clarke133 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Får kanskje kjøpt en 1 år gammel x34 for 6k. Er dette noe å anbefale? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Får kanskje kjøpt en 1 år gammel x34 for 6k. Er dette noe å anbefale? Så lenge det ikke er noen feil med den og det følger med kvittering fra utsalgssted til privat kunde. Synes jeg det høres ut som et godt kjøp. Men vær obs på de feilene som har vært på denne modellen. Med masse backlight bleed og IPS glow ville jeg personlig ikke handlet denne skjermen for noen pris.. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Får kanskje kjøpt en 1 år gammel x34 for 6k. Er dette noe å anbefale? Så lenge det ikke er noen feil med den og det følger med kvittering fra utsalgssted til privat kunde. Synes jeg det høres ut som et godt kjøp. Men vær obs på de feilene som har vært på denne modellen. Med masse backlight bleed og IPS glow ville jeg personlig ikke handlet denne skjermen for noen pris.. Hvis bildene osv viser at det er minimalt med bleed og ips glow, vil det fortsatt være noe å gå for? Haster ikke akkurat med ny skjerm, men ville bare slå til hvis det var et godt kjøp Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Ja, får du et godt eksemplar må da det sies å være en god pris. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Ja, får du et godt eksemplar må da det sies å være en god pris. Okei, takk for kjappe svar! Vil et gtx 1070 være godt nok? Eller bør jeg opp til 1080 da? Lenke til kommentar
Espp Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Jeg kjører x34a med 2 stk 970, ca det samme som ett 1070 (eller kanskje litt kraftigere?) og det funket utmerket. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Update til 791: Med 17.5.2 driverne så er det samme feil på Pre-Alpha Unreal Tournament og Ultimate Engine. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Ja, får du et godt eksemplar må da det sies å være en god pris. Okei, takk for kjappe svar! Vil et gtx 1070 være godt nok? Eller bør jeg opp til 1080 da? Som Espp sier vil ett GTX1070 yte omtrent som 2stk GTX970 i SLI i gjennomsnitt. Men vi vet at noen av spillene som testes her ikke støtter SLI. Og det betyr da at når spillene støtter SLI, så må de nødvendigvis være litt kjappere med GTX970SLI enn ett enkelt GTX1070. Det er likevel grunn til å anta at Espp ville vært like fornøyd med ett GTX1070 ytelsesmessig. Som han er i dag med sine 2stk. GTX970. Så da har du en grei anbefaling der. Spørsmålet er jo om dere spiller de samme spillene, stiller de samme kravene, og ser for dere den samme levetiden for skjermkortene før oppgradering. GTX1070 er i dag det skjermkortet som gir mest ytelse per dollar av skjermkortene som er kraftige nok til å drive en slik skjerm (Dette er FE versjonene). Men legg merke til at vi bare snakker om ~20% bedre ytelse per dollar over selv et så dyrt kort som et GTX1080Ti. Om du for eksempel venter til Expert/Power har en ny Mastercard kampanje, så får du jo da 20% rabatt på alle kjøp. Og kan slik få samme ytelse per "dollar" med et GTX1080Ti (hvis vi ser bort fra at du også ville fått 20% rabatt på 1070 kortet ). Min "filosofi" ville vært å holde øye med bruktmarked og tilbud i butikk. Og handle så dyrt skjermkort som du kan ta deg råd til. På den måten blir det så lenge som mulig til neste gang du føler behov for å oppgradere. Men altså, både 1070, 1080 og (åpenbart) 1080Ti vil være gode valg til denne skjermen.. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Ja, får du et godt eksemplar må da det sies å være en god pris.Okei, takk for kjappe svar! Vil et gtx 1070 være godt nok? Eller bør jeg opp til 1080 da? Som Espp sier vil ett GTX1070 yte omtrent som 2stk GTX970 i SLI i gjennomsnitt. Men vi vet at noen av spillene som testes her ikke støtter SLI. Og det betyr da at når spillene støtter SLI, så må de nødvendigvis være litt kjappere med GTX970SLI enn ett enkelt GTX1070. Det er likevel grunn til å anta at Espp ville vært like fornøyd med ett GTX1070 ytelsesmessig. Som han er i dag med sine 2stk. GTX970. Så da har du en grei anbefaling der. Spørsmålet er jo om dere spiller de samme spillene, stiller de samme kravene, og ser for dere den samme levetiden for skjermkortene før oppgradering. GTX1070 er i dag det skjermkortet som gir mest ytelse per dollar av skjermkortene som er kraftige nok til å drive en slik skjerm (Dette er FE versjonene). Men legg merke til at vi bare snakker om ~20% bedre ytelse per dollar over selv et så dyrt kort som et GTX1080Ti. Om du for eksempel venter til Expert/Power har en ny Mastercard kampanje, så får du jo da 20% rabatt på alle kjøp. Og kan slik få samme ytelse per "dollar" med et GTX1080Ti (hvis vi ser bort fra at du også ville fått 20% rabatt på 1070 kortet ). Min "filosofi" ville vært å holde øye med bruktmarked og tilbud i butikk. Og handle så dyrt skjermkort som du kan ta deg råd til. På den måten blir det så lenge som mulig til neste gang du føler behov for å oppgradere. Men altså, både 1070, 1080 og (åpenbart) 1080Ti vil være gode valg til denne skjermen.. Takk gfor særdeles utfyllende svar! Ja får bare vente å se. Syntes du kanskje det et best å vente på volta? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Vel, 1070 har vært på markedet i et år nå. Og om man ser på x70 skjermkort release datoer så er det vel ca. 1,5 år mellom hver generasjon i gjennomsnitt. Det vil sånn sett ikke forbause meg om vi ser et Volta basert "GTX1170" allerede om 6 måneder basert på release schedule til nå alene. Men så er det det da, plutselig blir det 9 måneder fordi GTX1070 selger som hakka møkk fremdeles siden AMD ikke får sine Vega kort ut. Og plutselig på toppen av det igjen, så blir det jordskjelv en plass i verden og enda 3 måneders forsinkelse fordi en "rare earth" mine har kollapset eller noe slikt. Å vente er noe man gjør fordi man kan, uten at det gjør noe særlig, og så kjøper man med en gang skjermkortene kommer på markedet. Ellers sitter man lenge med dritt ytelse unødvendig.. Men personlig altså, om jeg var i liknende situasjon, og hadde et skjermkort jeg klarer meg fint med. Så ville jeg ventet på Volta ja. Eventuelt, funnet et billig "ventekort" på finn.no. Har du et GTX970 f.eks. så kan du lagre søk på det på finn, og få mail hver gang et legges ut. Da finner du greit et GTX970 nr. 2 til SLI slik Espp har, for godt under 1500Kr. Lenke til kommentar
-sebastian- Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 (endret) Eventuelt, funnet et billig "ventekort" på finn.no. Har du et GTX970 f.eks. så kan du lagre søk på det på finn, og få mail hver gang et legges ut. Da finner du greit et GTX970 nr. 2 til SLI slik Espp har, for godt under 1500Kr. Jeg sitter i akkurat samme båt selv, og vurderer sterkt å prøve meg på dette! Hva kan det skade? En drøy tusing er ikke verdens undergang, og det virker mer behagelig enn å kjøpe et nokså nytt men dyrt kort når det "snart" kommer et helt nytt uansett. Slik vil det vel alltid være... Endret 24. mai 2017 av -sebastian- Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Vel, 1070 har vært på markedet i et år nå. Og om man ser på x70 skjermkort release datoer så er det vel ca. 1,5 år mellom hver generasjon i gjennomsnitt. Det vil sånn sett ikke forbause meg om vi ser et Volta basert "GTX1170" allerede om 6 måneder basert på release schedule til nå alene. Men så er det det da, plutselig blir det 9 måneder fordi GTX1070 selger som hakka møkk fremdeles siden AMD ikke får sine Vega kort ut. Og plutselig på toppen av det igjen, så blir det jordskjelv en plass i verden og enda 3 måneders forsinkelse fordi en "rare earth" mine har kollapset eller noe slikt. Å vente er noe man gjør fordi man kan, uten at det gjør noe særlig, og så kjøper man med en gang skjermkortene kommer på markedet. Ellers sitter man lenge med dritt ytelse unødvendig.. Men personlig altså, om jeg var i liknende situasjon, og hadde et skjermkort jeg klarer meg fint med. Så ville jeg ventet på Volta ja. Eventuelt, funnet et billig "ventekort" på finn.no. Har du et GTX970 f.eks. så kan du lagre søk på det på finn, og få mail hver gang et legges ut. Da finner du greit et GTX970 nr. 2 til SLI slik Espp har, for godt under 1500Kr. Forskjellen er at jeg har et gtx 570 fra før av, istedenfor en 970 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Huffda. Vel, å kjøpe en X34 til et skjermkort som ikke en gang klarer å fylle skjermen (maks 2560x1600 på GTX570). Det virker nå ikke særlig gøy ut for meg. Da hadde jeg ikke ventet på neste generasjon. GTX1070 er et helt topp kort, som jeg ville holdt øye med bruktmarked og butikk salg etter. Vel som sagt; minst 1070. Også GTX980Ti på bruktmarkedet kan være aktuelt, da det med litt overklokking er like raskt som GTX1070 i gjennomsnitt. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 24. mai 2017 Del Skrevet 24. mai 2017 Huffda. Vel, å kjøpe en X34 til et skjermkort som ikke en gang klarer å fylle skjermen (maks 2560x1600 på GTX570). Det virker nå ikke særlig gøy ut for meg. Da hadde jeg ikke ventet på neste generasjon. GTX1070 er et helt topp kort, som jeg ville holdt øye med bruktmarked og butikk salg etter. Vel som sagt; minst 1070. Også GTX980Ti på bruktmarkedet kan være aktuelt, da det med litt overklokking er like raskt som GTX1070 i gjennomsnitt. Fant som sagt et gtx 1080 fra 3,7k-4k på finn fra EVGA. Vurderte det sterkt da de fleste gtx 1070 går for den prisen. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Ble innkjøp av en asus pg279q for spilling, på komplett er det 22% rabatt på den akkurat nå. Er fortsatt på utkikk etter en brukt u3415w som blir brukt til skolearbeid. Blir morro å gå fra en benq 2011 modell med 60hz og 1920x1080 til noe med litt mer futt. Npr jeg til slutt får meg en u3415w også, hvordan vil ytelseskravet fra GPU være på en u3415w vs en pg279q? Krever en 2k 144hz mye mer kraft enn en u3415w? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Du kan vel som grov tommelfinger regel gange oppløsning med Hz. Så får du et slags forholdstall når du sammenlikner. Men det blir jo bare til en viss grad korrekt mtp. Skjermkort. Når fps går opp, så øker også behovet for raskere CPU, og da gjerne med så høy som mulig både frekvens og IPC.. Lenke til kommentar
clarke133 Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Du kan vel som grov tommelfinger regel gange oppløsning med Hz. Så får du et slags forholdstall når du sammenlikner. Men det blir jo bare til en viss grad korrekt mtp. Skjermkort. Når fps går opp, så øker også behovet for raskere CPU, og da gjerne med så høy som mulig både frekvens og IPC.. Har en i5 2500k og et gtx 570, så er vel på tide å oppgradere for å kunne drive en jævla pg279q. Venter på coffee lake over sommeren, og kjøper et brukt gtx 1080 imens. Får spille vanillawow i sommer, da klarer jeg 144fps med i5 2500k og 1080. Etter det blir det coffee lake Lenke til kommentar
Presley Skrevet 25. mai 2017 Del Skrevet 25. mai 2017 Har såvidt koblet opp Samsungen nå og jeg må si at bildekvaliteten skal jeg vertfall ikke bitche noe om Det eneste jeg vil "klage" på så langt er at den braketten for å få den på veggfeste bygger alt for mye. Så selv om jeg har justert veggfestet slik at det skal henge så tett inntil veggen som mulig så blir skjermen stikkende litt langt ut.. Men ellers så virker det strålende så langt til mitt bruk, har såvidt testet litt photoshop og youtube jeg da, så ikke så avansert bruk akkurat.. Lenke til kommentar
Eriond Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) Asus ROG Swift PG348Q med GTX 980 Ti, eller Dell U3417 med 1080 (Ti) Hva mener dere er det beste valget av disse 2 komboene? Har 980 Ti i pc'en min i dag, men skal bytte til ny. Kunne godt tenke meg G-sync, men budsjettet strekker ikke helt til både Asus ROG skjermen og nytt skjermkort. Jeg ser ikke noe poeng i å bytte til mindre enn 1080Ti heller. Har en Dell U3415 på jobb som jeg liker veldig godt. Har ikke lyst på en skjerm med mye blb og ips-glow, men foretrekker ips skjermer over VA og TN på grafisk arbeid. Endret 27. mai 2017 av Eriond Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 27. mai 2017 Del Skrevet 27. mai 2017 (endret) Helt klart PG348Q med 980 Ti. Gsync. En fin skjerm varer lenge. Skjermkort blir fort avlegs med en gang neste generasjon er ute, og har skjermen gsync så får man en mye bedre opplevelse med et skjermkort som er hakket for svakt. (Selv fikk jeg en liten aha-opplevelse når jeg gikk fra U3415W til PG348Q med mitt gtx970, som "egentlig" er for svakt. Jeg klarer å holde ut til Volta kommer... hadde jeg behold Dell-en så ville jeg sikkert blitt fristet til et 1080 imens.) Endret 27. mai 2017 av Jann - Ove Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå