tHz Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Endte opp med Acer sin x34p etter å først ha testet Asus sin 34". Var endel mer back light bleed og det virker som fargene var litt blassere. Liker egentlig ikke Acer og designed er rimelig håpløst, men man ser ikke så mye på designet når man bruker den En ting er sikkert. Det er ikke mulig å gå tilbake til en 16:9 etter dette. Man blir fantastisk fort vant til skjermarealet. Bare å lære seg windows hoykeys først som sist for å manipulere vinduer og posisjon Tenkte å vente på HDR, men jeg tipper det blir såpass dyrt at jeg tror ikke det er verdt det. Kjøpte 65" HDR TV og kan ikke si det utgjør noen stor forskjell i opplevelse. 120Hz bør holde en stund, da jeg regner med at det er skjermkortet som vil begrense Hz og ikke skjermen i seg selv. Alt i alt veldig godt fornøyd. Edit: tyop Endret 5. juni 2018 av tHz Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Kalibrering av skjermen gjør underverker. Skjermen ut av boksen er helt på trynet, mildt sagt. Etter kalibrering er ting langt bedre. Før/etter kalibrering. Perfekt er det ikke, og det kan ikke måle seg med Dell-skjermen jeg hadde før, men det er vesentlig bedre enn 'out of the box'. Den dagen man kan få en skjerm som dekker 98%+ P3 og 100Hz (eller mer) og til en OK penge, sign me up! Hotkeys i Windows; helt OK. Men prøv WinDivvy! Latterlig pen og kjapp måte å flytte og skalere vinduer. Lenke til kommentar
tHz Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 Kalibrering av skjermen gjør underverker. Skjermen ut av boksen er helt på trynet, mildt sagt. Etter kalibrering er ting langt bedre. Før/etter kalibrering. Perfekt er det ikke, og det kan ikke måle seg med Dell-skjermen jeg hadde før, men det er vesentlig bedre enn 'out of the box'. Den dagen man kan få en skjerm som dekker 98%+ P3 og 100Hz (eller mer) og til en OK penge, sign me up! Hotkeys i Wndows; helt OK. Men prøv WinDivvy! Latterlig pen og kjapp måte å flytte og skalere vinduer. Brukte endel tid på kalibrering av begge skjermen, og må si Acer vant med god margin. Godt mulig dette gjelder kun de 2 panelene jeg testet, og mitt syn. Takker for WinDivvy tipset. Den blir installert nå! Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 5. juni 2018 Del Skrevet 5. juni 2018 (endret) Aah! Ok Har du rapport på begge? Hadde vært interessant å se forskjell! Men så høres det samtidig litt rart ut at fargene er så forskjellig selv etter kalibrering, som jo skal gjøre bildene relativt like uavhengig av panel. Endret 5. juni 2018 av OlaHaldor Lenke til kommentar
tHz Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Vel, nå skal det sies at jeg ikke har noen erfaring eller utstyr for å kalibrere. Så det var helt på øyemål. Det er godt mulig noen som kan det bedre kunne fått til et annet resultat. Men mitt inntrykk var at sortnivå verr bedre på Acer. BLB og IPS glow var mer tydelig på Asus, noe som også forsåvidt kan forklare oppfattet sortnivå. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Noen som har testet i lavere oppløsning? Har sykt lyst på en UW monitor, men 7000 spenn for 1080ti i dag. NOPE!!! Jeg har ingen problemer med mitt 1070 Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Vel, nå skal det sies at jeg ikke har noen erfaring eller utstyr for å kalibrere. Så det var helt på øyemål. Det er godt mulig noen som kan det bedre kunne fått til et annet resultat. Men mitt inntrykk var at sortnivå verr bedre på Acer. BLB og IPS glow var mer tydelig på Asus, noe som også forsåvidt kan forklare oppfattet sortnivå. Men du sa jo du hadde kalibrert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 vurderer ultrawide. mer spesifikt den fra Alienware, lest at den regnes som den beste akkurat nå. https://www.dustinhome.no/product/5011078948/alienware-aw3418dw Innspill? Lenke til kommentar
tHz Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 Men du sa jo du hadde kalibrert? Ja, beklager. Det var nok å ta litt hardt i. Jeg gjorde et godt forsøk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 vurderer ultrawide. mer spesifikt den fra Alienware, lest at den regnes som den beste akkurat nå. https://www.dustinhome.no/product/5011078948/alienware-aw3418dw Innspill? Flott valg! Jeg vil si kjør på Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 32:9 med 1440p og 120 Hz er på vei. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. juni 2018 Del Skrevet 6. juni 2018 32:9 med 1440p og 120 Hz er på vei. Ikkje i posten iallefall Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Noen som har testa Z35p? Den ser bra ut på papiret. Den har VA-panel og 120hz. Personlig liker jeg VA veldig godt. Det er såpass lang leveringstid på Alienware at jeg vurderer denne i stedet. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 Jeg testa Z35 (uten p). Den var helt rææææva. Latterlig med ghosting. Om det hjelper. 2 Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 (endret) Noen som har testa Z35p? Jeg har brukt Z35P i et halvår eller så og er særdeles fornøyd med farger, kontrast og svartnivå. Ghosting kan jeg ikke si noe om, siden jeg aldri spiller first person shooters, bilspill eller andre ting der slikt blir et problem. Z35, uten P, er et helt annet produkt med en helt annen ytelse. Endret 11. juni 2018 av Belfaborac 2 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 11. juni 2018 Del Skrevet 11. juni 2018 (endret) Kanskje ikke mye vits å tipse om dette tilbudet på en skjerm (Vel, de har jo også 3840x1600@75Hz m/Freesync til 10490Kr også). Det er jo bare et par timer igjen men... Av en eller annen grunn er denne skjermen oppført med feil oppløsning på prisjakt. Det er en 100Hz 3440x1440 med Freesync. Og inngår i CDON kampanjen som trekker av 200Kr per 1000Kr brukt med koden "xYVypTxg". Så til 6990, får man trekke av 1200Kr på en skjerm som allerede er satt ned med 1000Kr. Kjøper man denne musmatten til 99Kr. Blir det trukket av 200Kr til, så man ender med "gratis" musmatte og 100Kr til i rabatt på skjermen. Vi er da nede i 5700Kr for denne skjermen. Betaler man med Kickback kredittkort får man 3% rabatt på de 5800,- Altså 5626Kr totalt. Slett ikke verst pris... Endret 11. juni 2018 av Gabri3L Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 12. juni 2018 Del Skrevet 12. juni 2018 Jeg har brukt Z35P i et halvår eller så og er særdeles fornøyd med farger, kontrast og svartnivå. Ghosting kan jeg ikke si noe om, siden jeg aldri spiller first person shooters, bilspill eller andre ting der slikt blir et problem. Z35, uten P, er et helt annet produkt med en helt annen ytelse. Ja, spiller ikke mye FPS selv. Spiller litt bilspill hvert skuddår omtrent, men jeg kommer fra 6ms responstid på en 60hz VA-skjerm, så jeg takler nok ghostinga på denne. Spiller for det meste byggespill, litt strategi, RPG osv. Plukket opp skjermen i dag og er fornøyd så langt, men merker at GTX 970 er "litt" i minste laget for denne skjermen hehe. Nå har jeg i det minste grunn til å oppgradere skjermkortet også, og det er jo snart feriepenger. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Brukte 980 Ti på en Dell U2711 (1440p) før dagens setup med Z35P + 1080 Ti og ytelsen er nærmest identisk. Ser ikke <60fps i noe spill med settings på max (minus de jeg ikke liker da. Har svært vanskelig for å skjønne hvorfor settinger som motion blur og DOF i det hele tatt finnes...) og stort sett langt over. Hvor langt over vet jeg ikke: siden det har null betydning for min del blir det aldri sjekket. Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 13. juni 2018 Del Skrevet 13. juni 2018 Noen som har testet i lavere oppløsning? Har sykt lyst på en UW monitor, men 7000 spenn for 1080ti i dag. NOPE!!!Jeg har 970 inntil videre, og jeg spiller på 1080x2560 på en 1440x3440 skjerm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 20. juni 2018 Del Skrevet 20. juni 2018 Om man vil spille gamle spill som ikke støtter ultrawide eller windowed mode. Er det noen måte å løse dette på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå