brukes som en monitor uten Sync. Prøvd absolutt alt for å få monitoren til å kjøre på 100Hz, men det lar seg ikke gjøre på min monitor hvertfall. Ble til at man bestilte ett Vega 56 kort. Hadde blitt billigere å gått for en G-Sync monitor :p Jaja pytt pytt må støtte de røde litt også.

Lenke til kommentar

/brukerfeil[/quote

Tar gjerne i mot tips til hvordan jeg løser det ?

Jeg hadde faktisk en 2meter kabel som bare kjørte 60hz, nekta høyere. Var dårlig kvalitet/brudd eller.no.

Amd 290x ville bare kjøre 120hz på 144hz g-syncskjerm, så kan være noe slikt også. Prøv DDU, men er vel for sent?

Kan også være at du ikkje hadde den på DP?

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lekt litt rundt med noe som heter CRU(Custom Resolution Utility) å fikk  monitoren til å kjøre på 101Hz å da fungerer alt som det skal. Lurer på om det kan være FreeSync rangen til monitoren som har kødda det til sånn at det bare ble 60Hz? Den skal visst være mellom 60 og 100Hz. 

Da var det store spørsmålet om man bare skal avbestille Vega kortet å håpe Nvidia snart kommer med 11 serien? 

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Noen som vet om denne monitoren er noe tess? Har veldig lyst på en UW monitor, men har litt begrenset budsjett for tiden. 

Denne virker interessant. Jeg har allerede AMD-kort, så FreeSync er en fordel for min del. Det eneste negative jeg finner den er 8 bit depth og 16,7 mill farger (24 bit), mens dyrere skjermer gjerne er 10 bit med 30 bit farger. Den ser kanskje ikke så pen ut heller, men... Uansett... mye skjerm for pengene. Så vil du si du er fornøyd?

Lenke til kommentar

Denne virker interessant. Jeg har allerede AMD-kort, så FreeSync er en fordel for min del. Det eneste negative jeg finner den er 8 bit depth og 16,7 mill farger (24 bit), mens dyrere skjermer gjerne er 10 bit med 30 bit farger. Den ser kanskje ikke så pen ut heller, men... Uansett... mye skjerm for pengene. Så vil du si du er fornøyd?

Ikkje mange skjermer som har 10 bit da...

Faktisk utrolig få.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Z35P har Gsync og er 120hz. Det er vel der den største forskjellen ligger.

Er et annet panel, med sikkert litt bedre kvalitet også.

Vil man ha det beste, så må man betale deretter.

Amd, freesync og nest best, hører godt sammen :)

Lenke til kommentar

Helt klart. Så spørs det hvor mye avanse man har igjen etter dette da. Tipper selskapene tjener litt likevel :)

Ja, men må også ta med at den billigste skjermen er satt ned fra 7999,- og da utjevner merkosten for Gsync nesten hele forskjellen uten at vi har tatt med 100 vs 120 hz.

Lenke til kommentar

Er et annet panel, med sikkert litt bedre kvalitet også.

Vil man ha det beste, så må man betale deretter.

Amd, freesync og nest best, hører godt sammen :)

Ifølge nettsiden jeg linket til har begge samme panel: 

Panel manufacturer: AU Optronics

Panel model: M350QVR01.0

Lenke til kommentar

Jeg er kjempe fornøyd med monitoren. Fargene er ikke helt på nivå med en IPS skjerm, men det forventet jeg heller ikke. 

Designmessig så er den muligens ikke den peneste monitoren på markedet, men man slipper hvertfall RGB og gamerdesign som noen av de dyrere monitorene har.

Edit: Jeg har ikke prøvd å finjustere på fargene enda, så godt mulig det vil se bedre ut etter litt tweaking.

Endret av TheKims
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...