Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et program før som funket bra på film/youtube osv som strekte ut filmene på hele skjermen. Noen som har peiling?

Jeg brukte en hotkey kombinasjon.

EDIT: Har nå testet på BF1 og BF4, der jeg opprinnelig såg ghosting med en cheap skjerm. Nå er det ingen ghosting, og alt går smooooth, stort og i skarpt 1440p :D

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde et program før som funket bra på film/youtube osv som strekte ut filmene på hele skjermen. Noen som har peiling?

Jeg brukte en hotkey kombinasjon.

EDIT: Har nå testet på BF1 og BF4, der jeg opprinnelig såg ghosting med en cheap skjerm. Nå er det ingen ghosting, og alt går smooooth, stort og i skarpt 1440p :D

https://chrome.google.com/webstore/detail/ultrawide-video/lngfncacljheahfpahadgipefkbagpdl

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Hei! Har nettopp kjøpt Samsung C49HG90DM 49", men 1080p var virkelig skuffende til Windows bruk. Jeg gamer ikke, men bruker skjermen til Windows apps og ønsker stor 'realestate'. Hadde tidligere 1x27" 1440p og 2x24" 1080p. Noen som kan anbefale en bra 34"+ 3440x1440 skjerm som er behagelig å bruke i Windows? Tenker da mest på lesbarhet av tekst og synlighet av piksler.

Lenke til kommentar

Hei! Har nettopp kjøpt Samsung C49HG90DM 49", men 1080p var virkelig skuffende til Windows bruk. Jeg gamer ikke, men bruker skjermen til Windows apps og ønsker stor 'realestate'. Hadde tidligere 1x27" 1440p og 2x24" 1080p. Noen som kan anbefale en bra 34"+ 3440x1440 skjerm som er behagelig å bruke i Windows? Tenker da mest på lesbarhet av tekst og synlighet av piksler.

Acer x34 og asus 34" sin modell

Lenke til kommentar

Det høres ut som du er mer på jakt etter no annet enn ultrawide. Har du sett på den som ble linket til i den andre tråden om 40toms og større skjermer? En 4K skjerm i denne størrelsen vil gi deg samme lesbarhet som en 1080p 24tommer. Mye bedre med litt høyde på det om det skal jobbes på den etter min mening.

Lenke til kommentar

Acer Z35P er ypperlig. Bedre enn IPS-modellene etter min ringe mening.

Har ikkje testet z35p, så vet ikkje selv.

Siden du har testet begge, så kanskje du kunne fortelle hvorfor z35p er bedre enn x34/rog ?

"Bedre" er selvsagt subjektivt og jeg kjenner ikke preferansene til TS.  For min egen del er jeg veldig glad for å slippe den svært påtagelige "IPS Glowen" fra de de få utgavene av X34 og Asus hvadennåheter jeg har testet eller studert i levende live.  I tillegg liker jeg at svart er svart og ikke mørk grå og at fargene generelt fremstår dypere og, igjen, "bedre".  Jeg vet at en kalibrert IPS-skjerm av god kvalitet høyst sannsynlig vil være mer fargekorrekt, men min ukalibrerte Z35P fremstår rent subjektivt som en forbedring fra min gamle kalibrerte Dell U2711.

Det er vel det, tror jeg, men det er plenty signifikant for meg.

Lenke til kommentar

Høyeste bud jeg fikk for min Gen 1 X34 som klokker til 95hz når jeg la den ut for salg for noen måneder siden var 4500. Ikke helt det nivået jeg håpte på så endte så langt med å beholde skjermen inntil videre, har vel egentlig ikke kommet oppgraderinger som virkelig er verdt det enda uansett.

Lenke til kommentar

Hvis eneste drawbacket med C49HG90DM var oppløsningen, men du var fornøyd med panelet ellers ville jeg gått for C34F791 fra Samsung.

De skjermene andre har nevnt her er myntet for gaming, men til vanlig kontorbruk burde Samsung sin 34 tommer holde lenge. Unødvendig å kaste penger etter en 34 tommers ultrawide med G-sync når du primært skal bruke den til kontorarbeid. I tillegg har ikke IPS like god kontrast. Ser mange har en lei tendens til å undervurdere Samsung sine VA panel med quantum dot, fordi det ikke er IPS. Etter min personlig mening er Samsung sine quantum dot VA panel bedre enn IPS. IPS blir for lyst og blast på sortnivå. Har både prøvd ultrawide IPS, men landet på Samsung sin 34 tommer, da jeg synes panelet ga langt bedre bilde enn IPS panelene. Eneste jeg kan trekke Samsung sin C34F791 for er at den ikke selges med G-sync, men dette trekke fremdeles ikke nok ned for min del da jeg mener panelet er langt bedre enn det du får med Acer sitt IPS panel, har prøvd begge. Men for deg som skal bruke den til kontorarbeid så vil ikke fraværet av g-sync ha noe å si.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Har vurdert den, men ble skeptisk etter å ha lest denne tråden.

http://www.overclock.net/forum/44-monitors-displays/1624575-samsung-cf791-ultrawide-monitor-text-blurry-compared-native-mac-screen-normal-take-back.html

Hvis eneste drawbacket med C49HG90DM var oppløsningen, men du var fornøyd med panelet ellers ville jeg gått for C34F791 fra Samsung.

De skjermene andre har nevnt her er myntet for gaming, men til vanlig kontorbruk burde Samsung sin 34 tommer holde lenge. Unødvendig å kaste penger etter en 34 tommers ultrawide med G-sync når du primært skal bruke den til kontorarbeid. I tillegg har ikke IPS like god kontrast. Ser mange har en lei tendens til å undervurdere Samsung sine VA panel med quantum dot, fordi det ikke er IPS. Etter min personlig mening er Samsung sine quantum dot VA panel bedre enn IPS. IPS blir for lyst og blast på sortnivå. Har både prøvd ultrawide IPS, men landet på Samsung sin 34 tommer, da jeg synes panelet ga langt bedre bilde enn IPS panelene. Eneste jeg kan trekke Samsung sin C34F791 for er at den ikke selges med G-sync, men dette trekke fremdeles ikke nok ned for min del da jeg mener panelet er langt bedre enn det du får med Acer sitt IPS panel, har prøvd begge. Men for deg som skal bruke den til kontorarbeid så vil ikke fraværet av g-sync ha noe å si.

Lenke til kommentar
Typisk klaging fra folk med urealistiske forventninger. C34F791 har ikke blurry eller utydelig tekst, men om du sammenlikner en 1440p skjerm (noe alle ultrawide skjermer på markedet i dag er) med en 4K skjerm (slik de har i overklokke forumet) så er det jo gitt at teksten vil bli mindre skarp enn på en 4K skjerm.

Jeg ser at du per i dag bruker en 1440p skjerm? Da vil ikke C34F791 oppleves som blurry, ikke at den er det. Men å forvente at en 1440p skjerm er like skarp som en 4K skjerm (slik trådstarter på overclockers gjør) er mildt sagt urealistisk. Jeg bruker min C34F791 til både gaming og kontorarbeid, og har ikke møtt på noe problem når det kommer til tekst.

Endret av 93MiChr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter 1mnd med aoc agon ag352ucg:

SUPER fornøyd :D

Er det noen måte å få 1440p oppløsning på netflix i nettleser? Ser det bare er Edge som støtter 1080p, hvordan for jeg opp oppløsninga?

Kjøpte Aoc ag352ucg på romjulssalget også og det er en kjempeskjerm! Gikk fra en Asus PG348Q med stuck pixel og jeg må si at når jeg sammenlignet de to side ved side måtte jeg gi seieren til Aoc! Måtte kalibrere lengre på Asus sin for å få best mulig bilde mens Aoc sin var det små justeringer som måtte til. Side ved side var det ikke nevneverdig forskjell i farger, men mye mindre backlight bleed og bedre sortnivå på Aoc sin.

Likte også bedre Aoc sin design med svarte rammer selv om de var litt bredere på Aoc. Syntes det passer godt med svart ramme til en pc skjerm, samt at det er flott med led lysene som du kan skifte farge på med ulik styrke på under selve skjermen siden jeg bruker veggfeste.

Den ekstra tommen var også ganske merkbar.

Merker ingen forskjell i ghosting, etterslep, og syntes at begge skjermene leverwr godt til gaming, bf 4, dishonored, lol etc.

Valgte å beholde Aoc og fikk pengene tilbake på Asus =)

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...