Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer

Anbefalte innlegg

Vet at dette blir et spm om rykter.

3440*1440 200Hz skjermene som skal komme. Hva vet vi/siste rykter on disse?

Pris? HDR støtte, g-sync/freesync?

Når info kommer, så kommer det info her minuttet senere. Vær du trygg :D

Asus har jo ROG SWIFT PG35VQ på asus.com. ikkje noe mere info. Har dog sendt mail til Asus, og venter på svar.

Håper ikke godsakene blir for dyr. Dell sin aw3418dw frister også. Kun 120hz men fortsatt et hopp for meg som er vant til 60
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med ca. 15k og i praksis Q4 før de er tilgjengelige i Norge. Det er vel lite eller ingenting av skjermkort som kan dra de p.t., men HDR hadde jo vært kult.

AOC kommer forresten også med samme panelet, regner med at de bidrar til å presse prisen litt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Burde man slå til på X34P for 10k hvis man er nysgjerrig på 21:9 til gaming?

Jeg stemmer for. Selv har jeg PG348Q som er veldig lik den første X34, og har lite å utsette på den. Skjermer som blir merkbart bedre enn X34P (for eksempel med HDR og enda høyere oppdateringsrate) blir nok i en annen prisklasse når de kommer...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Burde man slå til på X34P for 10k hvis man er nysgjerrig på 21:9 til gaming?

Beste valget per dags dato. Ultrawideskjerm til gaming er kommet i mitt hus, for å bli :D

Konge i fps spill og bilspill. Konge til arbeid. Jeg har hatt X34 3440x1440 siden den ble tilgjengelig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal man ha "billig" 3440x1440 med G-Sync, tenker jeg det gir like mye mening å gå for AOCs 100Hz'er til 7995,-. X34P skal klare 120Hz, men den var vel nylig på tilbud hos Elkjøp til 9K, så da synes jeg ikke 10,6K som den koster hos Komplett for øyeblikket er rare tilbudet i forhold. Men det er klart, det er jo 20Hz ekstra. Kanskje verdt 2,6K ekstra for noen?

Edit: Jeg husket feil angående tilbudet. Jeg tenkte på Acers X35P, Og tilbudet var faktisk helt nede på 8K for den også, ikke 9K som jeg skrev.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar

Skal man ha "billig" 3440x1440 med G-Sync, tenker jeg det gir like mye mening å gå for AOCs 100Hz'er til 7995,-. X34P skal klare 120Hz, men den var vel nylig på tilbud hos Elkjøp til 9K, så da synes jeg ikke 10,6K som den koster hos Komplett for øyeblikket er rare tilbudet i forhold. Men det er klart, det er jo 20Hz ekstra. Kanskje verdt 2,6K ekstra for noen?

20% mere ytelse i dataverden er verdt mange tusen :D

Lenke til kommentar

Ytelsen får du fra datamaskinen.

Jeg ser forøvrig ikke forskjell på 100Hz og 120Hz.. Eller rettere sagt; 100fps og 120fps på en 144Hz G-Sync skjerm. Men jeg ser forskjell på 1ms TN panel og 4ms IPS. Som jeg har sagt før, så sliter jeg med å ta folk seriøst som hevder at de 4ms vs 1ms ikke er viktig. Men som samtidig  ha 144Hz skjerm.. (Ikke myntet på deg Nizzen, jeg har vel aldri sett deg hevde at du ikke ser forskjell på pixel responstiden mellom 4 ms IPS og 1 ms TN) Jeg misstenker ganske mye placebo effekt rundt om i de tusen hjem. Med klassikere som kompiser som skryter av sin nye 144Hz monitor, og så kommer man på besøk og ser at de kjører den på 60Hz..  :rofl:

Lenke til kommentar

Ytelsen får du fra datamaskinen.

Jeg ser forøvrig ikke forskjell på 100Hz og 120Hz.. Eller rettere sagt; 100fps og 120fps på en 144Hz G-Sync skjerm. Men jeg ser forskjell på 1ms TN panel og 4ms IPS. Som jeg har sagt før, så sliter jeg med å ta folk seriøst som hevder at de 4ms vs 1ms ikke er viktig. Men som samtidig  ha 144Hz skjerm.. (Ikke myntet på deg Nizzen, jeg har vel aldri sett deg hevde at du ikke ser forskjell på pixel responstiden mellom 4 ms IPS og 1 ms TN) Jeg misstenker ganske mye placebo effekt rundt om i de tusen hjem. Med klassikere som kompiser som skryter av sin nye 144Hz monitor, og så kommer man på besøk og ser at de kjører den på 60Hz..  :rofl:

Jeg har 144hz TN og 144hz IPS og 100hz IPS, sånn bare i tilfelle :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det mulig å få tak i alienware aw3418dw her til lands? Ser på prisjakt at det bare er dustinhome som har den på lager, forventet 11.06, dog til 12k..

dell.no ?

De har den ikke, dessverre. Har søkt og sett igjennom skjermene deres på hjemmesiden, finner den ikke der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...