Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurte på hvilke av disse jeg burde kjøpe? Skal brukes til alt av bruk, inkludert gaming!

https://www.komplett.no/product/919421/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/aoc-35-agon-curved-led-g-sync-ag352ucg?offerId=KOMPLETT-310-919421#

ELLER:

https://www.komplett.no/product/913843/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/samsung-34-led-curved-freesync-c34f791?fromSearchOverlay=1&q=c34f#

Har Nvidia skjermkort så kanskje bedre med AOC-skjermen?

Visst dem gjør akkurat samme jobben tror jeg at jeg ville gått for Samsungen, siden jeg liker at det ser så cleant som mulig ut...

Takk for svar :D

Panelet på Samsungen er bedre enn AOC, mye pga quantum dot. Har selv Samsung skjermen, og ville ikke byttet den mot AOC fordi fargegjengivelsen er såpass overlegen sammenliknet med andre VA skjermer jeg har prøvd. (Har prøvd begge disse skjermene).

På anmeldelser har jeg lest at AOCen sliter med blåskjær og til dels backlight bleed. Jeg så ikke så mye til backlight bleed på skjermen jeg testet, men kan bekrefte at blå tonene kunne vært bedre, og sortnivået kunne ikke måle seg helt med Samsungen, selv om kontrastforhold skal være likt, kan ha med quantum dot teknologien å gjøre. Etter min mening er Samsung et åpenbart valg om man er ute etter en god all-round skjerm (dvs både film, spill og redigering), fordi panelet er bedre. Eneste argumentet jeg ser for å gå for skjermen fra AOC er gaming og om man spiller mye fps-spill. Har man derimot et skjermkort som er kraftig nok til å levere 50/60/100 fps låst via vsync så faller argumentet for g-sync litt bort for min del. (Har ikke opplevd noe særlig med tearing på Samsungen, for mitt bruk har vsync holdt). Når det er sagt er g-sync veldig bra om hardware sliter med å holde fps låst til vsync’en.

Jeg ser at du alt har bestemt deg, men ville bare nevne min erfaring for det om, siden jeg nå har prøvd begge skjermene. Hos meg ble det Samsung da kvalitet på panel var klart bedre, og det veier tyngre enn g-sync for meg.

Kun gaming og fps ville jeg vurdert AOC, men ikke som all-round skjerm, da er panel viktigst etter min mening. Men det fine er at vi alle har ulike ting vi prioriter, så begge skjermene er veldig gode på hver sin måte :)

Minus med Samsung skjermen var at den trengte en god del calibrering for å oppnå beste resultat.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gøy da. Fortsatt ikke HDR 21:9, men er brei nok hvertfall.

Philips reveals their Curved 32:9 49-inch 492P8 Ultrawide display  

Philips has officially announced their new Brilliance series 492P8 curved Ultrawide display, bringing with it an upgraded resolution when compared to its original IFA unveiling last year.  

This new display will offer an ultrawide 32:9 aspect ratio with a resolution of 5120x1440, an upgrade over the monitor's previously announced 3840x1080 resolution, marking an almost 2x increase in pixel count. 

This display will use a 1800R curved VA panel with a maximum brightness of 600 nits, supporting HDMI, DisplayPort, USB-C and VGA inputs. At this time the exact pricing of this display is unknown, though it is currently set to release in Q4 of this year. 

12114147883l.jpg

Philips has not stated whether or not this display will support any of today's variable refresh rate standards, which means that the display definite lacks support for G-Sync, though FreeSync support should be possible.

https://overclock3d.net/news/gpu_displays/philips_reveals_their_curved_32_9_49-inch_492p8_ultrawide_display/1

Lenke til kommentar

Jeg bestillte en Alienware AW3418DW i begynnelsen av mars og fikk mail i fra no.customercare@dell i dag. "beskjed fra våres logistikk at fabriken mangler komponent til skjermen din. Dessverre denne komponent har ventetid 90 virker dager. Ha en fin dag."

Synd, men i følge reddit så er skjermen stort sett utsolgt over alt i europa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er det noen som vet hvorfor Asus sin PG348Q bare er 32 cm høy?

Er ikke det lite for en 34"? Burde den ikke være ca 34cm? (21:9 aspect, 34" diagonal = ca 80cm x 34cm)

Eller tenker jeg helt feil her?

Phys. Dimension without Stand(WxHxD): 829 x 323 x 109 mm

-- fra https://www.asus.com/no/ROG-Republic-Of-Gamers/ROG-SWIFT-PG348Q/specifications/

Den er da så høy som en 34" skal være. Det er ikke 34 tommer helt nøyaktig.

Den er like høy som en vanlig 27".

Lenke til kommentar

Er ikke det lite for en 34"? Burde den ikke være ca 34cm? (21:9 aspect, 34" diagonal = ca 80cm x 34cm)

-- fra https://www.asus.com/no/ROG-Republic-Of-Gamers/ROG-SWIFT-PG348Q/specifications/

Asus sin 27" er oppgitt til å være 36cm, så det er relativt stor forskjell.

Størrelse Mål uten stativ (BxHxD): 619.77x362.96x65.98 mm

-- fra https://www.asus.com/no/Monitors/ROG-SWIFT-PG279Q/specifications/

Lenke til kommentar

Asus sin 27" er oppgitt til å være 36cm, så det er relativt stor forskjell.

Størrelse Mål uten stativ (BxHxD): 619.77x362.96x65.98 mm

-- fra https://www.asus.com/no/Monitors/ROG-SWIFT-PG279Q/specifications/

Du er klar over at rammen rundt skjermen er forskjellig fra skjerm til skjerm?

De spesifikasjonene du linker til er uten bordstativet, ikke uten ramme.

Lenke til kommentar

Har en acer x34 og 2 asus 27" g-sync

. Alle disse 3 skjermene er like høye. Perfekt å ha ved siden av hverandre.

Du er klar over at rammen rundt skjermen er forskjellig fra skjerm til skjerm?

De spesifikasjonene du linker til er uten bordstativet, ikke uten ramme.

Det er jeg klar over.
Jeg er også klar over at når en skjerm er 34" med en gitt ratio (21:9) så skal høyde være rimelig fastsatt.

Men...

Dette er høyde uten fot for noen utvalgte skjermer (tatt fra siden til produsenten):
362.96mm  Asus PG348Q 27" 16:0
374.70mm  Acer X34A 34" 21:9
323,00mm  Asus PG348Q 34" 21:9

X34A har ikke 5cm bredere rammer enn PG348Q (så vidt jeg kan se fra bildene i det minste).

Så enten er det noe jeg blingser helt på her, eller så er det en feil et sted. 
Enten er tallene som blir oppgitt feil eller (tvilsomt) så er det noe rart med selve skjermen.
Lenke til kommentar

"beskjed fra våres logistikk at fabriken mangler komponent til skjermen din. Dessverre denne komponent har ventetid 90 virker dager. Ha en fin dag."

Dell kundeservice har tydeligvis bomma kraftig her. AW3418DW skjermen er under transport fra Oslo nå og blir levert til meg om noen dager. Gleder meg sykt mye til 3440x1440@120hz.

Lenke til kommentar

"beskjed fra våres logistikk at fabriken mangler komponent til skjermen din. Dessverre denne komponent har ventetid 90 virker dager. Ha en fin dag."

Dell kundeservice har tydeligvis bomma kraftig her. AW3418DW skjermen er under transport fra Oslo nå og blir levert til meg om noen dager. Gleder meg sykt mye til 3440x1440@120hz.

Håper du har nok kraft under panseret :D

Lenke til kommentar

Håper du har nok kraft under panseret :D

Jeg byttet ut fury kortet mitt med ett 1080ti :). Håper det blir bra nok, men cpu/hk/ram skal jeg kjøpe nytt. Må ha en cpu som kan kjøre Corsair iCUE med og uten rgb sync i spill og 120+ fps. En ekstra kjerne bare til rgb tenk jeg.

Er det samme panel som Z35p?

Z35P har VA og AW3418DW IPS. Acer selger x34p som er et alternativ til aw skjermen om man skal ha ips 120hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...