Gå til innhold

Tråden for 34" Ultrawide 3440x1440 skjermer

Anbefalte innlegg

Er det bare jeg eller kan dere også se pixlene på deres skjermer i 3440x1440? Kan ganske ofte se pixlene på rekke og rad syntes jeg, spesielt i enkelte bilder hvor det er ensfarget.
Jeg tenker det ikke er noe galt men at det bare er sånn..

Endret av OddZen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg eller kan dere også se pixlene på deres skjermer i 3440x1440? Kan ganske ofte se pixlene på rekke og rad syntes jeg, spesielt i enkelte bilder hvor det er ensfarget.

Har Asus Rog swift PG348Q, og jeg tenker det ikke er noe galt men at det bare er sånn..

Jeg må helt inntil for å se pixelene på min skjerm, så de er ikke synlig ved vanlig bruk, har C34F791.

Lenke til kommentar

Har Asus Rog swift PG348Q, og jeg tenker det ikke er noe galt men at det bare er sånn..

Jeg må helt inntil for å se pixelene på min skjerm, så de er ikke synlig ved vanlig bruk, har C34F791.

Det er nok slik det er, måtte bare høre.

Lenke til kommentar

Helheim altså!! Det så lenge ut som jeg skulle klare å skippe denne generasjonen, og heller vente på HDR og 144/200Hz. Men til denne prisen gikk jeg på en liten smell altså.. Betaler også med komplett Mastercard. Så ser på det som at jeg får et "gavekort" av dem pålydende 420Kr. Og trekker jeg det fra kjøpesummen her, så er jeg altså nede i ~6600Kr for en 100Hz med G-Sync!! Det er jo helt latterlig... Enn så lenge. :p

Fått skjermen? Erfaring så langt?

Lenke til kommentar

Helheim altså!! Det så lenge ut som jeg skulle klare å skippe denne generasjonen, og heller vente på HDR og 144/200Hz. Men til denne prisen gikk jeg på en liten smell altså.. Betaler også med komplett Mastercard. Så ser på det som at jeg får et "gavekort" av dem pålydende 420Kr. Og trekker jeg det fra kjøpesummen her, så er jeg altså nede i ~6600Kr for en 100Hz med G-Sync!! Det er jo helt latterlig... Enn så lenge. :p

Fått skjermen? Erfaring så langt?

Nei, den kom frem i dag. Så tenker hente den litt senere. Får sannsynligvis ikke tid til å teste den før ut på nyåret..

Lenke til kommentar

Har fått prøvd min AOC 35" i et døgn nå med autocad og PUBG. Kan ikke si noe annet en å gå fra en 24" 1080p til denne, var virkelig vert de 7000kr. For et knall bra skjermbilde, og byggkvaliteten virker solid. Gleder meg virkelig til å prøve denne mere! 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde tenkt til å vente på Asus PG35VQ med 200Hz og HDR, men må si at denne AOC-dealen frister voldsomt... Omtrent halve prisen av det Asus-en vil lande på.

Vel, panelene til de skjermene er vel forsinket til Q2 18? Med skjermer på markedet forventet tidligst Q2. Som vel må sies å være omtrent det samme som å si Q3, og kanskje til og med Q4 før "general availability".

De er også ventet å få en prislapp rundt $1800 - $2000, så eh.. Med 10 gangen på det til Norge.. Vel, jeg tviler på det kommer til å skade bruktprisverdien på dagens modeller i nevneverdig grad. Når de nye havner i en helt annen prisklasse. Skal ikke se bort fra at dette ikke blir avløsere. Men produkter som skal selges side om side med dagens modeller..

Lenke til kommentar

De ble visst annonsert for forhåndssalg en stund for $1100, men ja regner med en pris på nærmere $1500 pga. produksjonsproblemer, og forsinkelser til 2018 Q2+.

Siden jeg har Asus aura hk/gpu/mus/tastatur hadde det vært kult å komplettere med skjermen :)

Tipper det er mulig å selge skjermen for ca. 5000 om et halvår ja.

Er det mulig å flytte holderen til hodetelefon til venstre side av skjermen?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Har fått prøvd min AOC 35" i et døgn nå med autocad og PUBG. Kan ikke si noe annet en å gå fra en 24" 1080p til denne, var virkelig vert de 7000kr. For et knall bra skjermbilde, og byggkvaliteten virker solid. Gleder meg virkelig til å prøve denne mere!

Hva har du gjort av innstillinger? Har du sammenlignet denne med asus og acer sine ips skjermer?

Lenke til kommentar

Hva har du gjort av innstillinger? Har du sammenlignet denne med asus og acer sine ips skjermer?

Har ikke gjort noen innstillinger, uten om å prøvd fabrikkinnstillingene Gamer og FPS. Og har dessverre ingen mulighet til å få sammenlignet med de skjermene. Men så klart at min eldre AOC G2460PQ med TN panel hadhe mye svakere farger. Og jeg kan ikke si at overgangen fra 144hz til 100hz har vert merkbart. (noe jeg var mest skeptisk til).

Jeg vet ikke helt hva jeg skule sett etter for å gi en grundig teknisk review.

Men jeg er positivt overasket hvor godt ultra wide og buet skjerm fungerer til både spill og i jobb sammenheng! Men må nesten få prøvd å spilt litt Doom for å se hvor godt skjermen takler svarte områder fungerer. Men vis man er avhengig av multiskjerm oppsett, blir ytterkanten for bred sammenlignet med OMEN.

Lenke til kommentar

Linken er ødelagt? Får ikke åpnet den

Det er denne IPS-skjermen, selges ikke i Norge så vidt jeg kan se. Merk anmelderen merker god forskjell på 100 vs. 120 hz.

http://www.techradar.com/reviews/alienware-aw3418dw-gaming-monitor

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sjekket reviews av AOC'en før jeg bestemte meg. "Buy cheap buy twice" lurker alltid i bakhodet. :p

På TFT Central hadde de gitt Alienware skjermen (Og X34) "Recommended" mens AOC'en "kun" fikk "Approved" (men som uansett er veldig bra derfra). Men det de hadde å utsette på AOC'en så ikke ut til å være et problem på andre reviews, som får meg til å tro at de små problemene som var med review eksemplaret hos TFT Central, nok var eksemplar spesifikt. Og om det er en ting som er sikkert, så er det at det er store eksemplar forskjeller med X34 og PG348. Så jeg tenker gamble'en er omtrent den samme (om ikke mindre). Bare at jeg er ikke så imponert over 1000:1 i kontrast som man får med IPS versjonene. AOC'en er målt til godt over de 2000:1 den er reklamert med.

Det som er med Alienware'en, i tillegg til at den ikke er tilgjengelig i Norge enda. Er at heller ikke den har ULMB. I så måte tenker jeg det nesten kan være en fordel med 100Hz fremfor 120Hz. Gitt at de har ~samme pixel respons tid. Ved 100hz med gjennomsnittlig responstid på 4ms, så har man korrekt farge i 6 av 10 ms. Mens ved 120Hz er man nede i korrekt farge i 4,3 av 8,3 ms. Jeg er redd pixel respons tiden gjør at jeg vil sende også AOC'en i retur, men jeg tror det nærmest er garantert at jeg ville blitt missfornøyd med Alienware'en..

Lenke til kommentar

Jeg sjekket reviews av AOC'en før jeg bestemte meg. "Buy cheap buy twice" lurker alltid i bakhodet. :p

På TFT Central hadde de gitt Alienware skjermen (Og X34) "Recommended" mens AOC'en "kun" fikk "Approved" (men som uansett er veldig bra derfra). Men det de hadde å utsette på AOC'en så ikke ut til å være et problem på andre reviews, som får meg til å tro at de små problemene som var med review eksemplaret hos TFT Central, nok var eksemplar spesifikt. Og om det er en ting som er sikkert, så er det at det er store eksemplar forskjeller med X34 og PG348. Så jeg tenker gamble'en er omtrent den samme (om ikke mindre). Bare at jeg er ikke så imponert over 1000:1 i kontrast som man får med IPS versjonene. AOC'en er målt til godt over de 2000:1 den er reklamert med.

Det som er med Alienware'en, i tillegg til at den ikke er tilgjengelig i Norge enda. Er at heller ikke den har ULMB. I så måte tenker jeg det nesten kan være en fordel med 100Hz fremfor 120Hz. Gitt at de har ~samme pixel respons tid. Ved 100hz med gjennomsnittlig responstid på 4ms, så har man korrekt farge i 6 av 10 ms. Mens ved 120Hz er man nede i korrekt farge i 4,3 av 8,3 ms. Jeg er redd pixel respons tiden gjør at jeg vil sende også AOC'en i retur, men jeg tror det nærmest er garantert at jeg ville blitt missfornøyd med Alienware'en..

Lest endel rewievs jeg også, fant ut at denne fra PCmonitors også er en veldig grundig og god test. Er også et par youtube klipp og det ene tar for seg pixel responstiden, virker som om det ikke er et særlig stort problem egentlig men Asus og Samsungs 100hz freezynk er hakket bedre akkurat her, har jo også mulighet for å kompansere for dette i instillingene delvis.

Endret av OddZen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...