B-QL Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 Fristelsen falt fort når jeg så 60hz native, og manuell overklokking til 100hz.., en del har allerede (på bla http://www.overclock.net/t/1537403/tftcentral-acer-predator-xr341ck-34-curved-gaming-screen-with-g-sync/2670) at de klarer ikke 100hz, og enkelte andre får coil whine ved 100hz Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 12000 för den skärmen måste väl vara regelrätt korkat? Den klarar inte ens att visa blått utan en massa streck. Lenke til kommentar
navvar Skrevet 18. september 2015 Del Skrevet 18. september 2015 (endret) Har fulgt overclock.net forum threaden ganske lenge nå og jeg kommer ikke til å kansellere min pre-order på X34, TFTCentral sin review var ganske positiv om man ser bort fra color banding problemet, som Acer har rapportert at de holder på med en firmware fiks for. Det partiet som Alternate.de fikk kan ha vært defekt på mange måter og har på et rart sett kommet til ÉN butikk (før offisiell release dato), eller den kan være som den ''skal'' være, men det tviler jeg på. Jeg har ikke trua på at Acer kommer til å selge denne skjermen slik som den er nå med coil whine, banding og ikke klarer 100Hz som et flaggskip til denne prisen, men det gjenstår å se. Skulle denne skjermen bli solgt med disse problemene har vi jo all slags lover å forholde oss til (Angrerett, NSGA). Det skal bli moro å sammenligne Asus sin modell med denne ettersom spec's er identiske, men til å være Acer har de imponert greit med denne skjermen hittil, jeg håper bare de problemene som er nå har blitt identifisert og fikset i senere produksjons partier. Edit: Update fra Acer om de defekte unitene i Tyskland: ''The early stock in Germany had a faulty firmware which introduced the banding issue already discussed. ALL stock which will be sold by official UK resellers, including Overclockers will feature a new updated firmware which fixes this issue. There is no danger if you buy the screen from an official UK channel that you will have the old firmware. So all pre- orders and stock coming soon at OcUK should all be fine.'' Source: Baddass som jobber med TFTCentral reviews http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?p=28581722 Endret 18. september 2015 av navvar Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 Kom nettopp på at jeg kan direkte sammenligne 3440x1440 og 2560x1440 på 4K skjermen min Er faktisk ikke så mye bredere. Iallefall ikke på desktop. I spill er det en del mer merkbart. Sånn om noen lurte Får håpe det med 60hz/100hz bare er en feil også da. For litt bredere er faktisk mye mer behagelig ingame. Science! Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 21. september 2015 Del Skrevet 21. september 2015 (endret) TFTCentral @TFTCentral Sep 18 We will be testing new firmware on Acer X34 mid next week and will update the review then Altså litt senere i denne uka Endret 21. september 2015 av B-QL Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Litt interessant: CallsignVega Interesting fact to break it up: the GPU horsepower requirement for 3440x1440 @ 100 Hz is virtually identical to that of a 4K monitor at 60 Hz. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Litt interessant: CallsignVega Interesting fact to break it up: the GPU horsepower requirement for 3440x1440 @ 100 Hz is virtually identical to that of a 4K monitor at 60 Hz. Trodde folk at et enkelt midrange skjermkort var nok? Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 22. september 2015 Del Skrevet 22. september 2015 Litt interessant: CallsignVega Interesting fact to break it up: the GPU horsepower requirement for 3440x1440 @ 100 Hz is virtually identical to that of a 4K monitor at 60 Hz. Trodde folk at et enkelt midrange skjermkort var nok? Nei, moderator har fjernet det nå. Men det var to brukere som kranglet med hverandre om noe helt urelatert. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 http://www.tftcentral.co.uk/reviews/acer_predator_x34.htm Oppdatert 23 sep. We have tested the new firmware and confirmed it resolves the blue banding issue properly Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Da fikk jeg Mail fra Prisjakt om at det er butikker med X34 på lager. Noen forsøkskaniner her inne? Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Da fikk jeg Mail fra Prisjakt om at det er butikker med X34 på lager. Noen forsøkskaniner her inne? Hva er det du snakker om, ser ikke at det er noen som har den på lager? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Sikkert bare en bug hos prisjakt. Elkjøp står oppført som å ha den på lager. Jeg har forøvrig avbestilt min på Komplett. 11K blir rett og slett for dyrt for en så liten skjerm, jeg gidder ikke en gang prøve den... Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 Listan över diverse demoskärmar börjar bli lång hos butikerna. Tippar denna kan bli med på den listan efter vart. Lenke til kommentar
navvar Skrevet 28. september 2015 Del Skrevet 28. september 2015 (endret) Skal prøve å huske å gi tilbakemelding på X34 når jeg får den levert, tipper neste uke en gang...men det kan hende det blir senere ettersom de måtte oppdatere firmware på alle partiene (OC UK sin levering ble forsinka med 2 uker). Edit: Ny dato på komplett, 22 okt. Endret 3. oktober 2015 av navvar Lenke til kommentar
Pj0ter Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 Blitt stolt eier av en DELL U3415w, fantastisk skjerm. FANTASTISK. Eneste misnøyen er at DELL sender med en DP kabel som kjører 50hz. Ikke kult. Bruker HDMI 1.4 kabel nå på 980ti siden Nvidia bruker YCbCr 4:2:0 -Nei, vet ikke helt hva jeg snakker om her. Noen som har en preferanse å komme med mtp. DP 1.2 kabel? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 7. oktober 2015 Del Skrevet 7. oktober 2015 (endret) Blitt stolt eier av en DELL U3415w, fantastisk skjerm. FANTASTISK. Eneste misnøyen er at DELL sender med en DP kabel som kjører 50hz. Ikke kult. Bruker HDMI 1.4 kabel nå på 980ti siden Nvidia bruker YCbCr 4:2:0 -Nei, vet ikke helt hva jeg snakker om her. Noen som har en preferanse å komme med mtp. DP 1.2 kabel? YCbCr 4:2:0 betyr at det er mindre luminans enn chrominans (eller omvendt) informasjon i signalet. Med høy oppløsning som 3440x1440 vil man nok ikke se noe særlig til dette i bevegelige bilder som film og spill. Men det er ikke bra for tekst, da man vil oppleve linjer som mindre skarpe. At de har sendt med feil kabel høres rart ut. Kanskje du har fått en som er delvis defekt? Du kan uansett prøve å lage en custom resolution i Nvidia control panel. Men det er vel ikke mer enn 60Hz man skal få med den skjermen? Jeg vet en 4K Philips skjerm kommer ferdig satt opp for 30Hz med DP1.1. Grunnen kan være at den da vil vise bilde uansett hva man kopler til skjermen. Skal man få 60Hz med den skjermen må man inn i menyen på skjermen og sette den til DP1.2. Kan det være noe tilsvarende med Dell skjermen? Endret 7. oktober 2015 av Gabri3L Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Noen som har fått Acer x34 g-sync enda? Nå er mine 3 stk Swiftskjermer solgt, så nå må jeg ha en ny skjerm Håper for guds skyld at denne klarer 100hz! Lenke til kommentar
Bubba-S Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Bestilte min 10 august på komplett. Ikke fått den enda. Har ny-riggen klar dog... Ser på overclockers at de er akkurat begynt å sende ut skjermene som har fått den nye firmwaren som fjerner blue-banding problemet. Venter spent. Kjedelig å game med 980ti i sli og 5930 med 24 tommers 60hz BenQ... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Bestilte min 10 august på komplett. Ikke fått den enda. Har ny-riggen klar dog... Ser på overclockers at de er akkurat begynt å sende ut skjermene som har fått den nye firmwaren som fjerner blue-banding problemet. Venter spent. Kjedelig å game med 980ti i sli og 5930 med 24 tommers 60hz BenQ... Enda kjedeligere å ha 3x titan X og må sitte på forumet med mobil... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 20. oktober 2015 Del Skrevet 20. oktober 2015 Noen som har fått Acer x34 g-sync enda? Nå er mine 3 stk Swiftskjermer solgt, så nå må jeg ha en ny skjerm Håper for guds skyld at denne klarer 100hz! Fikk solgt em fort gitt. Kan jeg spørre hva du fikk for dem? Lurer på om prisen jeg betalte i feb. forsatt var en god pris (fire lapper) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå